Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Metaphoric Perceptions of the Prospective Turkish Language and Literature Teachers, Taking Pedagogical Formation Education about “Bilingualism”

Yıl 2021, , 75 - 85, 27.01.2021
https://doi.org/10.17220/ijpes.2021.8.1.299

Öz

The concept of bilingualism is gaining prominence in our daily lives due to political and social reasons. The fact that bilingualism has become an undeniable fact requires investigation of it in educational sciences. How prospective teachers perceive the concept of bilingualism will fill a gap in the literature in terms of understanding educational practices. In this context, the purpose of this study is to determine the perceptions of the Turkish language and literature teacher candidates who have received formation education about the concept of "bilingualism" through metaphors. About 92 Turkish language and literature teacher candidates, studying at Çukurova University, form the research group of the study, for which qualitative research design is adopted. As a data collection tool, each student was given a guidance note with the expression of “bilingualism is like… because…” and the blanks in this guidance note were asked to be filled in. The metaphors obtained in the study were collected in different categories. Content analysis technique was used to analyze the data. According to the results of the research, it was determined that Turkish language and literature teacher candidates who received formation education had positive perceptions about the concept of bilingualism in a total of 12 concept categories.

Kaynakça

  • Akçay Özcan, D. ve Kıran Esen, B. (2016). Ergenlerin bilişsel esneklik düzeyleri ile özyeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Eurasian Education and Culture, 1(1), 1-8.
  • Akkaya, A. & Aydın, G. (2019). Code switching beliefs of learners of Turkish as a foreign language: A scale development study. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 14(4), 90-101.
  • Aydın, G. (2018). İki dilli Türkçe öğretmenlerinin Türkçeye ilişkin metaforik algıları: Makedonya Örneği. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(25), 230-254.
  • Aytan, T., (2014). An investigation of metaphors on the concept of teacher among preservice Turkish teachers. Revısta De Cercetare Sı Interventıe Socıala, 46, 65-84.
  • Baker. C. (2001). Foundations of bilingual education and bilingualism (third edition). UK: Multilingual Matters Ltd.
  • Battal, N. (2003). Cumhuriyet Üniversitesi’nin açılışında yaptığı konuşma. Eğitimde Yansımalar: VII Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Cumhuriyet Üniversitesi Kültür Merkezi Sivas, 13-14.
  • Butler G.Y., Hakuta K. (Eds.) (2004). Bilingualism and second language acquisition. The handbook of bilingualism. Blackwell Publishing.
  • Eraslan, L. (2011). Sosyolojik metaforlar. Akademik Bakış, 27, 1-22.
  • Güvenç, B. (1999). İnsan ve kültür. Remzi Kitabevi.
  • Institute for Learning and Brain Sciences UW. Types of bilingualism. Erişim adresi: http://modules.ilabs.uw.edu/module/bilingual-language-development/types-of-bilingualism/
  • Kahya, H. (2018). Aday Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin “edebiyat öğretmeni” kavramına ilişkin algılarının metafor yoluyla analizi. İBAD, 3(1), 104-117.
  • Karslı, Y. ve Karakelle, S. (2018). Bilişsel esneklik, iki dillilik ve üstbilişsel kararlar arasındaki bağlantılar. Psikoloji Çalışmaları - Studies in Psychology, 38(2), 171-200.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, Summer, 172-175.
  • MEB (2018). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim program. Ankara.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Nobel Yayınları.
  • Özdaş, F. ve Çakmak, M. (2018). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(4), 2747-2766.
  • Özdemir, M., Tulumcu, F. M. ve İdi Tulumcu, F. (2019). Türkçe ve Türk dili ve edebiyatı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik algıları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(2), 285-302.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Pegem Akademi.
  • Pilav, S. (2018). Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin yazma becerisine yönelik algıları. ZfWT, 10(1), 109-125.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Tamimi, Y. (2005). Örgüt kültürünün metaforlarla analizi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir: Osmangazi Üniversitesi.
  • TDK Sözlük, (2020) Türk Dil Kurumu Sözlükleri, İki Dillilik. (Erişim tarihi: 10.08.2020)
  • TDK Sözlük, (2020) Türk Dil Kurumu Sözlükleri, Metafor. (Erişim tarihi: 10.08.2020)
  • Wittgenstein, L. (2016). Tractatus logico-philosophicus (Oruç Aruoba, Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
  • Yazıcı, N. (2012). Türk dili ve edebiyatı bölümünden mezun öğretmen adayların “edebiyat” hakkındaki metaforları. Milli Eğitim, 193, 106-144.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, O. & Karadağ, B. F. (2016). Türk dili ve edebiyatı öğretmen adaylarının pedagojik formasyon eğitimi programında yer alan özel öğretim yöntemleri dersinin niteliğine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 11(3), 2497-2508.
  • İki dillilik. (t.y.). Türk Dil Kurumu coğrafya terimleri sözlüğü içinde. Erişim adresi: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5cb38d1714b2d8.45437485
Yıl 2021, , 75 - 85, 27.01.2021
https://doi.org/10.17220/ijpes.2021.8.1.299

Öz

Kaynakça

  • Akçay Özcan, D. ve Kıran Esen, B. (2016). Ergenlerin bilişsel esneklik düzeyleri ile özyeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Eurasian Education and Culture, 1(1), 1-8.
  • Akkaya, A. & Aydın, G. (2019). Code switching beliefs of learners of Turkish as a foreign language: A scale development study. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 14(4), 90-101.
  • Aydın, G. (2018). İki dilli Türkçe öğretmenlerinin Türkçeye ilişkin metaforik algıları: Makedonya Örneği. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(25), 230-254.
  • Aytan, T., (2014). An investigation of metaphors on the concept of teacher among preservice Turkish teachers. Revısta De Cercetare Sı Interventıe Socıala, 46, 65-84.
  • Baker. C. (2001). Foundations of bilingual education and bilingualism (third edition). UK: Multilingual Matters Ltd.
  • Battal, N. (2003). Cumhuriyet Üniversitesi’nin açılışında yaptığı konuşma. Eğitimde Yansımalar: VII Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Cumhuriyet Üniversitesi Kültür Merkezi Sivas, 13-14.
  • Butler G.Y., Hakuta K. (Eds.) (2004). Bilingualism and second language acquisition. The handbook of bilingualism. Blackwell Publishing.
  • Eraslan, L. (2011). Sosyolojik metaforlar. Akademik Bakış, 27, 1-22.
  • Güvenç, B. (1999). İnsan ve kültür. Remzi Kitabevi.
  • Institute for Learning and Brain Sciences UW. Types of bilingualism. Erişim adresi: http://modules.ilabs.uw.edu/module/bilingual-language-development/types-of-bilingualism/
  • Kahya, H. (2018). Aday Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin “edebiyat öğretmeni” kavramına ilişkin algılarının metafor yoluyla analizi. İBAD, 3(1), 104-117.
  • Karslı, Y. ve Karakelle, S. (2018). Bilişsel esneklik, iki dillilik ve üstbilişsel kararlar arasındaki bağlantılar. Psikoloji Çalışmaları - Studies in Psychology, 38(2), 171-200.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, Summer, 172-175.
  • MEB (2018). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim program. Ankara.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Nobel Yayınları.
  • Özdaş, F. ve Çakmak, M. (2018). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(4), 2747-2766.
  • Özdemir, M., Tulumcu, F. M. ve İdi Tulumcu, F. (2019). Türkçe ve Türk dili ve edebiyatı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik algıları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(2), 285-302.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Pegem Akademi.
  • Pilav, S. (2018). Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin yazma becerisine yönelik algıları. ZfWT, 10(1), 109-125.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Tamimi, Y. (2005). Örgüt kültürünün metaforlarla analizi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir: Osmangazi Üniversitesi.
  • TDK Sözlük, (2020) Türk Dil Kurumu Sözlükleri, İki Dillilik. (Erişim tarihi: 10.08.2020)
  • TDK Sözlük, (2020) Türk Dil Kurumu Sözlükleri, Metafor. (Erişim tarihi: 10.08.2020)
  • Wittgenstein, L. (2016). Tractatus logico-philosophicus (Oruç Aruoba, Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
  • Yazıcı, N. (2012). Türk dili ve edebiyatı bölümünden mezun öğretmen adayların “edebiyat” hakkındaki metaforları. Milli Eğitim, 193, 106-144.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, O. & Karadağ, B. F. (2016). Türk dili ve edebiyatı öğretmen adaylarının pedagojik formasyon eğitimi programında yer alan özel öğretim yöntemleri dersinin niteliğine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 11(3), 2497-2508.
  • İki dillilik. (t.y.). Türk Dil Kurumu coğrafya terimleri sözlüğü içinde. Erişim adresi: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5cb38d1714b2d8.45437485
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yusuf Günaydın Bu kişi benim 0000-0002-0638-5621

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Günaydın, Y. (2021). The Metaphoric Perceptions of the Prospective Turkish Language and Literature Teachers, Taking Pedagogical Formation Education about “Bilingualism”. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(1), 75-85. https://doi.org/10.17220/ijpes.2021.8.1.299