Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 15, 30.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Aküzüm, C. ve Saraçoğlu, M. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin destekleme ve yetiştirme kurslarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Jourmal of Educational Studies, 5 (2), 97-121.
  • Aslan, G., Küçüker, E. ve Gürbüzler, A. (2014). Seviye Sınıfları Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Human Sciences, 11 (2), 894-913. doi: 10.14687/ijhs.v11i2.3061
  • BBC News Türkçe (2016). 04/04/2019 tarihinde https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya- 38219262 adresinden alınmıştır.
  • Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun (2015). Resmi Gazete. Sayı: 29327, 15.04.2015. 22/05/2019 tarihinde http://www. resmigazete. gov.tr/eskiler/2015/04/20150415-1.htm adresinden alınmıştır.
  • Bozbayındır, F. ve Kara, M. (2017). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarında (DYK) Karşılaşılan Sorunlar ve Öğretmen Görüşleri Temelinde Çözüm Önerileri. Sakarya University Journal of Education, 7 (2), 324-349.
  • Canpolat, U. (2017). Destekleme ve yetiştirme kursları bağlamında sosyal bilgiler öğretmenleri, kurs merkezi yöneticileri ve öğrenci görüşleri: Eskişehir ili örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Canpolat, U. ve Köçer, M. (2017). Destekleme ve yetiştirme kurslarının TEOG bağlamında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak incelenmesi. AJESI - Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7 (1), 123-154.
  • Darling-Hamond, L. (2000). Teacher quality and student achievement: A review of state policy evidence. Education Policy Analysis Archives, 8(1), 1-44. 26/05/2019 tarihinde https://epaa.asu.edu/ojs/article/view/392/515 adresinden alınmıştır.
  • Demir-Başaran, S. ve Narinalp-Yıldız, N. (2017). Türkiye’de ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8 (29), 1152-1173.
  • Dönmez, İ., Pekcan, N. ve Tekçe, M. (2016). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Antalya: İstanbul Kültür Üniversitesi, 21-24 Nisan 2016, 168-169.
  • Ekiz, D. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Göksu, İ. ve Gülcü, A. (2016). Ortaokul ve liselerde uygulanan destekleme kurslarıyla ilgili öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 153-171.
  • İncirci, A., İlğan, A., Sırem, Ö. ve Bozkurt, S. (2017). Ortaöğretim destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 50-68.
  • MEB (2014a). Millî Eğitim Temel Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun. 01/04/2019 tarihinde http://www.resmigazete. gov.tr/eskiler/2014/03/20140314-1.htm adresinden alınmıştır.
  • MEB (2014b). Millî Eğitim Bakanlığı Örgün ve Yaygın Eğitimi Destekleme ve Yetiştirme Kursları Yönergesi. 01/04/2019 tarihinde http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1714.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2017). Örgün ve Yaygın Eğitimi Destekleme ve Yetiştirme Kursları Tanıtım Kitapçığı. 01/04/2019 http://odsgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/18122830_dyk_kit.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2018). Destekleme ve Yetiştirme Kursları E-Kılavuzu. 24/05/2019 tarihinde https://www.meb. gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_09/05111501_DYK_e_kilavuz.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB Haftalık Ders Çizelgesi. 23/05/2019 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/ kategori/7. adresinden alınmıştır.
  • MEB (2020). Destekleme ve Yetiştirme Kursları. 22/11/2020 tarihinde http://cigdemtepeeml.meb. k12.tr/meb_iys_dosyalar/06/25/308263/dosyalar/2020_08/19142828_1.pdfadresinden alınmıştır.
  • Miles, M. B ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis(2nd ed.). Thousand Oaks, Ca:Sage
  • İncirci, A., İlğan, A., Sırem, Ö. ve Bozkurt, S. (2017). Ortaöğretim destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 50-68.
  • Özkan, R. (2012). Resim (Görsel Sanatlar), Müzik ve Beden Eğitimi Derslerinin Bireysel gelişim ve Sosyalleşme Açısından Önemi. E-Journal of New World Sciences Academy.7 (2): Article Number: 1c0537.
  • Öztürk, F. (Aralık, 2019). PİSA testi 2018 sonuçları açıklandı: Türkiye yine tam anlamıyla OECD ortalamasının altında. BBC NEWS /TÜRKÇE (bbc. com). 01/11/2020 tarihinde https://www .bbc.com/turkce/haberler-turkiye-50639723 adresinden alınmıştır.
  • Sarıca, R. (2018). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) Yönelik Öğretmen Görüşleri, Milli Eğitim Dergisi, 48 (221), 91-122.
  • Nartgün, Ş. S. ve Dilekçi, Ü. (2016). Eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22 (4), 537-564. doi:10.14527/kuey.2016.021
  • Şahin, C. ve Gül, K. (2017). Yetiştirme kursuna devam eden ve etmeyen ortaokul öğrencilerinin İngilizce ders başarısı ile okul tükenmişliği ilişkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi (INESJOURNAL), 4 (12), 216-229.
  • Ünsal, S. ve Korkmaz, F. (2016). Destekleme ve yetiştirme kurslarının işlevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (2), 87-118.
  • www.memurlar.net. 22/11/2020 tarihinde https://www.memurlar.net/common/news/documents/ 91963 5/etm_kurumlari_kilavuz_baski_4.pdf adresinden alınmıştır.
  • www.resmigazete.gov.tr. 22/11/2020 tarihinde https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/04/20 150415-1.htm adresinden alınmıştır.
  • Yıldırım, A., Ünal, A. ve Çelik, M. (2011). Öğretmen kavramına ilişkin öğretmen, yönetici ve müfettiş algılarının analizi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2), 92-109.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık

Parents’ Views on Support and Training Courses (Stc)

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 15, 30.12.2020

Öz

The aim of this research is to reveal the parents' views on Support and Training Courses (STC). In this research conducted using qualitative research models, study data were collected from 23 parents of secondary and high schools in the city center of Bolu in the second term of the 2018-2019 academic year. The data were obtained through semi-structured interview forms and were analyzed by descriptive analysis and content analysis. As a result of the research, it was concluded that the participants thought STC courses beneficial/efficient, they enroll their students in courses that had questions in university and high school entrance exams, such as mathematics, physics, science, Turkish, social studies, and in courses they selected teachers whom they considered qualified, they found the attitude of the school administration in choosing the course generally positive, their students make up in the courses, their students divided into classes according to their level in the courses, and the courses positively affect the students in terms of social and sports activities, and the success of their students increased as a result of the courses, but they find the timing of the courses wrong.

Kaynakça

  • Aküzüm, C. ve Saraçoğlu, M. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin destekleme ve yetiştirme kurslarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Jourmal of Educational Studies, 5 (2), 97-121.
  • Aslan, G., Küçüker, E. ve Gürbüzler, A. (2014). Seviye Sınıfları Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Human Sciences, 11 (2), 894-913. doi: 10.14687/ijhs.v11i2.3061
  • BBC News Türkçe (2016). 04/04/2019 tarihinde https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya- 38219262 adresinden alınmıştır.
  • Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun (2015). Resmi Gazete. Sayı: 29327, 15.04.2015. 22/05/2019 tarihinde http://www. resmigazete. gov.tr/eskiler/2015/04/20150415-1.htm adresinden alınmıştır.
  • Bozbayındır, F. ve Kara, M. (2017). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarında (DYK) Karşılaşılan Sorunlar ve Öğretmen Görüşleri Temelinde Çözüm Önerileri. Sakarya University Journal of Education, 7 (2), 324-349.
  • Canpolat, U. (2017). Destekleme ve yetiştirme kursları bağlamında sosyal bilgiler öğretmenleri, kurs merkezi yöneticileri ve öğrenci görüşleri: Eskişehir ili örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Canpolat, U. ve Köçer, M. (2017). Destekleme ve yetiştirme kurslarının TEOG bağlamında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak incelenmesi. AJESI - Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7 (1), 123-154.
  • Darling-Hamond, L. (2000). Teacher quality and student achievement: A review of state policy evidence. Education Policy Analysis Archives, 8(1), 1-44. 26/05/2019 tarihinde https://epaa.asu.edu/ojs/article/view/392/515 adresinden alınmıştır.
  • Demir-Başaran, S. ve Narinalp-Yıldız, N. (2017). Türkiye’de ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8 (29), 1152-1173.
  • Dönmez, İ., Pekcan, N. ve Tekçe, M. (2016). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Antalya: İstanbul Kültür Üniversitesi, 21-24 Nisan 2016, 168-169.
  • Ekiz, D. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Göksu, İ. ve Gülcü, A. (2016). Ortaokul ve liselerde uygulanan destekleme kurslarıyla ilgili öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 153-171.
  • İncirci, A., İlğan, A., Sırem, Ö. ve Bozkurt, S. (2017). Ortaöğretim destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 50-68.
  • MEB (2014a). Millî Eğitim Temel Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun. 01/04/2019 tarihinde http://www.resmigazete. gov.tr/eskiler/2014/03/20140314-1.htm adresinden alınmıştır.
  • MEB (2014b). Millî Eğitim Bakanlığı Örgün ve Yaygın Eğitimi Destekleme ve Yetiştirme Kursları Yönergesi. 01/04/2019 tarihinde http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1714.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2017). Örgün ve Yaygın Eğitimi Destekleme ve Yetiştirme Kursları Tanıtım Kitapçığı. 01/04/2019 http://odsgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/18122830_dyk_kit.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2018). Destekleme ve Yetiştirme Kursları E-Kılavuzu. 24/05/2019 tarihinde https://www.meb. gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_09/05111501_DYK_e_kilavuz.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB Haftalık Ders Çizelgesi. 23/05/2019 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/ kategori/7. adresinden alınmıştır.
  • MEB (2020). Destekleme ve Yetiştirme Kursları. 22/11/2020 tarihinde http://cigdemtepeeml.meb. k12.tr/meb_iys_dosyalar/06/25/308263/dosyalar/2020_08/19142828_1.pdfadresinden alınmıştır.
  • Miles, M. B ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis(2nd ed.). Thousand Oaks, Ca:Sage
  • İncirci, A., İlğan, A., Sırem, Ö. ve Bozkurt, S. (2017). Ortaöğretim destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 50-68.
  • Özkan, R. (2012). Resim (Görsel Sanatlar), Müzik ve Beden Eğitimi Derslerinin Bireysel gelişim ve Sosyalleşme Açısından Önemi. E-Journal of New World Sciences Academy.7 (2): Article Number: 1c0537.
  • Öztürk, F. (Aralık, 2019). PİSA testi 2018 sonuçları açıklandı: Türkiye yine tam anlamıyla OECD ortalamasının altında. BBC NEWS /TÜRKÇE (bbc. com). 01/11/2020 tarihinde https://www .bbc.com/turkce/haberler-turkiye-50639723 adresinden alınmıştır.
  • Sarıca, R. (2018). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) Yönelik Öğretmen Görüşleri, Milli Eğitim Dergisi, 48 (221), 91-122.
  • Nartgün, Ş. S. ve Dilekçi, Ü. (2016). Eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22 (4), 537-564. doi:10.14527/kuey.2016.021
  • Şahin, C. ve Gül, K. (2017). Yetiştirme kursuna devam eden ve etmeyen ortaokul öğrencilerinin İngilizce ders başarısı ile okul tükenmişliği ilişkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi (INESJOURNAL), 4 (12), 216-229.
  • Ünsal, S. ve Korkmaz, F. (2016). Destekleme ve yetiştirme kurslarının işlevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (2), 87-118.
  • www.memurlar.net. 22/11/2020 tarihinde https://www.memurlar.net/common/news/documents/ 91963 5/etm_kurumlari_kilavuz_baski_4.pdf adresinden alınmıştır.
  • www.resmigazete.gov.tr. 22/11/2020 tarihinde https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/04/20 150415-1.htm adresinden alınmıştır.
  • Yıldırım, A., Ünal, A. ve Çelik, M. (2011). Öğretmen kavramına ilişkin öğretmen, yönetici ve müfettiş algılarının analizi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2), 92-109.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayhan Kandemir

Şenay Sezgin Nartgün

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 24 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kandemir, A., & Sezgin Nartgün, Ş. (2020). Parents’ Views on Support and Training Courses (Stc). Political Economy and Management of Education, 1(2), 1-15.

Copyrights for the articles are retained by the author(s), with first publication rights granted to the Journal.

The work is licensed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Creative Commons License