Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: Özel Sayı, 139 - 152, 29.09.2021

Öz

Kaynakça

  • Abukan, B., Yıldırım, F., & Öztürk, H. (2020). Covid-19 salgınında çocuk olmak: Gelişim dönemlerine göre sosyal hizmet gereksinimleri ve öneriler. Turkish Studies, 15(6), 1-14.
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G., & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214.
  • Akoğlu, G., & Karaaslan, B. T. (2020). Covid-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
  • Araújo, L. A., Veloso, C. F., Souza, M. C., Azevedo, J., & Tarro, G. (2020). The potential impact of the COVID-19 pandemic on child growth and development: A systematic review. J. Pediatr. 97(4), 369–377. Access address: https://doi.org/10.1016/j.jped.2020.08.008.
  • Buran, A. (2015). Nitel araştırma yöntemlerine giriş. F. N. Sergio & Y. Bayyurt (Ed.), Nitel araştırma yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları içinde (s. 12-31). Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Çakır Kardeş, V. (2020). Pandemi süreci ve sonrası ruhsal ve davranışsal değerlendirme. Türkiye Diyabet ve Obezite Dergisi, 2, 160-169.
  • Çaykuş, E. T., & Mutlu Çaykuş, T. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: Ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113.
  • Demir Öztürk, E., Kuru, G., & Demir Yıldız, C. (2020). Covid-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? Anne ve çocuklarının pandemi algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 204-220.
  • Demir, O. Ö. (2017). Nitel araştırma yöntemleri. K. Böke (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri içinde. Alfa yayıncılık.
  • Dilber, A., & Dilber, F. (2020). Koronavirüs (covid-19) salgınının bireylerin beslenme alışkanlıkları üzerindeki etkisi: Karaman ili örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(3), 2144-2162.
  • Direktör, C. (2021). COVID-19 Salgını ve çocuk psikolojisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 13(4), 739-750.
  • Döğer, S. S. & Kılınç, F. E. (2021). 4-6 yaş çocuğa sahip ailelerin covid-19 pandemi sürecinde çocukları ile iletişimlerinin incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 480-496.
  • Ercan, S., Arman, A. R., İnal Emiroğlu, N., Öztop, D. B., & Yalçın, Ö. (2020). Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği Covid-19 (Korona) virüs salgını sırasında aile, çocuk ve ergenlere yönelik psikososyal ve ruhsal destek rehberi. Ankara Üniversitesi. Access address: https://www.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/6/2020/03/cogepdercovid19rehberi30mart2020. pdf.pdf
  • Göker, M. E., & Turan Ş. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde problemli teknoloji kullanımı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, COVID-19 Özel Sayısı, 108-114.
  • Göl-Güven, M., Şeker, V., Erbil, F., Özgünlü, M., Alvan, G., & Uzunkök, B. (2020). Covid-19 pandemisinin aile yaşantısına yansımaları (Covid-19 Aile) rapor-2. Date of Access: 29 Temmuz 2020. Access address: https://img1.wsimg.com/blobby/go/7cc36312-26f1-4303-a5b4-0d1598c91028/Covid-19%20Ai le%20Ra por%202%20-0001.pdf.
  • Griffith, A. K. (2020). Parental burnout and child maltreatment during the COVID-19 pandemic. Journal of Family Violence, 1–7.
  • Guan, H., Okely, A. D., Aguilar-Farias, N., Del Pozo Cruz, B., Draper, C. E., El Hamdouchi, A., Florindo, A. A., Jáuregui, A., Katzmarzyk, P. T., Kontsevaya, A., Löf, M., Park, W., Reilly, J.J., Sharma, D., Tremblay, M. S. & Veldman, S. L. C. (2020). Promoting healthy movement behaviours among children during the Covid-19 pandemic. Lancet Child Adolesc Health, 4(6), 416-418.
  • Imran, N., Zeshan, M., & Pervaiz, Z. (2020). Mental health considerations for children & adolescents in Covid-19 Pandemic. Pakistan Journal of Medical Sciences, 36 (COVID19-S4).
  • İlbasmış, Ç., Aksoy, A, T., Cihanyurdu, İ., Ünver, H., Rodopman Arman, A. (2021). COVID-19 salgınının çocukların ruh sağlığı üzerindeki etkileri. Turk J Child Adolesc Ment Health. 28(Suppl 1), 1-3.
  • Jiao, W. Y., Wang, L. N., Liu, J., Fang, S. F., Jiao, F. Y., Pettoello-Mantovani, M., & Somekh, E. (2020). Behavioral and emotional disorders in children during the Covid-19 epidemic. The Journal of pediatrics, 221, 264–266.e1.
  • Kadan, G., Aysu, B. & Aral, N. (2020). Covid 19 sürecinde çocuklar: Gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. ÇAKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 360-379.
  • Kahlke, R. M. (2014). Generic qualitative approaches: Pitfalls and benefits of methodological mixology. International Journal of Qualitative Methods, 13(1), 37-52.
  • Kandır, A. & Alpan, Y. (2008). Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişime anne-baba davranışlarının etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 14(14), 33-38.
  • Karataş, Z. (2020). Covid-19 pandemisinin toplumsal etkileri, değişim ve güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 3-15.
  • Katrancı, M. (2018). Okul öncesi eğitim ve önemi. S. Seven (Eds.), Okul öncesi eğitime giriş içinde (s. 2-19). Pegem Akademi.
  • Kırmızıgül, H. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Koçyiğit, S. (2016). Okul öncesi eğitimin tanımı, amacı, önemi ve ilkeleri. R. Zembat (Eds.), Okul öncesi eğitime giriş içinde (s. 14-26). Hedef Yayıncılık.
  • Kurt Demirbaş, N., & Sevgili Koçak, S. (2020). 2-6 yaş arasında çocuğu olan ebeveynlerin bakış açısıyla covid-19 salgın sürecinin değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 328-349.
  • Kuru Turaşlı, N. (2018). Okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı ve önemi. G. Haktanır (Eds.), Okul öncesi eğitime giriş içinde (s.1-23). Anı Yayıncılık.
  • Kutlu, N., Ekin, M. M., Alav, A., Ceylan, Z., & Meral, R. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde bireylerin beslenme alışkanlığında meydana gelen değişimin belirlenmesi üzerine bir araştırma. International Journal of Social, Political and Economic Research, 8(1), 173-187.
  • Lee, S. J., Ward, K. P., Chang, O. D., & Downing, K. D. (2021). Parenting activities and the transition to home-based education during the Covid-19 pandemic. Children and Youth Services Review, 122, 105585.
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research. A guide to design and implementation. John Wiley-Sons Press.
  • Merriam, S. B. (Eds.) (2002). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. Jossey-Bass.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed). Sage.
  • O’Sullivan, K., Clark, S., McGrane, A., Rock, N., Burke, L., Boyle, N., Joksimovic, N., & Marshall, K. (2021). A qualitative study of child and adolescent mental health during the COVID-19 pandemic in Ireland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(3), 1062.
  • Özçevik, D. & Ocakçı, A. F. (2020). Covid-19 ve ev hapsindeki çocuk: Salgının psikolojik etkileri ve hafifletme yolları. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 19(1), 13-17.
  • Öztürk, M. S., Yılmaz, N., Demir Erbil., D., & Hazer, O. (2020). Covid-19 pandemi döneminde hanehalkındaki çatışma ve birlik-beraberlik durumunun incelenmesi. Turkish Studies, 15(4), 296-314.
  • Sağlam, M., & Kay, M. A. (2020). Covid-19 salgını sürecinin ailede ebeveyn tutumları ile çocuklarda duygusal ve davranışsal durumlar açısından değerlendirilmesi [Conference presentation abstract]. EJER Congress 2020, 61-63.
  • Taşdemir, F. (2019). Verilerin toplanması. K. Yılmaz & R. S. Arık (Eds.), Eğitimde araştırma Yöntemleri içinde (s. 128-158). Pegem Akademi.
  • WHO. (2020). Access address: http://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19
  • Xiang, M., Zhang, Z., & Kuwahara, K. (2020). Impact of Covid-19 pandemic on children and adolescents' lifestyle behavior larger than expected. Prog Cardiovasc Di, 63(4), 531–532.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Ed.). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S., & Bektaş, F. (2021). Covid-19 salgınının çocukların boş zaman etkinliklerinde yarattığı değişimin ebeveyn görüşleriyle değerlendirilmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 26(1), 99-122.
  • Yüksek Usta, S., & Gökcan, H. N. (2020). Covid-19 through the eye of children and mothers. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 187-206.
  • Zeybekoğlu Akbaş, Ö., & Dursun, C. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemisi sürecinde özel alanına kamusal alanı sığdıran çalışan anneler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 78-94.

Parental Views on the Lives of Preschool Children in the Covid-19 Pandemic Process

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: Özel Sayı, 139 - 152, 29.09.2021

Öz

This study aims to investigate the parental views of pre-school children during the Covid 19 pandemic and is conducted using a basic qualitative research design from qualitative research methods. In the study, parents of children attending pre-school institution were identified through criterion sampling techniques from non-selective sampling methods. The study prepared a semi-structured interview form for parents with children attending pre-school institution as an instrument for data collection. The data from the semi-structured interview form was collected through online interviews with parents whose children attend the pre-school facility. As a result of the study, parents indicated that during the pre-school children's pandemic process, there were more activities with family members at home, the children spent more time with technological devices, terms such as pandemic, diseases, and viruses were frequently used in their daily conversations, and their negative, boring, and aggressive behaviors increased. It was also noted that children were sleeping and waking up later during this time, thus changing their sleep patterns. Another finding observed by the parents was that irregular eating habits increased in the children's eating behavior. It was observed by the parents that children were washing their hands more frequently than before the pandemic. Another finding of the study was that children spoke with longing about their school life due to the disruption of personal instruction in schools.

Kaynakça

  • Abukan, B., Yıldırım, F., & Öztürk, H. (2020). Covid-19 salgınında çocuk olmak: Gelişim dönemlerine göre sosyal hizmet gereksinimleri ve öneriler. Turkish Studies, 15(6), 1-14.
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G., & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214.
  • Akoğlu, G., & Karaaslan, B. T. (2020). Covid-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
  • Araújo, L. A., Veloso, C. F., Souza, M. C., Azevedo, J., & Tarro, G. (2020). The potential impact of the COVID-19 pandemic on child growth and development: A systematic review. J. Pediatr. 97(4), 369–377. Access address: https://doi.org/10.1016/j.jped.2020.08.008.
  • Buran, A. (2015). Nitel araştırma yöntemlerine giriş. F. N. Sergio & Y. Bayyurt (Ed.), Nitel araştırma yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları içinde (s. 12-31). Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Çakır Kardeş, V. (2020). Pandemi süreci ve sonrası ruhsal ve davranışsal değerlendirme. Türkiye Diyabet ve Obezite Dergisi, 2, 160-169.
  • Çaykuş, E. T., & Mutlu Çaykuş, T. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: Ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113.
  • Demir Öztürk, E., Kuru, G., & Demir Yıldız, C. (2020). Covid-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? Anne ve çocuklarının pandemi algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 204-220.
  • Demir, O. Ö. (2017). Nitel araştırma yöntemleri. K. Böke (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri içinde. Alfa yayıncılık.
  • Dilber, A., & Dilber, F. (2020). Koronavirüs (covid-19) salgınının bireylerin beslenme alışkanlıkları üzerindeki etkisi: Karaman ili örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(3), 2144-2162.
  • Direktör, C. (2021). COVID-19 Salgını ve çocuk psikolojisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 13(4), 739-750.
  • Döğer, S. S. & Kılınç, F. E. (2021). 4-6 yaş çocuğa sahip ailelerin covid-19 pandemi sürecinde çocukları ile iletişimlerinin incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 480-496.
  • Ercan, S., Arman, A. R., İnal Emiroğlu, N., Öztop, D. B., & Yalçın, Ö. (2020). Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği Covid-19 (Korona) virüs salgını sırasında aile, çocuk ve ergenlere yönelik psikososyal ve ruhsal destek rehberi. Ankara Üniversitesi. Access address: https://www.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/6/2020/03/cogepdercovid19rehberi30mart2020. pdf.pdf
  • Göker, M. E., & Turan Ş. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde problemli teknoloji kullanımı. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, COVID-19 Özel Sayısı, 108-114.
  • Göl-Güven, M., Şeker, V., Erbil, F., Özgünlü, M., Alvan, G., & Uzunkök, B. (2020). Covid-19 pandemisinin aile yaşantısına yansımaları (Covid-19 Aile) rapor-2. Date of Access: 29 Temmuz 2020. Access address: https://img1.wsimg.com/blobby/go/7cc36312-26f1-4303-a5b4-0d1598c91028/Covid-19%20Ai le%20Ra por%202%20-0001.pdf.
  • Griffith, A. K. (2020). Parental burnout and child maltreatment during the COVID-19 pandemic. Journal of Family Violence, 1–7.
  • Guan, H., Okely, A. D., Aguilar-Farias, N., Del Pozo Cruz, B., Draper, C. E., El Hamdouchi, A., Florindo, A. A., Jáuregui, A., Katzmarzyk, P. T., Kontsevaya, A., Löf, M., Park, W., Reilly, J.J., Sharma, D., Tremblay, M. S. & Veldman, S. L. C. (2020). Promoting healthy movement behaviours among children during the Covid-19 pandemic. Lancet Child Adolesc Health, 4(6), 416-418.
  • Imran, N., Zeshan, M., & Pervaiz, Z. (2020). Mental health considerations for children & adolescents in Covid-19 Pandemic. Pakistan Journal of Medical Sciences, 36 (COVID19-S4).
  • İlbasmış, Ç., Aksoy, A, T., Cihanyurdu, İ., Ünver, H., Rodopman Arman, A. (2021). COVID-19 salgınının çocukların ruh sağlığı üzerindeki etkileri. Turk J Child Adolesc Ment Health. 28(Suppl 1), 1-3.
  • Jiao, W. Y., Wang, L. N., Liu, J., Fang, S. F., Jiao, F. Y., Pettoello-Mantovani, M., & Somekh, E. (2020). Behavioral and emotional disorders in children during the Covid-19 epidemic. The Journal of pediatrics, 221, 264–266.e1.
  • Kadan, G., Aysu, B. & Aral, N. (2020). Covid 19 sürecinde çocuklar: Gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. ÇAKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 360-379.
  • Kahlke, R. M. (2014). Generic qualitative approaches: Pitfalls and benefits of methodological mixology. International Journal of Qualitative Methods, 13(1), 37-52.
  • Kandır, A. & Alpan, Y. (2008). Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişime anne-baba davranışlarının etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 14(14), 33-38.
  • Karataş, Z. (2020). Covid-19 pandemisinin toplumsal etkileri, değişim ve güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 3-15.
  • Katrancı, M. (2018). Okul öncesi eğitim ve önemi. S. Seven (Eds.), Okul öncesi eğitime giriş içinde (s. 2-19). Pegem Akademi.
  • Kırmızıgül, H. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Koçyiğit, S. (2016). Okul öncesi eğitimin tanımı, amacı, önemi ve ilkeleri. R. Zembat (Eds.), Okul öncesi eğitime giriş içinde (s. 14-26). Hedef Yayıncılık.
  • Kurt Demirbaş, N., & Sevgili Koçak, S. (2020). 2-6 yaş arasında çocuğu olan ebeveynlerin bakış açısıyla covid-19 salgın sürecinin değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 328-349.
  • Kuru Turaşlı, N. (2018). Okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı ve önemi. G. Haktanır (Eds.), Okul öncesi eğitime giriş içinde (s.1-23). Anı Yayıncılık.
  • Kutlu, N., Ekin, M. M., Alav, A., Ceylan, Z., & Meral, R. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde bireylerin beslenme alışkanlığında meydana gelen değişimin belirlenmesi üzerine bir araştırma. International Journal of Social, Political and Economic Research, 8(1), 173-187.
  • Lee, S. J., Ward, K. P., Chang, O. D., & Downing, K. D. (2021). Parenting activities and the transition to home-based education during the Covid-19 pandemic. Children and Youth Services Review, 122, 105585.
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research. A guide to design and implementation. John Wiley-Sons Press.
  • Merriam, S. B. (Eds.) (2002). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. Jossey-Bass.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed). Sage.
  • O’Sullivan, K., Clark, S., McGrane, A., Rock, N., Burke, L., Boyle, N., Joksimovic, N., & Marshall, K. (2021). A qualitative study of child and adolescent mental health during the COVID-19 pandemic in Ireland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(3), 1062.
  • Özçevik, D. & Ocakçı, A. F. (2020). Covid-19 ve ev hapsindeki çocuk: Salgının psikolojik etkileri ve hafifletme yolları. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 19(1), 13-17.
  • Öztürk, M. S., Yılmaz, N., Demir Erbil., D., & Hazer, O. (2020). Covid-19 pandemi döneminde hanehalkındaki çatışma ve birlik-beraberlik durumunun incelenmesi. Turkish Studies, 15(4), 296-314.
  • Sağlam, M., & Kay, M. A. (2020). Covid-19 salgını sürecinin ailede ebeveyn tutumları ile çocuklarda duygusal ve davranışsal durumlar açısından değerlendirilmesi [Conference presentation abstract]. EJER Congress 2020, 61-63.
  • Taşdemir, F. (2019). Verilerin toplanması. K. Yılmaz & R. S. Arık (Eds.), Eğitimde araştırma Yöntemleri içinde (s. 128-158). Pegem Akademi.
  • WHO. (2020). Access address: http://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19
  • Xiang, M., Zhang, Z., & Kuwahara, K. (2020). Impact of Covid-19 pandemic on children and adolescents' lifestyle behavior larger than expected. Prog Cardiovasc Di, 63(4), 531–532.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Ed.). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S., & Bektaş, F. (2021). Covid-19 salgınının çocukların boş zaman etkinliklerinde yarattığı değişimin ebeveyn görüşleriyle değerlendirilmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 26(1), 99-122.
  • Yüksek Usta, S., & Gökcan, H. N. (2020). Covid-19 through the eye of children and mothers. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 187-206.
  • Zeybekoğlu Akbaş, Ö., & Dursun, C. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemisi sürecinde özel alanına kamusal alanı sığdıran çalışan anneler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 78-94.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Emel Arslan 0000-0002-1294-0855

Canan Yıldız Çiçekler 0000-0001-6820-661X

Merve Temel 0000-0002-7545-4010

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Arslan, E., Çiçekler, C. Y., & Temel, M. (2021). Parental Views on the Lives of Preschool Children in the Covid-19 Pandemic Process. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(Özel Sayı), 139-152.