Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

REFLECTION OF INTERNET VISIBILITY TO QUALITY PROCESS: A CASE STUDY OF BARTIN UNİVERSITY DEPARTMENT OF LANDSCAPE ARCHITECTURE

Yıl 2020, Cilt: 2020 Sayı: Özel Sayı - Peyzaj Mimarlığında Akreditasyon, 50 - 57, 04.12.2020

Öz

Program accreditation aiming to ensure quality in higher education; provides continuous improvement of programs in line with changing conditions and needs, facilitating mobility in higher education, supporting academic staff, developing competition, and increasing the respect and trust of the society and the industry to education. The quality process is important in order to increase international success and for the accreditation of educational programs / departments. Assessment is facilitated by ensuring that accreditation efforts are manageable, sustainable and traceable. Accreditation covers the planning, internal and external evaluation, monitoring and reporting stages within a certain systematic. In the institutional external evaluation studies that directly affect the quality process, documents such as statistical information, graphics etc. are evaluated. The fact that the infrastructure / interfaces where these materials are located are standard; and that the contents are accessible, detailed, useful and up-to-date constitutes the basis of accreditation. In this study, the institutional web pages and social media accounts (Twitter, Instagram and Facebook), which are used as a tool to ensure visibility and disseminate information, are discussed in the example of Bartın University Department of Landscape Architecture. Accordingly, the data of the studies documenting the internet visibility were examined, and its effect on visibility was evaluated by considering statistical results. Suggestions were made to increase internet visibility affecting the quality process.

Kaynakça

  • Referans1 Aktan, C. C., Gencel, U. (2010). Yükseköğretimde akreditasyon. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), ISSN: 1309 -8039 (Online), 137-155.
  • Referans2 Aydın, A. F. (2015). Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 77-92.
  • Referans3 Çabuk, S. N. (2018). Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi, 1(1), 9-19.
  • Referans4 Delen, E., Abdüsselam, M. (2015). Eğitim Fakültesi Web Sitelerinin İşlevselliklerinin İncelenmesi: Sorunlar ve Öneriler. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 158-173.
  • Referans5 ENQA (2007). Standards and guidelines for quality assurance in the European higher education area. Helsinki: ENQA. Referans6 ENQA (2008). Quality procedures in the European higher education area and beyond: Second ENQA survey. Helsinki: ENQA.
  • Referans7 Gencel, U. (2001). Yükseköğretim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3), 164-218.
  • Referans8 Gültepe, Y., Zhumangaliyevna, M. Z., Kalaman, Y. (2014). Üniversite Sıralama Sistemleri: Batı Karadeniz Üniversiteleri için Analiz Örneği. XVI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 5 - 7 Şubat 2014 Mersin Üniversitesi, Mersin, Türkiye, s. 623-630.
  • Referans9 Hämäläinen, K., Jakku-Sihvonen, R. (2000). More quality to the quality policy of education. Helsinki: National Board of Education.
  • Referans10 Kekeç Morkoç, D., Doğan, M. (2014). Üniversite "Web" Sitelerinin Tanıtım Amaçlı Kullanımı: Üniversitelerin Turizm Bölümleri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 4(1), 56-66.
  • Referans11 Koçer, S. (2017). Kurumsal Web Sitelerinin Kurum Kimliği Açısından İncelenmesi: En Çok Tercih Edilen Üniversiteler Üzerine Bir Analiz, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(53), 756-772.
  • Referans12 Koopmans, R., Zimmermann, A. (2007). Visibility and Communication Networks on the Internet: The Role of Search Engines and Hyperlinks. A European Public Sphere: How much of it do we have and how much do we need? Editors: Claes de Vreese, Hermann Schmitt, Chapter 7, (2), University of Mannheim, Mannheim, 213-264.
  • Referans13 Nielsen, J. (1999). User interface directions for the web. Communications of the ACM, 42(1), 65-72. DOI:https://doi.org/10.1145/291469.291470.
  • Referans14 Özer, M. Gür, B.S., Küçükcan, T. (2010). Yükseköğretimde Kalite Güvencesi, Ankara: SETA Yayınları, 112 s.
  • Referans15 Özer, M., Gür, B. S., Küçükcan, T. (2011). Kalite Güvencesi: Türkiye Yükseköğretimi İçin Stratejik Tercihler, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 1(2), 59-65.
  • Referans16 Öztürk, M. F., Talas, M. (2015). Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi. Journal of World of Turks, 7(1), 101-120.
  • Referans17 Resmi Gazete (2018). Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği, Sayı: 30604. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181123-16.htm, (23.11.2018).
  • Referans18 Richards, J. T., Hanson, V. L. (2004). Web Accessibility: A Broader View. In: Proceedings of the 13th International Conference on World Wide Web, 72-79.
  • Referans19 Sağıroğlu, Ş., Orhan, E., Güllü, A., Tataroğlu, A., Karasu Benli, A. Ç., Yücel Işıldar, A. G., Udum, Y. (2015). Lisansüstü Eğitimde Akreditasyon Raporu. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 89 s.
  • Referans20 Süngü, H., Bayrakçı, M. (2010). Bolonya Süreci Sonrası Yükseköğretimde Akreditasyon Çalışmaları, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi (Güz), 8(4), 895-912.
  • Referans21 Tezsürücü D., Aybarç Bursalıoğlu, S. (2013). Yükseköğretimde Değişim: Kalite Arayışları, KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi/KSU Journal of Social Sciences, 10(2), 97-108.
  • Referans22 URL-1 (2020). https://yokak.gov.tr/akreditasyon-kuruluslari/akreditasyon-kuruluslari-nedir, (20.02.2020).
  • Referans23 URL-2 (2019). Bartın Üniversitesi Otomasyon Sistemi. https://otomasyon.bartin.edu.tr/oturum-ac/?u=/, (03.12.2019).
  • Referans24 YÖK (2017). Kurumsal Dış Değerlendirme Kılavuzu. https://yokak.gov.tr/Common/Docs/Site_degerlendirme_prog_doc/kurumsal_dis_degerlendirme_kilavuzu_1.2.pdf, (01.12.2019).

İNTERNET GÖRÜNÜRLÜĞÜNÜN KALİTE SÜRECİNE YANSIMASI: BARTIN ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 2020 Sayı: Özel Sayı - Peyzaj Mimarlığında Akreditasyon, 50 - 57, 04.12.2020

Öz

Yükseköğretimde kaliteyi sağlamaya yönelik program akreditasyonu; değişen koşul ve ihtiyaçlar çerçevesinde programların sürekli iyileştirilmesini, yükseköğretimde hareketliliğin kolaylaşmasını, öğretim elemanlarının desteklenmesini, rekabetin gelişmesini, toplumun ve sektörün eğitime duyduğu saygı ve güvenin artmasını sağlamaktadır. Uluslararası başarının arttırılabilmesi ve eğitim-öğretim programlarının/bölümlerinin akredite olmaları için kalite süreci önem taşımaktadır. Akreditasyon çalışmalarının yönetilebilir, sürdürülebilir ve izlenebilir olması sağlanarak değerlendirme yapılması kolaylaştırılmaktadır. Akreditasyon belirli bir sistematik içerisinde süreci planlama, iç ve dış değerlendirme, izleme ile raporlama aşamalarını kapsamaktadır. Kalite sürecini doğrudan etkileyen kurumsal dış değerlendirme çalışmalarında kurumla ilgili istatistiksel bilgi, grafik ve belgeler gibi dokümanlar değerlendirilmektedir. Bu materyallerin bulunduğu altyapı/ara yüzlerin standart; içeriklerinin ise erişilebilir, detaylı, kullanışlı ve güncel olması akreditasyonun temelini oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında görünürlüğün sağlanması ve bilgilerin yaygınlaştırılması adına birer araç olarak kullanılan kurum web sayfası ve sosyal medya hesapları (Twitter, Instagram ve Facebook) Bartın Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü örneğinde ele alınmıştır. Bu doğrultuda; internet görünürlüğünü belgeleyen çalışmalara ait veriler incelenmiş ve görünürlüğe olan etkisi istatistiksel sonuçlar temelinde değerlendirilmiştir. Kalite sürecini etkileyen internet görünürlüğünü arttırmaya yönelik öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Referans1 Aktan, C. C., Gencel, U. (2010). Yükseköğretimde akreditasyon. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), ISSN: 1309 -8039 (Online), 137-155.
  • Referans2 Aydın, A. F. (2015). Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 77-92.
  • Referans3 Çabuk, S. N. (2018). Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi, 1(1), 9-19.
  • Referans4 Delen, E., Abdüsselam, M. (2015). Eğitim Fakültesi Web Sitelerinin İşlevselliklerinin İncelenmesi: Sorunlar ve Öneriler. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 158-173.
  • Referans5 ENQA (2007). Standards and guidelines for quality assurance in the European higher education area. Helsinki: ENQA. Referans6 ENQA (2008). Quality procedures in the European higher education area and beyond: Second ENQA survey. Helsinki: ENQA.
  • Referans7 Gencel, U. (2001). Yükseköğretim Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3), 164-218.
  • Referans8 Gültepe, Y., Zhumangaliyevna, M. Z., Kalaman, Y. (2014). Üniversite Sıralama Sistemleri: Batı Karadeniz Üniversiteleri için Analiz Örneği. XVI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 5 - 7 Şubat 2014 Mersin Üniversitesi, Mersin, Türkiye, s. 623-630.
  • Referans9 Hämäläinen, K., Jakku-Sihvonen, R. (2000). More quality to the quality policy of education. Helsinki: National Board of Education.
  • Referans10 Kekeç Morkoç, D., Doğan, M. (2014). Üniversite "Web" Sitelerinin Tanıtım Amaçlı Kullanımı: Üniversitelerin Turizm Bölümleri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 4(1), 56-66.
  • Referans11 Koçer, S. (2017). Kurumsal Web Sitelerinin Kurum Kimliği Açısından İncelenmesi: En Çok Tercih Edilen Üniversiteler Üzerine Bir Analiz, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(53), 756-772.
  • Referans12 Koopmans, R., Zimmermann, A. (2007). Visibility and Communication Networks on the Internet: The Role of Search Engines and Hyperlinks. A European Public Sphere: How much of it do we have and how much do we need? Editors: Claes de Vreese, Hermann Schmitt, Chapter 7, (2), University of Mannheim, Mannheim, 213-264.
  • Referans13 Nielsen, J. (1999). User interface directions for the web. Communications of the ACM, 42(1), 65-72. DOI:https://doi.org/10.1145/291469.291470.
  • Referans14 Özer, M. Gür, B.S., Küçükcan, T. (2010). Yükseköğretimde Kalite Güvencesi, Ankara: SETA Yayınları, 112 s.
  • Referans15 Özer, M., Gür, B. S., Küçükcan, T. (2011). Kalite Güvencesi: Türkiye Yükseköğretimi İçin Stratejik Tercihler, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 1(2), 59-65.
  • Referans16 Öztürk, M. F., Talas, M. (2015). Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi. Journal of World of Turks, 7(1), 101-120.
  • Referans17 Resmi Gazete (2018). Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği, Sayı: 30604. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181123-16.htm, (23.11.2018).
  • Referans18 Richards, J. T., Hanson, V. L. (2004). Web Accessibility: A Broader View. In: Proceedings of the 13th International Conference on World Wide Web, 72-79.
  • Referans19 Sağıroğlu, Ş., Orhan, E., Güllü, A., Tataroğlu, A., Karasu Benli, A. Ç., Yücel Işıldar, A. G., Udum, Y. (2015). Lisansüstü Eğitimde Akreditasyon Raporu. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 89 s.
  • Referans20 Süngü, H., Bayrakçı, M. (2010). Bolonya Süreci Sonrası Yükseköğretimde Akreditasyon Çalışmaları, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi (Güz), 8(4), 895-912.
  • Referans21 Tezsürücü D., Aybarç Bursalıoğlu, S. (2013). Yükseköğretimde Değişim: Kalite Arayışları, KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi/KSU Journal of Social Sciences, 10(2), 97-108.
  • Referans22 URL-1 (2020). https://yokak.gov.tr/akreditasyon-kuruluslari/akreditasyon-kuruluslari-nedir, (20.02.2020).
  • Referans23 URL-2 (2019). Bartın Üniversitesi Otomasyon Sistemi. https://otomasyon.bartin.edu.tr/oturum-ac/?u=/, (03.12.2019).
  • Referans24 YÖK (2017). Kurumsal Dış Değerlendirme Kılavuzu. https://yokak.gov.tr/Common/Docs/Site_degerlendirme_prog_doc/kurumsal_dis_degerlendirme_kilavuzu_1.2.pdf, (01.12.2019).
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gizem Cengiz Gökçe 0000-0001-9888-8623

Pelin Keçecioğlu Dağlı 0000-0003-2419-0147

İdil Dal 0000-0003-1429-302X

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2020 Sayı: Özel Sayı - Peyzaj Mimarlığında Akreditasyon

Kaynak Göster

APA Cengiz Gökçe, G., Keçecioğlu Dağlı, P., & Dal, İ. (2020). İNTERNET GÖRÜNÜRLÜĞÜNÜN KALİTE SÜRECİNE YANSIMASI: BARTIN ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ ÖRNEĞİ. PEYZAJ, 2020(Özel Sayı), 50-57.