BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, , 177 - 184, 01.09.2020
https://doi.org/10.17220/ijpes.2020.02.016

Öz

Kaynakça

  • Balkaya, F. & Şahin, N. H. (2003). Çok boyutlu öfke ölçeği. Türk Psikiyatri Dergisi, 14(3): 192-202.
  • Başaran, M. H., Taşkın, Ö., Sanioğlu, A., & Taşkın, A. K. (2009). Examxination Of The Level Of State - Trial Anxiety Of Sportsmen According To Some Variables. Selçuk üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21). Konya.
  • Başer, E. (1998). Uygulamalı spor psikoloji.: Sporsal Kuram Dizisi, Bağırgan Yayınevi, Ankara
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik. Sarıoğlu İ D E (Çev). 1. Basım: Kaknüs yayınları. . İstanbul
  • Civan, A., Arı, R., Görücü, A., & Özdemir, M. (2010). Bireysel ve takım sporcularının müsabaka öncesi ve sonrası durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 193-206.
  • Gibson, B. (1975). Persönlichkeit und Sportliche Leistung. ein Überlick die Theorien von.
  • Karadal, F. (2009). Öfke yönetimi ve niğde üniversitesinde bir araştırma, (Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Karageorghis, C. I., & Terry, P. C. (2015). Spor Psikolojisi; Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Kesen, N.F., Deniz, M. & Durmuşoğlu, N. (2007). Ergenlerde saldırganlık ve öfke düzeyleri arasındaki ilişki: Yetiştirme Yurtları Üzerinde Bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 353-364.
  • Kutanis, Ö. R., & Tunç, T. (2013). Hemşirelerde Benlik Saygısı ile Durumluk Ve Sürekli Kaygı Arasındaki ilişki: Bir üniversite Hastanesi örneği, ''iş, güç''. Endüstri ilişkileri ve insan Kaynakları Dergisi, 15(2), 1-15.
  • Öner, N., & Compte, A. L. (1985). Durumluk-Sürekli kaygı envanteri el kitabı. 2. Baskı. Boğaziçi Üniversitesi Matbaası. İstanbul.
  • Özer, A.K. (1994). Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ön Çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 9(31), 26–35.
  • Özkamalı E. (2005). 20–30 Yaş Grubu Bireylerin Öğrenim Düzeylerine Göre Öfke Düzeyleri ve Öfke İfade Tarzları, Yüksek Lisans Tezi, On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun
  • Peabody, D. & Goldberg, L.R. (1989). Some Determinants of Factor Structures From Personality- Trait Descriptors. Personality and Social Psychology, 57, 557- 562.
  • Pehlivan, Z., & Konukman, F. (2004). Beden Eğitimi öğretmenleri ile Diğer Branş öğretmenlerinin Problem çözme Becerisi açısından Karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2 (2), 55-60.
  • Syer, J., & Connolly, C. (1998). Sporcular için Zihinsel Antrenman, (Çev. Erkan, F.U).: Bağırgan Yayınevi. Ankara
  • Teşneli, Ö. (2007). Teşneli Ö, Elit Seviyedeki Değişik Spor Branşlarının Fiziksel Benlik Algısı Üzerine Etkisi. Master’s Thesis. Sakarya: Sakarya University
  • Tiryaki, Ş. (2000). Tiryaki Ş. Spor Psikolojisi: Kavramlar, Kuramlar ve Uygulama, Eylül Kitabevi, Ankara.
  • Tuna, D. (2012). Çözüm odaklı kısa süreli yaklaşıma dayalı öfke kontrolü eğitim programının lise öğrencilerinin öfke kontrolü ve iletişim becerileri düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Yeşilyaprak, B. (2001). Duygusal zekâ ve eğitim açısından doğruları. Eğitim Yönetim Dergisi, 25, 139-146.
  • Yıldız, M. (2008). Farklı liglerde yer alan futbolcuların kişilik tipleri ile sürekli öfke-öfke ifade tarzlarının incelenmesi. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldız, M.; Güçlü, M. ve Bayraktar, M. (2008). Farklı liglerde yer alan futbolcuların kişilik tipleri ile sürekli öfke-öfke ifade tarzlarının incelenmesi. Ataturk Journal of Physical Education and Sport Sciences, 10(1): 39-5.

Investigation of the personality, anger and anxiety situation of the professional and amateur football players and the veteran footballers

Yıl 2020, , 177 - 184, 01.09.2020
https://doi.org/10.17220/ijpes.2020.02.016

Öz

The aim of this study is to investigate the anger, personality and anxiety levels of the football players who actively play football and the football players who have left football. A total 496 football players, 162 women and 334 men, participated in the research in Istanbul in 2018. Spielberger's Anger Style scale, the Eysenck Personality Inventory short form, and Spielberger's continuous anxiety inventory were used as data collection tools. The percentage distribution and frequency values of the athletes participating in the research were determined with descriptive statistics and Shapiro Wilk test was applied as the normality test. Depending on the athletes’ situation, Mann Whitney U test was performed to compare the anger, personality and anxiety levels of the athletes. Kruskal Wallis test was used to compare the anger, personality and anxiety levels of the athletes depending on the level of the athlete, and Tamhane was used as the second level test to identify meaningful groups. Sperman correlation test was used to determine the relationship between the anger, personality and anxiety levels of the athletes. All the tests performed were done at α = 0.05 significance level. Microsoft Excell 2017 for Windows was used to enter the data into the computer environment and SPSS 25 package program was used to create graphics and tables. As a result of the findings obtained from the study, it was observed that there were significant differences between anger and inward anger scores according to the athletes' status, and anger, personality and trait anxiety dimensions according to the level of athletics. On the other hand, it was seen that there was a significant relationship between anger, personality and trait anxiety levels of the athletes participating in the research. As a result, it was determined that normal athletes were angrier than veteran athletes, and professional footballers had better level of anger controls and anger levels than amateur athletes. On the other hand, it has been determined that the personality and anxiety levels of professional athletes are higher than amateur athletes.

Kaynakça

  • Balkaya, F. & Şahin, N. H. (2003). Çok boyutlu öfke ölçeği. Türk Psikiyatri Dergisi, 14(3): 192-202.
  • Başaran, M. H., Taşkın, Ö., Sanioğlu, A., & Taşkın, A. K. (2009). Examxination Of The Level Of State - Trial Anxiety Of Sportsmen According To Some Variables. Selçuk üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21). Konya.
  • Başer, E. (1998). Uygulamalı spor psikoloji.: Sporsal Kuram Dizisi, Bağırgan Yayınevi, Ankara
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik. Sarıoğlu İ D E (Çev). 1. Basım: Kaknüs yayınları. . İstanbul
  • Civan, A., Arı, R., Görücü, A., & Özdemir, M. (2010). Bireysel ve takım sporcularının müsabaka öncesi ve sonrası durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 193-206.
  • Gibson, B. (1975). Persönlichkeit und Sportliche Leistung. ein Überlick die Theorien von.
  • Karadal, F. (2009). Öfke yönetimi ve niğde üniversitesinde bir araştırma, (Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Karageorghis, C. I., & Terry, P. C. (2015). Spor Psikolojisi; Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Kesen, N.F., Deniz, M. & Durmuşoğlu, N. (2007). Ergenlerde saldırganlık ve öfke düzeyleri arasındaki ilişki: Yetiştirme Yurtları Üzerinde Bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 353-364.
  • Kutanis, Ö. R., & Tunç, T. (2013). Hemşirelerde Benlik Saygısı ile Durumluk Ve Sürekli Kaygı Arasındaki ilişki: Bir üniversite Hastanesi örneği, ''iş, güç''. Endüstri ilişkileri ve insan Kaynakları Dergisi, 15(2), 1-15.
  • Öner, N., & Compte, A. L. (1985). Durumluk-Sürekli kaygı envanteri el kitabı. 2. Baskı. Boğaziçi Üniversitesi Matbaası. İstanbul.
  • Özer, A.K. (1994). Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ön Çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 9(31), 26–35.
  • Özkamalı E. (2005). 20–30 Yaş Grubu Bireylerin Öğrenim Düzeylerine Göre Öfke Düzeyleri ve Öfke İfade Tarzları, Yüksek Lisans Tezi, On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun
  • Peabody, D. & Goldberg, L.R. (1989). Some Determinants of Factor Structures From Personality- Trait Descriptors. Personality and Social Psychology, 57, 557- 562.
  • Pehlivan, Z., & Konukman, F. (2004). Beden Eğitimi öğretmenleri ile Diğer Branş öğretmenlerinin Problem çözme Becerisi açısından Karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2 (2), 55-60.
  • Syer, J., & Connolly, C. (1998). Sporcular için Zihinsel Antrenman, (Çev. Erkan, F.U).: Bağırgan Yayınevi. Ankara
  • Teşneli, Ö. (2007). Teşneli Ö, Elit Seviyedeki Değişik Spor Branşlarının Fiziksel Benlik Algısı Üzerine Etkisi. Master’s Thesis. Sakarya: Sakarya University
  • Tiryaki, Ş. (2000). Tiryaki Ş. Spor Psikolojisi: Kavramlar, Kuramlar ve Uygulama, Eylül Kitabevi, Ankara.
  • Tuna, D. (2012). Çözüm odaklı kısa süreli yaklaşıma dayalı öfke kontrolü eğitim programının lise öğrencilerinin öfke kontrolü ve iletişim becerileri düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Yeşilyaprak, B. (2001). Duygusal zekâ ve eğitim açısından doğruları. Eğitim Yönetim Dergisi, 25, 139-146.
  • Yıldız, M. (2008). Farklı liglerde yer alan futbolcuların kişilik tipleri ile sürekli öfke-öfke ifade tarzlarının incelenmesi. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldız, M.; Güçlü, M. ve Bayraktar, M. (2008). Farklı liglerde yer alan futbolcuların kişilik tipleri ile sürekli öfke-öfke ifade tarzlarının incelenmesi. Ataturk Journal of Physical Education and Sport Sciences, 10(1): 39-5.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Rahmi Giritlioğlu Bu kişi benim

Mustafa Said Erzeybek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Giritlioğlu, R., & Erzeybek, M. S. (2020). Investigation of the personality, anger and anxiety situation of the professional and amateur football players and the veteran footballers. International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(2), 177-184. https://doi.org/10.17220/ijpes.2020.02.016