Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 244 - 250, 01.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Bozkurt, İ. (2012). Medya Okuryazarlığı Dersini Alan Öğrencilerin Medyaya Bakışı: Kayseri Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı.
  • Dıvıne, F-M. (2006). “Media Education” (Çev. RTÜK). A Kit of Teachers, Students, Parents and Professionals. Unesco, L’exprimeur - Paris. http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/documents/ogretmenler_icin_medya_egitimi.pdf adresinden 11.11.2016 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Frau-Meigs, D. (Ed). (2006). Media education: a kit for teachers, students, parents and professionals. http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001492/149278e.pdf adresinden 11 Kasım 2016’da alınmıştır
  • Gömleksiz, M. N.ve Duman, B. (2013). Medya Okuryazarlığı Dersi Kazanımlarının Gerçekleşme Düzeyine İlişkin Öğrenci Ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/9 Summer 2013, p. 265-278, Ankara.
  • Özerkan, Ş. (2012). Medya, Dil ve İdeoloji. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, İstanbul, 1(12), 63-76.
  • RTÜK. (2007). İlköğretim Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen El Kitabı. Ankara.
  • TDK. (2016). Türk Dil Kurumu Online Sözlük. www.tdk.gov.tr adresinden 11.11.2016 tarihinde ulaşıldı.
  • Yılmaz, K. ve Ersoyol, H. (2013). Medyanın Değişen Çocukluğa Etkisi Konusunda Veli, Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri, International Journal of Social Science Volume 6 Issue 4, p. 759-777, April 2013.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

“Media” Perceptions Of Elementary School Students Through Drawings

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 244 - 250, 01.06.2016

Öz

Media is one of the important factors that form
current societies. We should ensure our children who will establish the society
of tomorrow to perceive the media and media literacy very well. At this point,
it is important how they perceive the media which should attain an important
place in the children’s lives. In this research using a pattern of
phenomenology, one of the qualitative research approaches; it is aimed to
determine how the media perceptions of the 5th grade elementary school students
were reflected to the drawings. This study was performed during 2016-2017
school year. Study group consists of 5th grade students (10 students) studying
in an elementary school selected by taking transportation and working
opportunities into consideration in central Tokat. Research data were collected
by using drawing and interview techniques together. In the study, data obtained
with drawing technique were analyzed using a content analysis method; whereas
data obtained as a result of the interviews were analyzed using a descriptive
analysis method.

Kaynakça

  • Bozkurt, İ. (2012). Medya Okuryazarlığı Dersini Alan Öğrencilerin Medyaya Bakışı: Kayseri Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı.
  • Dıvıne, F-M. (2006). “Media Education” (Çev. RTÜK). A Kit of Teachers, Students, Parents and Professionals. Unesco, L’exprimeur - Paris. http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/documents/ogretmenler_icin_medya_egitimi.pdf adresinden 11.11.2016 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Frau-Meigs, D. (Ed). (2006). Media education: a kit for teachers, students, parents and professionals. http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001492/149278e.pdf adresinden 11 Kasım 2016’da alınmıştır
  • Gömleksiz, M. N.ve Duman, B. (2013). Medya Okuryazarlığı Dersi Kazanımlarının Gerçekleşme Düzeyine İlişkin Öğrenci Ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/9 Summer 2013, p. 265-278, Ankara.
  • Özerkan, Ş. (2012). Medya, Dil ve İdeoloji. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, İstanbul, 1(12), 63-76.
  • RTÜK. (2007). İlköğretim Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen El Kitabı. Ankara.
  • TDK. (2016). Türk Dil Kurumu Online Sözlük. www.tdk.gov.tr adresinden 11.11.2016 tarihinde ulaşıldı.
  • Yılmaz, K. ve Ersoyol, H. (2013). Medyanın Değişen Çocukluğa Etkisi Konusunda Veli, Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri, International Journal of Social Science Volume 6 Issue 4, p. 759-777, April 2013.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Arzu Sönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Kabul Tarihi 30 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sönmez, A. (2016). “Media” Perceptions Of Elementary School Students Through Drawings. Participatory Educational Research, 4(1), 244-250.