Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analyzing the 9th Grade English Curricula Between 1973-2017

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 2, 100 - 111, 21.04.2021

Öz

In 21st century, developing communication and technology usage has increased people's interest and need for English and made English a common language in many fields such as science, culture, art, and economy. In this context, important changes have been made in English curricula in Turkey like many countries. In this study, the curricula between the years 1973-2017 were examined and discussed within the framework of similarities and differences. The study is conducted by qualitative research method. The curricula were examined based on the original and official document by using document analysis. When the findings were examined, it was understood that from 1973 to 2017, students became responsible for their own learning, teachers were transformed into guides and the learning-teaching environment was tried to be created in more technological structures. It has been observed that in the curricula of 2014 and beyond, the concepts of information and communication technologies, culture and values were dominant. During the assessment process, it was observed that classical assessment methods gave way to alternative assessment methods. According to the results, since development is a holistic process, more emotional and psychomotor objectives could be included in new curricula. Student motivation can increase positively with themes that appeal to students' interests more. New technologies should be introduced into teaching-learning process.

Kaynakça

  • Anastasiadou, A. (2015). EFL Curriculum Design: The Case of the Greek State School Reality in the Last Two Decades (1997-2014). International Journal of Applied Linguistics and English Literature, 4(2), 112-119.
  • Başar, H. (1999). Sınıf yönetimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Basımevi.
  • Bayındır, E. (2018). İngilizce öğretmenlerinin 2017 taslak İngilizce öğretim programında yer alan değerler eğitimi ve uygulamalarına yönelik görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bilen, M. (2006). Plandan uygulamaya öğretim (7. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Castillo, L. F. (2017). A Communicative Speaking Course for 9th Grade Secondary School Level of a Public School in Soledad, Atlántico, Colombia. Unpublished master thesis, Universidad del Norte, Colombia.
  • Demirtaş, Z., & Erdem, S. (2015). 5. sınıf İngilizce dersi öğretim programı: Güncellenen programın bir önceki programla karşılaştırılması ve programa ilişkin öğretmen görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 55-80.
  • Dönmez, Ö. (2010). İköğretim 8. sınıf yeni İngilizce öğretim programının uygulanmasının öğretmen ve öğrenci bakış açısından incelenmesi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Duverger, M. (1973). Sosyal bilimlere giriş: Metodoloji açısından Çev: Unsal Oskay. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Evertson, C. M., Emmer, E. T. & Worsham, M. E. (1994). Classroom management for elementary teachers (Third Edition). Boston: Allyn & Bacon.
  • Göçer, A. (2015). Türkçe Dersi Metin İşleme Sürecinde Bağlam Temelli Sözcük Öğretimi ve Etkin Sözcük Dağarcığı Oluşturmadaki İşlevi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(1), 48-63.
  • İğrek, E. G. (2001). Öğretmenlerin ilköğretim İngilizce programına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İlke, F. (2001). İlköğretim okullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin Milli Eğitim Bakanlığı birinci kademe İngilizce öğretim programına ilişkin görüşleri.Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,İstanbul.
  • Kandemir, A. (2016). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli
  • Kırkgöz, Y (2007). English Language Teaching in Turkey: Policy Changes and Their Implementations. RELC Journal, 38 (2), 216-228.
  • Küçük, Ö. (2008). İlköğretim 1. kademedeki İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi ve öğretmen görüşleri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • MEB (1973). Yabancı dil programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2007). Ortaöğretim kurumları genel liseler İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2011). Ortaöğretim kurumları İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2014). Ortaöğretim kurumları İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2016). Hazırlık sınıfı bulunan ortaöğretim kurumları İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2018). Ortaöğretim kurumları İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2002). Anadolu lisesi (Hazırlık sınıfı ve 9,10,11 sınıflar) İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Rummel, J. F. (1964). An introduction to research procedures in education. Harper & Row
  • Sert, N.(1997). Ankara Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce gereksinimlerinin çözümlenmesi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Turan, F., & Ege, P. (2003). Dil sorunu olan çocuklar için bütüncül dil yaklaşımı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 4(01).
  • Yanık, E. A. (2007). İlköğretim 6. , 7. ve 8. sınıf ingilizce öğretim programının uygulanması konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. (2003). English language needs assessment of the students at İçel Anatolian Hotel management and tourism vocational high school. Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Yüce, E. (2018). Assessment of the high school 9th grade English language curriculum of Turkey in relation to the CEFR principles. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B., & Bümen, N. (2017). Son 15 yılda yayımlanan ilk ve ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programları üzerine bir analiz. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 702-737.
  • Zamora, P., & Velazquez, W. O. (2017). The lack of motivation as a factor that affect the development of the English speaking skill in students of the ninth grade at Ruben Dario School, Susuli Central, San Dionisio during the second semester, 2016 (Doctoral dissertation, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua).
Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 2, 100 - 111, 21.04.2021

Öz

Kaynakça

  • Anastasiadou, A. (2015). EFL Curriculum Design: The Case of the Greek State School Reality in the Last Two Decades (1997-2014). International Journal of Applied Linguistics and English Literature, 4(2), 112-119.
  • Başar, H. (1999). Sınıf yönetimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Basımevi.
  • Bayındır, E. (2018). İngilizce öğretmenlerinin 2017 taslak İngilizce öğretim programında yer alan değerler eğitimi ve uygulamalarına yönelik görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bilen, M. (2006). Plandan uygulamaya öğretim (7. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Castillo, L. F. (2017). A Communicative Speaking Course for 9th Grade Secondary School Level of a Public School in Soledad, Atlántico, Colombia. Unpublished master thesis, Universidad del Norte, Colombia.
  • Demirtaş, Z., & Erdem, S. (2015). 5. sınıf İngilizce dersi öğretim programı: Güncellenen programın bir önceki programla karşılaştırılması ve programa ilişkin öğretmen görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 55-80.
  • Dönmez, Ö. (2010). İköğretim 8. sınıf yeni İngilizce öğretim programının uygulanmasının öğretmen ve öğrenci bakış açısından incelenmesi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Duverger, M. (1973). Sosyal bilimlere giriş: Metodoloji açısından Çev: Unsal Oskay. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Evertson, C. M., Emmer, E. T. & Worsham, M. E. (1994). Classroom management for elementary teachers (Third Edition). Boston: Allyn & Bacon.
  • Göçer, A. (2015). Türkçe Dersi Metin İşleme Sürecinde Bağlam Temelli Sözcük Öğretimi ve Etkin Sözcük Dağarcığı Oluşturmadaki İşlevi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(1), 48-63.
  • İğrek, E. G. (2001). Öğretmenlerin ilköğretim İngilizce programına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • İlke, F. (2001). İlköğretim okullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin Milli Eğitim Bakanlığı birinci kademe İngilizce öğretim programına ilişkin görüşleri.Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,İstanbul.
  • Kandemir, A. (2016). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli
  • Kırkgöz, Y (2007). English Language Teaching in Turkey: Policy Changes and Their Implementations. RELC Journal, 38 (2), 216-228.
  • Küçük, Ö. (2008). İlköğretim 1. kademedeki İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi ve öğretmen görüşleri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • MEB (1973). Yabancı dil programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2007). Ortaöğretim kurumları genel liseler İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2011). Ortaöğretim kurumları İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2014). Ortaöğretim kurumları İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2016). Hazırlık sınıfı bulunan ortaöğretim kurumları İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2018). Ortaöğretim kurumları İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2002). Anadolu lisesi (Hazırlık sınıfı ve 9,10,11 sınıflar) İngilizce dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Rummel, J. F. (1964). An introduction to research procedures in education. Harper & Row
  • Sert, N.(1997). Ankara Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce gereksinimlerinin çözümlenmesi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Turan, F., & Ege, P. (2003). Dil sorunu olan çocuklar için bütüncül dil yaklaşımı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 4(01).
  • Yanık, E. A. (2007). İlköğretim 6. , 7. ve 8. sınıf ingilizce öğretim programının uygulanması konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. (2003). English language needs assessment of the students at İçel Anatolian Hotel management and tourism vocational high school. Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Yüce, E. (2018). Assessment of the high school 9th grade English language curriculum of Turkey in relation to the CEFR principles. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B., & Bümen, N. (2017). Son 15 yılda yayımlanan ilk ve ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programları üzerine bir analiz. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 702-737.
  • Zamora, P., & Velazquez, W. O. (2017). The lack of motivation as a factor that affect the development of the English speaking skill in students of the ninth grade at Ruben Dario School, Susuli Central, San Dionisio during the second semester, 2016 (Doctoral dissertation, Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua).
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nur Gel Bu kişi benim 0000-0002-3044-4361

Aslıhan Kuyumcu Vardar Bu kişi benim 0000-0002-0533-7345

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gel, N., & Kuyumcu Vardar, A. (2021). Analyzing the 9th Grade English Curricula Between 1973-2017. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(2), 100-111.