Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 10 - 17, 01.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Arslan, R. (2012). Research on Quality and Problems of Foreign Language Instruction in Elementary Schools. e-Journal of New World Sciences Academy 1:1-20
  • Demircan, Ö., (2013) Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. Der Yayınları, İstanbul.
  • Hisar, Ş. G. (2006) "4. ve 5. Sınıf İngilizce Derslerinde Kullanılabilecek Etkili Öğretim Yöntemleri Üzerine Deneysel Bir Çalışma” Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Kaygın H., Yanpar Yelken,T. (2009). Özel İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntemlerinin Niteliksel Olarak Belirlenmesi. Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 18(2), 318-330.
  • Memiş, M., Erdem, M. (2013). Methods/Usage Features That are Used in Foreign Language Teaching And Critics. Turkish Studies, 8/9 p. 297-318.
  • Richards, J C. & T. S. Rodgers. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching,: Cambridge University Press: Cambridge
  • Tarcan, A., (2004). Yabancı Dil Öğretim Teknikleri. Nobel Yayıncılık, Ankara.

An Analysis of the Methods and Techniques Used by the Teachers in English Lesson at Primary Schools in Turkey

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 10 - 17, 01.12.2017

Öz

This study investigated the choice of methods of
teachers and reasons for this preference in English lessons at Primary Schools
in Turkey. This study was qualitative in nature and comprised ten English
teachers working at two primary schools in Ankara, Turkey. A survey which had
two sections was administered to the participants in written form. The first
section of the survey was composed of the demographic data of the participants
such as the experience of the teacher and the department graduated and the
second part involved the open-ended questions on the choice of language
teaching methods and the reasons for this preference. The results of the study
revealed that teachers mostly used question and answer technique and
communicative method in the classroom. The number of the students,
technological utilities, and the language level of the students directly
influenced the method used by the teachers in the classroom. It was also
highlighted in this study that the importance of interaction and the role of
culture made language teaching different from other disciplines.  

Kaynakça

  • Arslan, R. (2012). Research on Quality and Problems of Foreign Language Instruction in Elementary Schools. e-Journal of New World Sciences Academy 1:1-20
  • Demircan, Ö., (2013) Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. Der Yayınları, İstanbul.
  • Hisar, Ş. G. (2006) "4. ve 5. Sınıf İngilizce Derslerinde Kullanılabilecek Etkili Öğretim Yöntemleri Üzerine Deneysel Bir Çalışma” Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Kaygın H., Yanpar Yelken,T. (2009). Özel İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntemlerinin Niteliksel Olarak Belirlenmesi. Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 18(2), 318-330.
  • Memiş, M., Erdem, M. (2013). Methods/Usage Features That are Used in Foreign Language Teaching And Critics. Turkish Studies, 8/9 p. 297-318.
  • Richards, J C. & T. S. Rodgers. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching,: Cambridge University Press: Cambridge
  • Tarcan, A., (2004). Yabancı Dil Öğretim Teknikleri. Nobel Yayıncılık, Ankara.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Ekrem Solak

Gamze Erdem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Kabul Tarihi 30 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Solak, E., & Erdem, G. (2017). An Analysis of the Methods and Techniques Used by the Teachers in English Lesson at Primary Schools in Turkey. Participatory Educational Research, 4(2), 10-17.