Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 182 - 194, 01.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Appleton, J. (2009, 28 Nisan). Academic rebellion against Bolognese bureaucracy justified Erişim: http://euobserver. com/7/28023
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory factor analysis: For applied research. New York: Guilford.
  • Bryman, A. ve Cramer, D. (1999). Quantitative data analysis with SPSS release 8 for Windows. A guide for social scientists. London: Routledge.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum, 11.Baskı. Ankara: PegemA.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. London: Routhledge.
  • Creswell, J. W., ve Plano-Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Cousins, J. ve Walker, C. (2000). Predictors of educators' valuing of systematic inquiry in schools. Canadian Journal of Program Evaluation, 15(Special issue), 25-52.
  • Çepni, S. ve Küçük, M. (2003). Eğitim araştırmalarının fen bilgisi öğretmenlerinin uygulamaları üzerindeki etkilerinin belirlenmesi: Bir örnek olay çalışması. Eğitim Araştırmaları, 4(2), 75-84.
  • De Jong, O. (2004). Mind your step: Bridging the research-practice gap. Australian Journal of Education in Chemistry, 64, 5-9.
  • Dilci, T. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme sürecine ilişkin yeterlilik algıları. Milli Eğitim Dergisi, 41(194), 166-183.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri, 2.Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erişen, Y. (2001). Öğretmen yetiştirme programlarına ilişkin kalite standartlarının belirlenmesi ve fakültelerin standartlara uygunluğunun değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erişen, Y. ve Çeliköz, N. (2003). Öğretmen adaylarının genel öğretmenlik davranışları açısından kendilerine yönelik yeterlilik algıları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4), 1-12.
  • Eurydice. (2012). The European Higher Education Area in 2012: Bologna Process Implementation Report. Erişim: http://eacea.ec.europa.eu/education/Eurydice/documents/thematic_ reports/138EN.pdf
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (Third Ed.). London: SAGE
  • Fraenkel, J. R., ve Wallen, N. E. (2003). How to design and evaluate research in education, Fifth Edition. New York: McGraw-Hill.
  • Francis, M. (2002). Perceptions of superintendents relating to state standards for accrediting schools (Virginia). Doctoral Thesis. Washington: The George Washington University.
  • Grove, J. (2012, 6 Mayıs). Bologna not to taste of German critics. Times Higher Education. Erişim: http://www. timeshighereducation.co.uk/story.asp?storycode=419845
  • Ho, R. (2006). Handbook of univariate and multivariate data analysis and interpretation with SPSS. Florida: Chapman ve Hall/CRC.
  • İlhan, N., Şekerci, A.R., Sözbilir, M., & Yıldırım, A. (2013). Eğitim araştırmalarına yönelik öğretmen tutum ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 31-56.
  • Kane, M. T. (2001). Current concerns in validity theory. Journal of Educational Measurement, 38(4), 319-342.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi, 16. Baskı, Ankara: Nobel.
  • Keim, W. & Keim, E.J. (2010). On the crisis of German University. http://www.isa-sociology.org/universities-in-crisis/?p=550
  • McMillan, J. H. and Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-based inquiry (sixth Ed.). Boston: Pearson.
  • Maranell, G. M. (2007). Scaling: A sourcebook for behavioral scientists. Piscataway, NJ: Aldine Transaction.
  • Rauhvargers, A., Deane, C., & Pauwels, W. (2009). Bologna Process Stocktaking Report. Erişim: http://www.ond.vlaanderen. be/hogeronderwijs/bologna/conference/documents/ Stocktaking_report_2009_FINAl.pdf
  • Smith, M. (2010, 19 Eylül). As Europe’s higher-education systems try to work in concert, notes of discord remain. The Chronicle of Higher Education. Erişim: http://chronicle.com/article/ As-Europes-Higher-Education/124547/
  • Sönmez, S. ve Taşgın, A. (2013). Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 3, 80-90.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ankara: Ekinoks Şişman, M. (2005). Eğitim bilimlerine giriş, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterliklerini yeniden düşünmek. Ankara: Türk Ocakları Genel Merkezi Aylık yayın organı.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidel, L.S. (2001). Using multivarite statistics, Fourth Edition, MA: Allyn ve Bacon, Inc.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics, (5th Ed.). Boston: Allyn ve Bacon.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi, 3.Baskı. Ankara: Nobel.
  • Tekeli, İ. (2010). Tarihsel bağlamı içinde Türkiye’de yükseköğretim ve YÖK’ün tarihi. Ankara: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Turan, E. Z. (2013). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Yetiştirme Programlarına İlişkin Kalite Standartlarının Belirlenmesi, Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Vanderlinde, R., ve Van Braak, J. (2010). The gap between educational research and practice: Views of teachers, school leaders, intermediaries and researchers. British Educational Research Journal, 36(2), 299-316.
  • Walker, D. A. (2010). The attitudes toward research scale. Multiple Linear Regression Viewpoints, 36(1), 18-26.
  • YükseköğretimKurulu.(2010).Yükseköğretimdeyenidenyapılanma: 66 soruda Bologna Süreci uygulamaları. Erişim: http://bologna.yok.gov.tr/files/ce63c4b383ae852dce0a9b17bac57c6e.pdf

Examination of Science Teacher Candidates and Instructors' Opinions Toward Bologna Process

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 182 - 194, 01.06.2016

Öz

The aim of this study is to determine the opinions
of prospective science teachers and instructors on the Bologna process. In the
study, case study method was used and qualitative and quantitative data collection
tools were used together. A semi-structured interview form was used as a
qualitative data collection tool and a 5-point likert type scale developed by
researchers was used as a quantitative data collection tool. The developed
scale was applied both on the internet environment and by the researchers
themselves. It has also been announced for continuous participation in social
media environments. When the sample of the worker is determined, the sample
method which is easily accessible is selected from the purposeful sampling
method. The working group of the study is composed of 42 teaching staff and 211
teacher candidates working in various universities in Turkey. The obtained data
were analyzed with SPSS 20.0 and LISREL 8.8 packet programs. When the findings
are evaluated; Most of the participants have defined the Bologna process as a
process that takes advantage of the students and enhances quality in higher
education. The lecturers have emphasized that the Bologna process has not been
carried out at the level required to provide adequate preliminary information.

Kaynakça

  • Appleton, J. (2009, 28 Nisan). Academic rebellion against Bolognese bureaucracy justified Erişim: http://euobserver. com/7/28023
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory factor analysis: For applied research. New York: Guilford.
  • Bryman, A. ve Cramer, D. (1999). Quantitative data analysis with SPSS release 8 for Windows. A guide for social scientists. London: Routledge.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum, 11.Baskı. Ankara: PegemA.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. London: Routhledge.
  • Creswell, J. W., ve Plano-Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Cousins, J. ve Walker, C. (2000). Predictors of educators' valuing of systematic inquiry in schools. Canadian Journal of Program Evaluation, 15(Special issue), 25-52.
  • Çepni, S. ve Küçük, M. (2003). Eğitim araştırmalarının fen bilgisi öğretmenlerinin uygulamaları üzerindeki etkilerinin belirlenmesi: Bir örnek olay çalışması. Eğitim Araştırmaları, 4(2), 75-84.
  • De Jong, O. (2004). Mind your step: Bridging the research-practice gap. Australian Journal of Education in Chemistry, 64, 5-9.
  • Dilci, T. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme sürecine ilişkin yeterlilik algıları. Milli Eğitim Dergisi, 41(194), 166-183.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri, 2.Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erişen, Y. (2001). Öğretmen yetiştirme programlarına ilişkin kalite standartlarının belirlenmesi ve fakültelerin standartlara uygunluğunun değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erişen, Y. ve Çeliköz, N. (2003). Öğretmen adaylarının genel öğretmenlik davranışları açısından kendilerine yönelik yeterlilik algıları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4), 1-12.
  • Eurydice. (2012). The European Higher Education Area in 2012: Bologna Process Implementation Report. Erişim: http://eacea.ec.europa.eu/education/Eurydice/documents/thematic_ reports/138EN.pdf
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (Third Ed.). London: SAGE
  • Fraenkel, J. R., ve Wallen, N. E. (2003). How to design and evaluate research in education, Fifth Edition. New York: McGraw-Hill.
  • Francis, M. (2002). Perceptions of superintendents relating to state standards for accrediting schools (Virginia). Doctoral Thesis. Washington: The George Washington University.
  • Grove, J. (2012, 6 Mayıs). Bologna not to taste of German critics. Times Higher Education. Erişim: http://www. timeshighereducation.co.uk/story.asp?storycode=419845
  • Ho, R. (2006). Handbook of univariate and multivariate data analysis and interpretation with SPSS. Florida: Chapman ve Hall/CRC.
  • İlhan, N., Şekerci, A.R., Sözbilir, M., & Yıldırım, A. (2013). Eğitim araştırmalarına yönelik öğretmen tutum ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 31-56.
  • Kane, M. T. (2001). Current concerns in validity theory. Journal of Educational Measurement, 38(4), 319-342.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi, 16. Baskı, Ankara: Nobel.
  • Keim, W. & Keim, E.J. (2010). On the crisis of German University. http://www.isa-sociology.org/universities-in-crisis/?p=550
  • McMillan, J. H. and Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-based inquiry (sixth Ed.). Boston: Pearson.
  • Maranell, G. M. (2007). Scaling: A sourcebook for behavioral scientists. Piscataway, NJ: Aldine Transaction.
  • Rauhvargers, A., Deane, C., & Pauwels, W. (2009). Bologna Process Stocktaking Report. Erişim: http://www.ond.vlaanderen. be/hogeronderwijs/bologna/conference/documents/ Stocktaking_report_2009_FINAl.pdf
  • Smith, M. (2010, 19 Eylül). As Europe’s higher-education systems try to work in concert, notes of discord remain. The Chronicle of Higher Education. Erişim: http://chronicle.com/article/ As-Europes-Higher-Education/124547/
  • Sönmez, S. ve Taşgın, A. (2013). Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 3, 80-90.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ankara: Ekinoks Şişman, M. (2005). Eğitim bilimlerine giriş, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterliklerini yeniden düşünmek. Ankara: Türk Ocakları Genel Merkezi Aylık yayın organı.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidel, L.S. (2001). Using multivarite statistics, Fourth Edition, MA: Allyn ve Bacon, Inc.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics, (5th Ed.). Boston: Allyn ve Bacon.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi, 3.Baskı. Ankara: Nobel.
  • Tekeli, İ. (2010). Tarihsel bağlamı içinde Türkiye’de yükseköğretim ve YÖK’ün tarihi. Ankara: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Turan, E. Z. (2013). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Yetiştirme Programlarına İlişkin Kalite Standartlarının Belirlenmesi, Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Vanderlinde, R., ve Van Braak, J. (2010). The gap between educational research and practice: Views of teachers, school leaders, intermediaries and researchers. British Educational Research Journal, 36(2), 299-316.
  • Walker, D. A. (2010). The attitudes toward research scale. Multiple Linear Regression Viewpoints, 36(1), 18-26.
  • YükseköğretimKurulu.(2010).Yükseköğretimdeyenidenyapılanma: 66 soruda Bologna Süreci uygulamaları. Erişim: http://bologna.yok.gov.tr/files/ce63c4b383ae852dce0a9b17bac57c6e.pdf
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Adem Yılmaz

Zeynep Fakirullahoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Kabul Tarihi 30 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A., & Fakirullahoğlu, Z. (2016). Examination of Science Teacher Candidates and Instructors’ Opinions Toward Bologna Process. Participatory Educational Research, 4(1), 182-194.