Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Child Love Status of Nursing Third Grade Students Hemşirelik Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumlarının Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: Ek - IRUPEC 2019 Kongresi Tam Metin Bildirileri, 199 - 204, 10.12.2019

Öz

Bu çalışma hemşirelik 3. sınıf öğrencilerinin çocuk sevme durumlarının değerlendirilmesi amacıyla planlandı.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu çalışma 2019 yılında bir üniversitenin Hemşirelik bölümünde 3. sınıfta öğrenim gören toplam 78 öğrenciyle yürütüldü. Öğrencilere literatür doğrultusunda hazırlanan anket formu ve “Barnett Çocuk Sevme Ölçeği” uygulandı. Elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 21 (IBM SPSS, Türkiye) programında uygun istatistiksel yöntemler ile değerlendirildi.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamalarının 21,54±1,44 (min=20, maks=27) olduğu, %76,9’unun (n=60) kız, %96,2’ sinin (n=75) kardeş sahibi olduğu, %71,8’inin (n=56) daha önce çocuğa bakma deneyiminin olduğu, %65,4’ünün (n=51) hemşirelik bölümüne isteyerek geldiği, %71,8’inin (n=56) okuduğu bölümden memnun olduğu, %91’inin (n=71) pediatri dersini sevdiği, %89,7’sinin (n=70) çocukları sevdiği, %56,4’ünün (n=44) mezun olduktan sonra çocuk kliniklerinde çalışmayı istemediği, %84,6’sının (n=66) çocuk sağlığı ve hastalıkları ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığı belirlendi. Kızların çocuk sevme ölçeğinden aldıkları puan ortalamalarının erkeklere oranla daha yüksek olduğu ancak farkın istatistiksel olarak anlamsız olduğu belirlendi (p>0,05). Çocuğa bakma deneyimi olanların, çocukları sevenlerin ve mezun olduktan sonra çocuk kliniğinde çalışmayı isteyenlerin çocuk sevme ölçeğinden aldıkları puan ortalamaların diğerlerine göre daha yüksek olduğu ve farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlendi (p<0,05).
Sonuç: Öğrencilerin çocuk sevme puan ortalamalarının cinsiyet, çocuğa bakma deneyimi, çocukları sevme durumu ve mezun olduktan sonra çocuk kliniklerinde çalışmayı isteme durumlarından etkilendiği sonucuna ulaşıldı.

Kaynakça

  • References 1 Çay, Y., Şanal, M., Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ve Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2016; 4(6) 135-142. 2 Kuşçu, Ö., Erbay, F., Acar, Ş., Gülnar, E. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çocuk Sevme Durumu Açısından İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi/TheJournal of International Education Science,2015;3,114-122. 3 Megep (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Çocuğun Gelişimi, Ankara, 2009, 72-75. 4 Kostak, Akgün, M., Semerci, R., Kocaaslan, E, N. Hemşirelerin Çocuk Sevme Düzeyleri ve Çocuk Yetiştirme Tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2017; 6(4): 146-155. 5 Uğurlu, T, C., Öğretmenlerin İletişim Becerisi Ve Empatik Eğilim Davranışlarının Çocuk Sevme Düzeyleri Üzerine Etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(2), 2013, 51-61 6 Büyük, Tural, E., Rızalar, S., Seferoğlu, Güdek, E., Oğuzhan, Hanife., Çocuk ve Erişkin Kliniklerinde Çalışan Hemşirelerin Çocuk Sevme ve Çocuk Yetiştirme Tutumlarının İncelenmesi. The Journal of Pediatric Research 2014;1(3):130-7. 7 Erdem, Y., Duyan, V. A determination of the factors that affect the level of pediatric nurses’ liking of children. Turk J Med Sci. 2011;41(2): 295-305. 8 Bektaş, M., Ayar, D., Bektaş, İ., Selekoğlu, Y., Akdeniz Kudubeş, A., & Sal Altan, S. Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. The Journal of Pediatric Research 2015; 2(1):37-41. 9 Kostak, Akgün, M. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersinin Çocuk Sevme Durumlarına Etkisi ve Etkileyen Faktörler. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi 2013; 2(2):50-56. 10 Barnett, M. A., & Sinisi, C.S. The initial validation of a Liking of Children Scale. Journal of Personality Assessment 1990; 55:161‐167. 11 Duyan, V.,Gelbal, S., Barnett Çocuk Sevme Ölçeği’ni Türkçeye Uyarlama Çalışması. Eğitim ve Bilim 2008; 33, 148. 12 Baran, G., & Yılmaz, G. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersinin Uygulamasına Çıkan Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. JAREN 2019; 5(2):91-96. 13 Altay, N., & Kılıçarslan Törüner, E. Öğrenci hemşirelerin klinik stres yaşama ve çocuk sevme durumlarının belirlenmesi. DEUHYO 2014; 7(3), 166-170.
Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: Ek - IRUPEC 2019 Kongresi Tam Metin Bildirileri, 199 - 204, 10.12.2019

Öz

Kaynakça

  • References 1 Çay, Y., Şanal, M., Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ve Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2016; 4(6) 135-142. 2 Kuşçu, Ö., Erbay, F., Acar, Ş., Gülnar, E. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çocuk Sevme Durumu Açısından İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi/TheJournal of International Education Science,2015;3,114-122. 3 Megep (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Çocuğun Gelişimi, Ankara, 2009, 72-75. 4 Kostak, Akgün, M., Semerci, R., Kocaaslan, E, N. Hemşirelerin Çocuk Sevme Düzeyleri ve Çocuk Yetiştirme Tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2017; 6(4): 146-155. 5 Uğurlu, T, C., Öğretmenlerin İletişim Becerisi Ve Empatik Eğilim Davranışlarının Çocuk Sevme Düzeyleri Üzerine Etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(2), 2013, 51-61 6 Büyük, Tural, E., Rızalar, S., Seferoğlu, Güdek, E., Oğuzhan, Hanife., Çocuk ve Erişkin Kliniklerinde Çalışan Hemşirelerin Çocuk Sevme ve Çocuk Yetiştirme Tutumlarının İncelenmesi. The Journal of Pediatric Research 2014;1(3):130-7. 7 Erdem, Y., Duyan, V. A determination of the factors that affect the level of pediatric nurses’ liking of children. Turk J Med Sci. 2011;41(2): 295-305. 8 Bektaş, M., Ayar, D., Bektaş, İ., Selekoğlu, Y., Akdeniz Kudubeş, A., & Sal Altan, S. Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. The Journal of Pediatric Research 2015; 2(1):37-41. 9 Kostak, Akgün, M. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersinin Çocuk Sevme Durumlarına Etkisi ve Etkileyen Faktörler. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi 2013; 2(2):50-56. 10 Barnett, M. A., & Sinisi, C.S. The initial validation of a Liking of Children Scale. Journal of Personality Assessment 1990; 55:161‐167. 11 Duyan, V.,Gelbal, S., Barnett Çocuk Sevme Ölçeği’ni Türkçeye Uyarlama Çalışması. Eğitim ve Bilim 2008; 33, 148. 12 Baran, G., & Yılmaz, G. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersinin Uygulamasına Çıkan Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. JAREN 2019; 5(2):91-96. 13 Altay, N., & Kılıçarslan Törüner, E. Öğrenci hemşirelerin klinik stres yaşama ve çocuk sevme durumlarının belirlenmesi. DEUHYO 2014; 7(3), 166-170.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Konferans Bildirisi (Tam Metin)
Yazarlar

Selda Beşirik

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2019
Kabul Tarihi 16 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: Ek - IRUPEC 2019 Kongresi Tam Metin Bildirileri

Kaynak Göster

Vancouver Beşirik S. Evaluation of Child Love Status of Nursing Third Grade Students Hemşirelik Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumlarının Değerlendirilmesi. pediatr pract res. 2019;7(Ek):199-204.