BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 12 - 21, 01.05.2015
https://doi.org/10.17220/ijpes.2015.02.002

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, B. , Aydın, K. (2007). Eğitimde Değişim ve Öğretmenlerin Değişim Algıları, Eğitim ve Bilim Dergisi, cilt:32, Sayı:144.
  • Çalık, T. (2003). Eğitimde Değişim Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme, Gazi Üniversite, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, sayı:36, ss.556-557.
  • Ereş, F. (2004). Eğitim Yönetiminde Stratejik Planlama, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı:15, s.21-29.
  • Gizir, S. (2008). Örgütsel Değişim Sürecinde Örgüt Kültürü ve Örgütsel Değişme, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 2, 182 – 196.
  • Kabakcı, H. (2008). Eğitimde Yenileşme Çalışmaları ve Öğretmenlerin İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Çalışmalarındaki Yenileşme ve Yeterliliklerine Yönelik Algı ve Beklentileri, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Karasar N.(2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Kurşunoğlu, A., Tanrıöğen, A. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Değişmeye İlişkin Tutumları, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Kuzubaşoğlu, D. (2008). “Genel Liselerde Çalısan Ögretmenlerin Degisim Yönetimi Faktörlerine İliskin Algılarının Okul Etkililigi AçısındanDegerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • MEB, Mevzuat. http:mevzuat.meb.gov.tr/html/mebtsvegorevkhk_1/mebtesvegor_o.html. 27.04.2014.
  • MEB,Personel.Httl,://www.mebpersonel.com/mevzuat/milli_eğitim_temel_kanunu_1739_14032014_28941_rg _h129422.html. 27.04.2014.
  • Menteşe, S. (2013). İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrenen Örgüte İlişkin Görüşleri, İnternational Journal of Social Science, 6, 3, 451-478.
  • Özdemir, S. (2012). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Akademi, Ankara.
  • Özden, Y. (2005). Eğitimde Yeni Değerler, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Özmen, F., Sönmez, Y. (2007) Değişim Sürecinde Eğitim Örgütlerinde Değişim Ajanlarının Rolleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 2, 177-198.
  • Özyılmaz, Ö. (2013). Türk Milli Eğitim Sorunları ve Çözüm Arayışları, Pegem Akademi, Ankara.
  • Senge, P. (1993). Beşinci Disiplin, Yapı Kredi Yayınları, Çev: Ayşegül İldeniz, İstanbul.
  • Şişman, M. (2013). Türk eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Akademi, Ankara.
  • Tekin, N.G. (2012). İlköğretim Okullarında görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Değişime İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Yamen, M. (2010). Örgütsel Değişim ve Örgütsel Öğrenme Arasındaki İlişkilere Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Gebze İleri teknoloji Enstitüsü, Kocaeli.

Teachers Views On Variations At Organization Structure Of National Education

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 12 - 21, 01.05.2015
https://doi.org/10.17220/ijpes.2015.02.002

Öz

The aim of this study is to examine how the changes occurred at national education organization structure are perceived by teachers according to gender, professional career and the institution which schooling grade the teachers work. The study was carried out with the correlational research method. According to results obtained in study; It’s observed that Gender parameter has shown significant difference on deciding organizational need and evaluating organizational variations of Organization Structure of National Education. It’s observed that there is no significant difference on planning, applying and philosophical aspects of Organizational Variation At National Education Organizational Structure, there exist significant difference at variable of Professional seniority and this variation was observed for the teachers who have 1-5 and 16-20 years’ service period. It’s observed that there is no significant difference on planning, applying and philosophical aspects of Organizational Variation At Organization Structure of National Education, there exist significant difference at variations of organization structure of National Education, there exist significant difference on planning and evaluating organizational variation according to school type and this difference is observed between primary and high school teachers. It’s observed that there is no significant difference on planning, applying and philosophical aspects of Organizational Variation.

Kaynakça

  • Akpınar, B. , Aydın, K. (2007). Eğitimde Değişim ve Öğretmenlerin Değişim Algıları, Eğitim ve Bilim Dergisi, cilt:32, Sayı:144.
  • Çalık, T. (2003). Eğitimde Değişim Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme, Gazi Üniversite, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, sayı:36, ss.556-557.
  • Ereş, F. (2004). Eğitim Yönetiminde Stratejik Planlama, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı:15, s.21-29.
  • Gizir, S. (2008). Örgütsel Değişim Sürecinde Örgüt Kültürü ve Örgütsel Değişme, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 2, 182 – 196.
  • Kabakcı, H. (2008). Eğitimde Yenileşme Çalışmaları ve Öğretmenlerin İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Çalışmalarındaki Yenileşme ve Yeterliliklerine Yönelik Algı ve Beklentileri, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Karasar N.(2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Kurşunoğlu, A., Tanrıöğen, A. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Değişmeye İlişkin Tutumları, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Kuzubaşoğlu, D. (2008). “Genel Liselerde Çalısan Ögretmenlerin Degisim Yönetimi Faktörlerine İliskin Algılarının Okul Etkililigi AçısındanDegerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • MEB, Mevzuat. http:mevzuat.meb.gov.tr/html/mebtsvegorevkhk_1/mebtesvegor_o.html. 27.04.2014.
  • MEB,Personel.Httl,://www.mebpersonel.com/mevzuat/milli_eğitim_temel_kanunu_1739_14032014_28941_rg _h129422.html. 27.04.2014.
  • Menteşe, S. (2013). İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrenen Örgüte İlişkin Görüşleri, İnternational Journal of Social Science, 6, 3, 451-478.
  • Özdemir, S. (2012). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Akademi, Ankara.
  • Özden, Y. (2005). Eğitimde Yeni Değerler, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Özmen, F., Sönmez, Y. (2007) Değişim Sürecinde Eğitim Örgütlerinde Değişim Ajanlarının Rolleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 2, 177-198.
  • Özyılmaz, Ö. (2013). Türk Milli Eğitim Sorunları ve Çözüm Arayışları, Pegem Akademi, Ankara.
  • Senge, P. (1993). Beşinci Disiplin, Yapı Kredi Yayınları, Çev: Ayşegül İldeniz, İstanbul.
  • Şişman, M. (2013). Türk eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Akademi, Ankara.
  • Tekin, N.G. (2012). İlköğretim Okullarında görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Değişime İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Yamen, M. (2010). Örgütsel Değişim ve Örgütsel Öğrenme Arasındaki İlişkilere Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Gebze İleri teknoloji Enstitüsü, Kocaeli.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yasemin Ayyıldız Bu kişi benim

Ali Haydar Şar Bu kişi benim

Abdullah Işıklar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ayyıldız, Y., Şar, A. H., & Işıklar, A. (2015). Teachers Views On Variations At Organization Structure Of National Education. International Journal of Psychology and Educational Studies, 2(2), 12-21. https://doi.org/10.17220/ijpes.2015.02.002