Program accreditation aiming to ensure quality in higher education; provides continuous improvement of programs in line with changing conditions and needs, facilitating mobility in higher education, supporting academic staff, developing competition, and increasing the respect and trust of the society and the industry to education. The quality process is important in order to increase international success and for the accreditation of educational programs / departments. Assessment is facilitated by ensuring that accreditation efforts are manageable, sustainable and traceable. Accreditation covers the planning, internal and external evaluation, monitoring and reporting stages within a certain systematic. In the institutional external evaluation studies that directly affect the quality process, documents such as statistical information, graphics etc. are evaluated. The fact that the infrastructure / interfaces where these materials are located are standard; and that the contents are accessible, detailed, useful and up-to-date constitutes the basis of accreditation. In this study, the institutional web pages and social media accounts (Twitter, Instagram and Facebook), which are used as a tool to ensure visibility and disseminate information, are discussed in the example of Bartın University Department of Landscape Architecture. Accordingly, the data of the studies documenting the internet visibility were examined, and its effect on visibility was evaluated by considering statistical results. Suggestions were made to increase internet visibility affecting the quality process.
Quality process accreditation external evaluation internet visibility
Yükseköğretimde kaliteyi sağlamaya yönelik program akreditasyonu; değişen koşul ve ihtiyaçlar çerçevesinde programların sürekli iyileştirilmesini, yükseköğretimde hareketliliğin kolaylaşmasını, öğretim elemanlarının desteklenmesini, rekabetin gelişmesini, toplumun ve sektörün eğitime duyduğu saygı ve güvenin artmasını sağlamaktadır. Uluslararası başarının arttırılabilmesi ve eğitim-öğretim programlarının/bölümlerinin akredite olmaları için kalite süreci önem taşımaktadır. Akreditasyon çalışmalarının yönetilebilir, sürdürülebilir ve izlenebilir olması sağlanarak değerlendirme yapılması kolaylaştırılmaktadır. Akreditasyon belirli bir sistematik içerisinde süreci planlama, iç ve dış değerlendirme, izleme ile raporlama aşamalarını kapsamaktadır. Kalite sürecini doğrudan etkileyen kurumsal dış değerlendirme çalışmalarında kurumla ilgili istatistiksel bilgi, grafik ve belgeler gibi dokümanlar değerlendirilmektedir. Bu materyallerin bulunduğu altyapı/ara yüzlerin standart; içeriklerinin ise erişilebilir, detaylı, kullanışlı ve güncel olması akreditasyonun temelini oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında görünürlüğün sağlanması ve bilgilerin yaygınlaştırılması adına birer araç olarak kullanılan kurum web sayfası ve sosyal medya hesapları (Twitter, Instagram ve Facebook) Bartın Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü örneğinde ele alınmıştır. Bu doğrultuda; internet görünürlüğünü belgeleyen çalışmalara ait veriler incelenmiş ve görünürlüğe olan etkisi istatistiksel sonuçlar temelinde değerlendirilmiştir. Kalite sürecini etkileyen internet görünürlüğünü arttırmaya yönelik öneriler sunulmuştur.
Kalite süreci akreditasyon dış değerlendirme internet görünürlüğü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2020 Sayı: Özel Sayı - Peyzaj Mimarlığında Akreditasyon |