Bu araştırmanın amacı dövüş sporcuların algılarına göre antrenörün iletişim becerilerinin sporcudaki benlik saygısı ile ilişkisini belirlemektir. Araştırmaya aktif olarak bir dövüş sporu ile uğraşan 278 sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcıların demografik bilgilerini öğrenmek için araştırmacılar tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu, “Sporcu Algısına Göre Antrenörün İletişim Becerileri Ölçeği” ve “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel istatistikler, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey çoklu karşılaştırma, Pearson korelasyon testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda sporcuların algılarına göre antrenörlerin iletişim becerilerinin sporcudaki cinsiyet, millilik durumu ve eğitim seviyesi değişkenleri açısından değerlendirildiğinde anlamlı bir farklılık gözlenmişken, sporcu yaşı ve spor yaşı değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Benlik saygısının ise herhangi bir demografik değişkenle anlamlı farklılık yaratmadığı görülmüştür. Sporcu algısına göre antrenör iletişim becerilerinin benlik saygısı ölçeği arasındaki korelasyonda pozitif yönde düşük düzeyde bir ilişki olduğu söylenebilir.
The purpose of this research is to determine the relationship between coaches’ communication skills and athletes’ self-esteem based on the perceptions of combat sports athletes. A total of 278 athletes actively involved in a combat sport participated in the study voluntarily. The data collection tools used in the research were the “Personal Information Form” prepared by the researchers to obtain participants’ demographic information, the “Coach’s Communication Skills Scale According to Athlete Perception,” and the “Rosenberg Self-Esteem Scale.” Descriptive statistics, t-tests, one-way analysis of variance, Tukey multiple comparison, and Pearson correlation tests were used in the data analysis. The findings of the study revealed significant differences in athletes’ perceptions of coaches’ communication skills concerning gender, nationality, and educational level variables, while no significant differences were observed concerning the age of the athlete and their experience in sports. Moreover, self-esteem was not found to be significantly different based on any demographic variable. It can be concluded that there is a low-level positive correlation between athletes’ perception of coaches’ communication skills and self-esteem.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 4 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License