BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, , 61 - 75, 01.05.2020
https://doi.org/10.17220/ijpes.2020.01.006

Öz

Kaynakça

  • Arısoy, Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1(1), 55-67. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/115179
  • Ayas, T., & Horzum, M. B. (2013). Relation between depression, loneliness, self-esteem and internet addiction. Education, 133(3), https://dergipark.org.tr/tr/pub/pgy/issue/11166/133473 290. Retrieved from
  • Ayas, T., & Horzum, M. B. (2013). İlköğretim öğrencilerinin internet bağımlılığı ve aile internet tutumu. Türk Psikolojik http://www.turkpdrdergisi.com/index.php/pdr/article/view/70/69 ve Rehberlik Dergisi, 4(39), 57. Retrieved from
  • Augner, C., & Hacker, G. W. (2012). Associations between problematic mobile phone use and psychological parameters in young adults. International Journal of Public Health, 57(2), 437-441. doi: 10.1007/s00038- 0234-z.
  • Bekir, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin çevirim içi oyun bağımlılığı düzeyinin duygusal şemalar, eylemli kişilik ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya
  • Üniversitesi, Sakarya. Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Bekir, S., & Yıldırım, S. (2018). Adaptation of questionnaire on online gaming addiction for university students. Journal of Family, Counseling and Education, 3(1), 30-37. doi: 10.32568/jfce.403131
  • Baumrind, D. (1971). Harmonious parents and their preschool children. Developmental Psychology, 4(1), 99
  • Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ034708
  • Baumrind, D. (1991). The influence of parenting style on adolescent competence and substance abuse. Journal of Early adolescence, 11(1), 56–95. doi: 10.1177/0272431691111004
  • Baumrind, D. (1966). The effects of authoritative parental control on child behaviors. Child Development, (4), 887- 907. doi: 10.2307/1126611
  • Cho, H. Y., Kim, D. J., & Park, J. W. (2017). Stress and adult smartphone addiction: mediation by self‐control, neuroticism, and extraversion. Stress and Health, 33(5), 624-630. doi: 10.1002/smi.2749
  • Choi, H. S., Lee, H. K., & Ha, J. C. (2012). The influence of smartphone addiction on mental health, campus life and personal relations-focusing on k university students. Journal of the Korean Data and Information Science Society, 23(5), 1005-1015. doi: 10.7465/jkdi.2012.23.5.1005
  • Chan, N. N., Walker, C., & Gleaves, A. (2015). An exploration of students' lived experiences of using smartphones in diverse learning contexts using a hermeneutic phenomenological approach.
  • Computers & Education, 82, 96-106. doi: 10.1016/j.compedu.2014.11.001
  • Cook, R.D. (1977). Detection of influential observations in linear regression. Technometrics, , 18. doi: 10.1080/00401706.1977.10489493
  • Cook, R. D., & Wcisberg, S. (1982). Residuals and influence in regression. London: Chapman & Hall.
  • Çağdaş, A. (2002). Anne baba çocuk iletişimi. Ankara: Nobel Yayınları
  • Çakır, Ö., & Oğuz, E. (2017). The correlation between high school students' loneliness levels and smart phone addiction. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 13(1), 418-429.
  • Darling, N., & Steinberg, L. (1993). Parenting style as context: ıntegrative model. Psychological Bulletin, (3), 487-496. doi: 10.1037/0033-2909.113.3.487
  • Diener, E. (1984). Sujektive well-being. Psychological Bulletin, 95 (3), 542-575. doi: 10.1037/0033-2909.95.3.542
  • Diener, E., & Fujita, F. (1995). Resources, personal striving and subjective well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 69(1), 120-132. doi: 10.1037/0022-3514.68.5.926
  • Dirik, K. (2016). Ergenlerde Akıllı Telefon Bağımlılığı İle Özgüven Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişken
  • Açısından İncelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul. Doğan, U., & Tosun, N. İ. (2016). Lise öğrencilerinde problemli akıllı telefon kullanımının sosyal kaygı ve sosyal ağların kullanımına aracılık etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 128. doi: 10.14520/adyusbd.66762
  • Dursun, S. (2017). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. ve 6. Sınıf Öğrencileri Arasında Akıllı Telefon
  • Bağımlılığının Araştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Durbin, J. & Watson, G.S. (1951). Testing for serial correlation in least squares regression. II. Biometrika, (1-2), 159-179.
  • Elmas, O., Kete, S., Hızlı, S. S., & Kumral, H. N. (2015).Teknolojik cihaz kullanım alışkanlıklarının okul başarısı üzerine etkisi. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 49-54.
  • Eryılmaz, A. (2009). Ergen öznel iyi oluş ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Turkish Educational Sciences, 7(4), 989.
  • Eryılmaz, A. (2010). Ergenlerde öznel iyi oluşu artırma stratejilerini kullanma ile akademik motivasyon arasındaki ilişki. Klinik Psikiyatri, 13, 77-84.
  • Egger, O., & Rauterberg, M. (1996). Internet Behaviour and Addiction ( Unpublished Master’s thesis). Work
  • & Organisational Psychology Unit (IfAP) , Swiss Federal Institute of Technology (ETH), Zurih. Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage
  • Genç Demirağ, D. (2017). Ankara yıldırım beyazıt üniverisitesi sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümü ve tıp fakültesi öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ile depresyon ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldırım Beyazıt
  • Üniversitesi, Ankara). Griffiths, M. D. (2003). İnternet gambling: Issues, concerns and recommendations. Journal of
  • CyberPsychology & Behavior, 6(6), 557-568. doi: 10.1089/109493103322725333
  • Griffiths, M. D. (2005). A ‘components’ model of addiction within a biopsychosocial framework. Journal of
  • Substance Use, 10, 191–197. doi: 10.1080/14659890500114359
  • Gross, E. (2004) . Adolescent ınternet use: What we expect, what teens report. Applied Developmental
  • Psychology, 25, 633-649. doi: 10.1016/j.appdev.2004.09.005
  • Joronen, K., & Åstedt-Kurki, P. (2005). Familial contribution to adolescent subjective well-being. International
  • Journal of Nursing Practice, 11(3), 125-133. doi: 10.1111/j.1440-172X.2005.00509.x
  • Judd, T. (2014). Making sense of multitasking: The role of facebook. Computers and Education, 70, 194-202. doi: 1016/j.compedu.2013.08.013
  • Junco, R., & Cotten, S. R. (2011). Perceived academic effects of instant messaging use. Computers and Education, 56(2), 370-378. doi: 10.1016/j.compedu.2010.08.020
  • Kahyaoğlu Sut, H., Kurt, S., Uzal, Ö., & Özdilek, S. ( 2016) . Effects of smartphone addiction level on social and educational life ın health sciences students. Euras J Fam Med, 5(1), 9-13.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Kavramlar, İlkeler, Teknikler. ( Yirmi Birinci Baskı) İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayabaş, B. K. (2013). Mobil Yaşam. T. Volkan Yüzer ve M. Emin Mutlu ( Editörler). Yeni iletişim teknolojileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, (pp: 176-201).
  • Ko, K. S., Lee, M. J., & Kim, Y. E. (2012). A research on addictive use of smartphone by university students. Journal of Digital Contents Society, 13(4), 501-516. doi: 10.9728/dcs.2012.13.4.501
  • Köknel, Ö. (1998). Bağımlılık: alkol ve madde bağımlılığı. İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Kulaksızoğlu, A. (2011). Ergenlik psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kumcagız, H., & Gündüz, Y. (2016). Relationship between psychological well-being and smartphone addiction of university students. International Journal of Higher Education, 5(4), 144-156. doi: 5430/ijhe.v5n4p144
  • Kwon, M., Kim, D. J., Cho, H., & Yang, S. (2013). The smartphone addiction scale: development and validation 1371/journal.pone.0083558 short version for adolescents. PloS one, 8(12), 858. doi
  • Lee, C., & Lee, S. J. (2017). Prevalence and predictors of smartphone addiction proneness among korean adolescents. Children and Youth Services Review, 77, 10-17. doi: 10.1016/j.childyouth.2017.04.002
  • Lee, Y. K., Chang, C. T., Lin, Y., & Cheng, Z. H. (2014). The dark side of smartphone usage: psychological traits, compulsive behavior and technostress. Computers in Human Behavior, 31, 373-383. doi: 1016/j.chb.2013.10.047
  • Lepp, A., Barkley, J., & Karpınsık, A. (2014). The relationship between cell phone use, academic performance, anxiety and satisfaction with life in college students. Computers in Human Behavior, 31, –350. doi: 10.1016/j.chb.2013.10.049
  • Lin, Y. H., Chang, L. R., Lee, Y. H., Tseng, H. W., Kuo, T. B., & Chen, S. H. (2014). Development and validation of the smartphone addiction inventory (SPAI). PloS one, 9(6), 98312. doi: 1371/journal.pone.0098312
  • Meral, D. (2017). Orta öğretim öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığının yanlızlık, yaşam doyumu ve bazı kişilik özellikleri bakımından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • Myers, D. G., & Diener, E. (1995). Who is happy? Psychological science, 6(1), 10-19. doi: 10.1111/j.1467- 1995.tb00298.x
  • Özer, Ş. (2013). Problemli internet kullanımının benlik saygısı ve öznel iyi oluş ile açıklanabilirliği
  • (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. Öztürk, O. (1989). Ruh sağlığı ve bozuklukları (2.Baskı). İstanbul: Evrim Basım Yayım Dağıtım.
  • Padır, M. A. (2016). Teknolojinin olumsuz etkileri. T. Ayas ve M. B. Horzum (Editörler). Ankara: Vize Basın Yayın
  • Park, N. (2004). The role of subjective well-being in positive youth development. The Annals of the American
  • Academy of Political and Social Science, 591(1), 25-39. doi: 10.1177/0002716203260078
  • Polat, R. 2017. Dijital hastalık olarak nomofobi. E-Journal of New Media / Yeni Medya Elektronik Dergi –
  • Ejnm,1(2), 164-220. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/410708
  • Ryu, S. I., & Cho, I. S. (2015). Factors affecting smartphone addiction among elementary school students. Journal of the Korea Academia-Industrial cooperation Society, 16(9), 6180-6189. doi: 1177/0002716203260078
  • Süler, M. (2016). Akıllı telefon bağımlılığının öznel mutluluk düzeyine etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Şar, A. H., Ayas, T., & Horzum, M. B. (2015). Developing the smart phone addiction scale and its validity and reliability study. Online Journal Of Technology Addiction & Cyberbullying, 2 (1), 1-17.
  • Şata, M., Çelik, İ., Ertürk, Z. & Taş, U. E. (2016). Akıllı telefon bağımlılığı ölçeği’nin (ATBÖ) Türk lise öğrencileri için uyarlama çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(1), 156-169. doi: 10.21031/epod.95432
  • Tamar Gürol, D. (2012) . Bağımlılık nedir? Retrieved from http://www.bagimlilik.info.tr
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Upper Sadle River: Pearson.
  • Tekin, Ç., Güneş, G. & Çolak, C. (2014). Adaptation of problematic mobile phone use scale to Turkish: A validity and reliability study (Cep telefonu problemli kullanım (Pu) ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik 5455/medscience.2014.03.8138 çalışması]. Medicine Science, 3(3), 1381. doi
  • Wood, W. & Neal, D. T. (2007). A new look at habits and the habit-goal interface. Psychological Review, (4), 843-863. doi: 10.1037/0033-295X.114.4.843
  • Yılmaz, A. (2000). Anne baba tutum ölçeği'nin güvenirlik ve geçerlilik çalışması. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 7(3), 160-172.
  • Yılmaz, A. (2000). Eşler arasındaki uyum ve çocuğun algıladığı anne-baba tutumu ile çocukların, ergenlerin ve gençlerin akademik başarıları ve benlik algıları arasındaki ilişkiler ( Yayınlanmamış doktora tezi).
  • Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tez Yücelten. E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı ve Akıllı Telefon Bağımlılığının Bağlanma
  • Stilleri İle İlişkisinin İncelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Üsküdar Üniversitesi, İstanbul. Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tez

Examination of the Relationship between Adolescents’ Subjective Well-Being and Parenting Styles and Smartphone Addiction by Several Variables.

Yıl 2020, , 61 - 75, 01.05.2020
https://doi.org/10.17220/ijpes.2020.01.006

Öz

This research aimed to examine the relationship between adolescents’ subjective well-being and parenting style and smartphone addiction by several variables. The research population was composed of high school students studying in Kocaeli province in the academic year of 2017-2018. The sample was composed of 671 adolescents attending 6 different high schools which were randomly chosen out of this population. 313 46.6% of the participants are female, 358 53.4% of them are male. It was found in the research that participants’ smartphone addiction levels did not differ statistically and significantly by gender, whether parents were together or divorced, and parental income. A negative significant relationship was found between academic achievement and smartphone addiction. According to the analysis results, as the smartphone usage duration extended, smartphone addiction level increased. The results of the analysis conducted to determine whether smartphone addiction was predicted by adolescents’ subjective well-beings and the parenting styles acceptance/involvement , psychological autonomy and strictness/supervision showed that all variables other than parental acceptance were negative significant predictors of smartphone addiction. It was concluded that subjective well-being was the most important predictor of smartphone addiction.

Kaynakça

  • Arısoy, Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1(1), 55-67. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/115179
  • Ayas, T., & Horzum, M. B. (2013). Relation between depression, loneliness, self-esteem and internet addiction. Education, 133(3), https://dergipark.org.tr/tr/pub/pgy/issue/11166/133473 290. Retrieved from
  • Ayas, T., & Horzum, M. B. (2013). İlköğretim öğrencilerinin internet bağımlılığı ve aile internet tutumu. Türk Psikolojik http://www.turkpdrdergisi.com/index.php/pdr/article/view/70/69 ve Rehberlik Dergisi, 4(39), 57. Retrieved from
  • Augner, C., & Hacker, G. W. (2012). Associations between problematic mobile phone use and psychological parameters in young adults. International Journal of Public Health, 57(2), 437-441. doi: 10.1007/s00038- 0234-z.
  • Bekir, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin çevirim içi oyun bağımlılığı düzeyinin duygusal şemalar, eylemli kişilik ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya
  • Üniversitesi, Sakarya. Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Bekir, S., & Yıldırım, S. (2018). Adaptation of questionnaire on online gaming addiction for university students. Journal of Family, Counseling and Education, 3(1), 30-37. doi: 10.32568/jfce.403131
  • Baumrind, D. (1971). Harmonious parents and their preschool children. Developmental Psychology, 4(1), 99
  • Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ034708
  • Baumrind, D. (1991). The influence of parenting style on adolescent competence and substance abuse. Journal of Early adolescence, 11(1), 56–95. doi: 10.1177/0272431691111004
  • Baumrind, D. (1966). The effects of authoritative parental control on child behaviors. Child Development, (4), 887- 907. doi: 10.2307/1126611
  • Cho, H. Y., Kim, D. J., & Park, J. W. (2017). Stress and adult smartphone addiction: mediation by self‐control, neuroticism, and extraversion. Stress and Health, 33(5), 624-630. doi: 10.1002/smi.2749
  • Choi, H. S., Lee, H. K., & Ha, J. C. (2012). The influence of smartphone addiction on mental health, campus life and personal relations-focusing on k university students. Journal of the Korean Data and Information Science Society, 23(5), 1005-1015. doi: 10.7465/jkdi.2012.23.5.1005
  • Chan, N. N., Walker, C., & Gleaves, A. (2015). An exploration of students' lived experiences of using smartphones in diverse learning contexts using a hermeneutic phenomenological approach.
  • Computers & Education, 82, 96-106. doi: 10.1016/j.compedu.2014.11.001
  • Cook, R.D. (1977). Detection of influential observations in linear regression. Technometrics, , 18. doi: 10.1080/00401706.1977.10489493
  • Cook, R. D., & Wcisberg, S. (1982). Residuals and influence in regression. London: Chapman & Hall.
  • Çağdaş, A. (2002). Anne baba çocuk iletişimi. Ankara: Nobel Yayınları
  • Çakır, Ö., & Oğuz, E. (2017). The correlation between high school students' loneliness levels and smart phone addiction. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 13(1), 418-429.
  • Darling, N., & Steinberg, L. (1993). Parenting style as context: ıntegrative model. Psychological Bulletin, (3), 487-496. doi: 10.1037/0033-2909.113.3.487
  • Diener, E. (1984). Sujektive well-being. Psychological Bulletin, 95 (3), 542-575. doi: 10.1037/0033-2909.95.3.542
  • Diener, E., & Fujita, F. (1995). Resources, personal striving and subjective well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 69(1), 120-132. doi: 10.1037/0022-3514.68.5.926
  • Dirik, K. (2016). Ergenlerde Akıllı Telefon Bağımlılığı İle Özgüven Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişken
  • Açısından İncelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul. Doğan, U., & Tosun, N. İ. (2016). Lise öğrencilerinde problemli akıllı telefon kullanımının sosyal kaygı ve sosyal ağların kullanımına aracılık etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 128. doi: 10.14520/adyusbd.66762
  • Dursun, S. (2017). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. ve 6. Sınıf Öğrencileri Arasında Akıllı Telefon
  • Bağımlılığının Araştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Durbin, J. & Watson, G.S. (1951). Testing for serial correlation in least squares regression. II. Biometrika, (1-2), 159-179.
  • Elmas, O., Kete, S., Hızlı, S. S., & Kumral, H. N. (2015).Teknolojik cihaz kullanım alışkanlıklarının okul başarısı üzerine etkisi. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 49-54.
  • Eryılmaz, A. (2009). Ergen öznel iyi oluş ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Turkish Educational Sciences, 7(4), 989.
  • Eryılmaz, A. (2010). Ergenlerde öznel iyi oluşu artırma stratejilerini kullanma ile akademik motivasyon arasındaki ilişki. Klinik Psikiyatri, 13, 77-84.
  • Egger, O., & Rauterberg, M. (1996). Internet Behaviour and Addiction ( Unpublished Master’s thesis). Work
  • & Organisational Psychology Unit (IfAP) , Swiss Federal Institute of Technology (ETH), Zurih. Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage
  • Genç Demirağ, D. (2017). Ankara yıldırım beyazıt üniverisitesi sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümü ve tıp fakültesi öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ile depresyon ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldırım Beyazıt
  • Üniversitesi, Ankara). Griffiths, M. D. (2003). İnternet gambling: Issues, concerns and recommendations. Journal of
  • CyberPsychology & Behavior, 6(6), 557-568. doi: 10.1089/109493103322725333
  • Griffiths, M. D. (2005). A ‘components’ model of addiction within a biopsychosocial framework. Journal of
  • Substance Use, 10, 191–197. doi: 10.1080/14659890500114359
  • Gross, E. (2004) . Adolescent ınternet use: What we expect, what teens report. Applied Developmental
  • Psychology, 25, 633-649. doi: 10.1016/j.appdev.2004.09.005
  • Joronen, K., & Åstedt-Kurki, P. (2005). Familial contribution to adolescent subjective well-being. International
  • Journal of Nursing Practice, 11(3), 125-133. doi: 10.1111/j.1440-172X.2005.00509.x
  • Judd, T. (2014). Making sense of multitasking: The role of facebook. Computers and Education, 70, 194-202. doi: 1016/j.compedu.2013.08.013
  • Junco, R., & Cotten, S. R. (2011). Perceived academic effects of instant messaging use. Computers and Education, 56(2), 370-378. doi: 10.1016/j.compedu.2010.08.020
  • Kahyaoğlu Sut, H., Kurt, S., Uzal, Ö., & Özdilek, S. ( 2016) . Effects of smartphone addiction level on social and educational life ın health sciences students. Euras J Fam Med, 5(1), 9-13.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Kavramlar, İlkeler, Teknikler. ( Yirmi Birinci Baskı) İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayabaş, B. K. (2013). Mobil Yaşam. T. Volkan Yüzer ve M. Emin Mutlu ( Editörler). Yeni iletişim teknolojileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, (pp: 176-201).
  • Ko, K. S., Lee, M. J., & Kim, Y. E. (2012). A research on addictive use of smartphone by university students. Journal of Digital Contents Society, 13(4), 501-516. doi: 10.9728/dcs.2012.13.4.501
  • Köknel, Ö. (1998). Bağımlılık: alkol ve madde bağımlılığı. İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Kulaksızoğlu, A. (2011). Ergenlik psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kumcagız, H., & Gündüz, Y. (2016). Relationship between psychological well-being and smartphone addiction of university students. International Journal of Higher Education, 5(4), 144-156. doi: 5430/ijhe.v5n4p144
  • Kwon, M., Kim, D. J., Cho, H., & Yang, S. (2013). The smartphone addiction scale: development and validation 1371/journal.pone.0083558 short version for adolescents. PloS one, 8(12), 858. doi
  • Lee, C., & Lee, S. J. (2017). Prevalence and predictors of smartphone addiction proneness among korean adolescents. Children and Youth Services Review, 77, 10-17. doi: 10.1016/j.childyouth.2017.04.002
  • Lee, Y. K., Chang, C. T., Lin, Y., & Cheng, Z. H. (2014). The dark side of smartphone usage: psychological traits, compulsive behavior and technostress. Computers in Human Behavior, 31, 373-383. doi: 1016/j.chb.2013.10.047
  • Lepp, A., Barkley, J., & Karpınsık, A. (2014). The relationship between cell phone use, academic performance, anxiety and satisfaction with life in college students. Computers in Human Behavior, 31, –350. doi: 10.1016/j.chb.2013.10.049
  • Lin, Y. H., Chang, L. R., Lee, Y. H., Tseng, H. W., Kuo, T. B., & Chen, S. H. (2014). Development and validation of the smartphone addiction inventory (SPAI). PloS one, 9(6), 98312. doi: 1371/journal.pone.0098312
  • Meral, D. (2017). Orta öğretim öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığının yanlızlık, yaşam doyumu ve bazı kişilik özellikleri bakımından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • Myers, D. G., & Diener, E. (1995). Who is happy? Psychological science, 6(1), 10-19. doi: 10.1111/j.1467- 1995.tb00298.x
  • Özer, Ş. (2013). Problemli internet kullanımının benlik saygısı ve öznel iyi oluş ile açıklanabilirliği
  • (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. Öztürk, O. (1989). Ruh sağlığı ve bozuklukları (2.Baskı). İstanbul: Evrim Basım Yayım Dağıtım.
  • Padır, M. A. (2016). Teknolojinin olumsuz etkileri. T. Ayas ve M. B. Horzum (Editörler). Ankara: Vize Basın Yayın
  • Park, N. (2004). The role of subjective well-being in positive youth development. The Annals of the American
  • Academy of Political and Social Science, 591(1), 25-39. doi: 10.1177/0002716203260078
  • Polat, R. 2017. Dijital hastalık olarak nomofobi. E-Journal of New Media / Yeni Medya Elektronik Dergi –
  • Ejnm,1(2), 164-220. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/410708
  • Ryu, S. I., & Cho, I. S. (2015). Factors affecting smartphone addiction among elementary school students. Journal of the Korea Academia-Industrial cooperation Society, 16(9), 6180-6189. doi: 1177/0002716203260078
  • Süler, M. (2016). Akıllı telefon bağımlılığının öznel mutluluk düzeyine etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Şar, A. H., Ayas, T., & Horzum, M. B. (2015). Developing the smart phone addiction scale and its validity and reliability study. Online Journal Of Technology Addiction & Cyberbullying, 2 (1), 1-17.
  • Şata, M., Çelik, İ., Ertürk, Z. & Taş, U. E. (2016). Akıllı telefon bağımlılığı ölçeği’nin (ATBÖ) Türk lise öğrencileri için uyarlama çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(1), 156-169. doi: 10.21031/epod.95432
  • Tamar Gürol, D. (2012) . Bağımlılık nedir? Retrieved from http://www.bagimlilik.info.tr
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Upper Sadle River: Pearson.
  • Tekin, Ç., Güneş, G. & Çolak, C. (2014). Adaptation of problematic mobile phone use scale to Turkish: A validity and reliability study (Cep telefonu problemli kullanım (Pu) ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik 5455/medscience.2014.03.8138 çalışması]. Medicine Science, 3(3), 1381. doi
  • Wood, W. & Neal, D. T. (2007). A new look at habits and the habit-goal interface. Psychological Review, (4), 843-863. doi: 10.1037/0033-295X.114.4.843
  • Yılmaz, A. (2000). Anne baba tutum ölçeği'nin güvenirlik ve geçerlilik çalışması. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 7(3), 160-172.
  • Yılmaz, A. (2000). Eşler arasındaki uyum ve çocuğun algıladığı anne-baba tutumu ile çocukların, ergenlerin ve gençlerin akademik başarıları ve benlik algıları arasındaki ilişkiler ( Yayınlanmamış doktora tezi).
  • Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tez Yücelten. E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı ve Akıllı Telefon Bağımlılığının Bağlanma
  • Stilleri İle İlişkisinin İncelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Üsküdar Üniversitesi, İstanbul. Retrieved from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tez
Toplam 74 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Selami Yıldırım Bu kişi benim

Tuncay Ayas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Yıldırım, S., & Ayas, T. (2020). Examination of the Relationship between Adolescents’ Subjective Well-Being and Parenting Styles and Smartphone Addiction by Several Variables. International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(1), 61-75. https://doi.org/10.17220/ijpes.2020.01.006