Daytime generation programs for women, and often prepared in the form of so-called women's programs are often discussed in the context of the effects of family life in recent years. Foreign countries began running earlier in a process similar to the type and contents of such programs have been noted in Turkey, especially from the mid-2000s. Health, education, sex life, marriage, fashion, food, personal care such as women's programs are offered information on a wide variety of fields, type, content and other programs are different from the plane of discourse. This study is an example of women's programs, women's programs, kind, aims to explore the content and discourse features. First, the theoretical framework of this research will be made on the issue, then followed the women most women's programs, genres and discursive features will be evaluated in the context of their effects on individual and social life.
Gündüz kuşağı programları şeklinde adlandırılan ve çoğunlukla kadınlara yönelik olarak hazırlanan kadın programları son yıllarda aile yaşamına etkileri bağlamında sıklıkla tartışılmaktadır. Yabancı ülkelerde daha erken bir süreçte yayınlanmaya başlayan benzer tür ve içerikteki bu tarz programlar Türkiye’de özellikle 2000’lerin ortasından itibaren gündeme gelmiştir. Sağlık, eğitim, cinsel yaşam, evlilik, moda, yemek, kişisel bakım vb gibi çok çeşitli alanlara ilişkin bilgilerin sunulduğu kadın programları, tür, içerik ve söylem düzleminde diğer programlardan farklılık göstermektedir. Bu çalışma örnek kadın programları üzerinden, kadın programlarının tür, içerik ve söylem özelliklerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada ilk olarak bu konu üzerine yapılmış araştırmalar üzerinden kuramsal çerçeve sunulacak, daha sonra kadınların en çok izledikleri kadın programlarının türsel ve söylemsel özellikleri bireysel ve toplumsal yaşam üzerindeki etkileri bağlamında değerlendirilecektir.
Diğer ID | JA79CT57SB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 9 |