Türkiye ve AT üyesi devletler dahil çoğu ülke, son yirmi yılda kamuhizmetlerinin sunumunda özel sektörün finansal ve teknik birikimine dahafazla ihtiyaç duymaya başlamıştır. Altyapı yatırımlarının ileri teknoloji veyüksek maddi kaynak gerektirmesi, bütçe imkanlarının yetersizliği veDevletin iktisadi hayattaki değişen rolü bu süreci hızlandırmaktadır.Ancak, özel sektörün kamu hizmetlerine katılımından gerçek anlamdafayda sağlayabilmek için, özel ortağın saydamlık, eşitlik ve orantısallıkilkelerine dayalı rekabetçi bir ihale sürecinde seçilmesi gerekmektedir. Buçalışmada, imtiyaz sözleşmelerinin tanımı ve kapsamı, riskin özel ve kamuortağı arasındaki dağılımı ve rekabetçi bir tahsisat mekanizmasıaçısından AT ve Türk düzenlemeleri karşılaştırmalı olarak incelenecektir
Many countries including both Turkey and EC member states have moreneeded to make use of financial and technical accumulation of privatesector in the provision of public services during last two decades.Advanced technology and large capital requirements for infrastructureinvestments, insufficient budget revenues and changing role of the Statein the economic life have accelerated this tend. However, private partnershould be selected via a competitive tendering process based ontransparency, equality, and proportionality principles to get full benefitfrom private participation in the public services. In this study, Turkishand EC regulations will be explored in comparative perspective in termsof the definition and scope of concession contracts, the risk allocationbetween private and public partners, and the features of competitiveaward mechanisms
Concessions public private partnerships competition EU Turkey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 37 |