Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Görsel-işitsel yaklaşım ışığında anadili Arapça olmayanlar için konuşma becerisinin geliştirilmesi

Yıl 2022, Sayı: 26, 896 - 910, 21.02.2022
https://doi.org/10.29000/rumelide.1075640

Öz

Bu araştırmanın amacı, Arapça öğretiminde önemli bir yere sahip olan konuşma becerisine ışık tutmaktır. Konuşma becerisinin hakkını vermek onun öneminin bilincinde olmaktan geçer. Zira Arapçayı yabancı dil olarak öğrenenlerin neredeyse en belirgin hedefi de bu beceridir. Bu becerinin diğer dil becerileriyle ilişkisini bilmek, türleri, dayanakları ve öğretim hedefleri üzerinde de durmak gerekmektedir. Bu araştırmanın taslağı bütün bu yazdıklarımızı içermekle birlikte, ana dili Arapça olmayanlara Arapça konuşma becerisi edindirmeye başlamak için uygun zamanın belirlenmesini de kapsamaktadır. Bu araştırma, konuşma öğretimindeki en önemli metotlarının çerçevesini çizmektedir. Konuşma öğretimini kolaylaştırılmasındaki önemine binaen görsel-işitsel bölüm olarak da isimlendirilen bölüm de bu metotlar kapsamda değerlendirilecektir.

Kaynakça

  • Abdullah,Ö.S.(2008). Ta‘lîmu’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Gayrihê.Daru’l-Alemiyye.
  • Brown, D. (1994).Üsüsü Ta’allum el-Luğa:(çev. Abduh er-Racihi, Ali Ali, Ahmed Şaban). Beyrut: Darü-n Nahdatil-Arabiyye.
  • Cabir ,V. A.(2002). Tedrisu’l-Lugati’l-Arabiyye Mefâhîm ve Tatbîkât Ameliyye, 1. Baskı, Umman: Daru’l-Fikr.
  • el-Gâli,N.A, Abdullah,A. ususu İ’dad’il-Kutubi’t-Ta’limiyye li-Gayri’n- Nâtıkîn bi’l-Arabiyye.Rıyad:Dâru’l-Ğalî.
  • el-Hallâk,A.S.(2010). el-Merci’ fi tedrîs Maharâti’l-Luğa ve Ulumiha:Trablusgarb,el-Müessese’l-Hadîse Li’l-Kitâb.
  • Huseyn, A.(1996).Mu‘cemu Mustalahâti’t-Terbeviyye fi Menâhic ve Turuki’t-Tedrîs: Câmiatü Ayn Şems.
  • Mahcûb, A, Abdunnebi, M.A. el-Mahârâtu’l-Lügaviyye.Hortum:Câmiatu Sudanu’l-Meftuha.
  • Mücâvir,S.A. Tedrîsu’l-Lugati’l-Arabiyyeti fi’l-Merhaleti’l-İbtidaiyye.Kahire:Dâru’l-Ma’arif.
  • en-Nâka, M. K.(1985) Ta‘lîmi’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Luğâtin Uhra.Mekke: Menşurat Câmiatu Ümmü’l-Kura.
  • en-Nâka, M, Tu‘ayme, R. A.(2003).Tarâik Tedrîsi’l- Luğati’l-Arabiyye Li-Ğayri’n-Nâtikîne Bihâ.Ribat:Matba'atu'l-Ma'ariful-Cedîde.
  • er-Rahban,A. vd.(2016). Delilun Tatbikıyyun li-Muallimi’l-Luğati’l-Arabiyyeti Li’n-Natikine bi-Ğayriha.İstanbul: Akdem Yayınevi.
  • Rocherster,R.(1990):Mezâhib ve Taraik fi Ta’lîmi’l-Luğât.Rıyad:Dâru Âlemi’l- Kitâb.
  • Tu‘ayme, R. A. (1989). T‘alîmi’l-Lugati’l- ‘Arabiyye li-Gayrı’n- Nâtıkîne bihâ Menâhicahu ve esâlibehu.Mısır: Menşuratu’l-Munazzama’l-İslamiyye’l-Arabiyye lil-Ulûm ve’s-Sekâfe.
  • Tu‘ayme, R. A.(1985). El-Merci’ Fî Ta‘lîmi’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Gayrihê.Mekke.
  • Tu‘ayme, R. A, en-Nâka M.K.(2006). Taʿlîmu'l-luga İttisâliyyen Beyne’l-Menâhic ve’l-İsteraticiyyât. : Menşuratu’l-Munazzama’l-İslamiyye li’t-Terbiye ve’l-Ulûm ve’s-Sekâfe ıcesco.
  • Tuleyb,İ.(2003). el-Murşidu’l-Vecîz li-Muallimî’l-luga’l-Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Gayrihê fi’l-Müstevayâti’l-Mütevassıta ve’l-Mütekaddime.kuala lumpur.
  • el-‘Usaylî, A.(2001).Esâsiyyâtu Ta‘lîmi’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Luğâtin Uhra.Mekke: Câmiatu Ümmü’l-Kura.

Developing speaking skill in the light of the audio-visual approach for non-Arabic speakers

Yıl 2022, Sayı: 26, 896 - 910, 21.02.2022
https://doi.org/10.29000/rumelide.1075640

Öz

This research sheds light on a very important aspect of teaching Arabic to non-native speakers, which pertains specifically to conversational ski lls. We must realise its great importance, as it is almost the most prominent goal for all learners of Arabic from non-native speakers, and we must realise its relationship in regards to other linguistic skills, and actively engage with its types, pillars, and teaching objectives. This research includes all of the above in addition to determining the appropriate time to start teaching conversational skills whilst teaching Arabic to non-native speakers. This research draws the features of the most important methods of teaching conversation.

Kaynakça

  • Abdullah,Ö.S.(2008). Ta‘lîmu’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Gayrihê.Daru’l-Alemiyye.
  • Brown, D. (1994).Üsüsü Ta’allum el-Luğa:(çev. Abduh er-Racihi, Ali Ali, Ahmed Şaban). Beyrut: Darü-n Nahdatil-Arabiyye.
  • Cabir ,V. A.(2002). Tedrisu’l-Lugati’l-Arabiyye Mefâhîm ve Tatbîkât Ameliyye, 1. Baskı, Umman: Daru’l-Fikr.
  • el-Gâli,N.A, Abdullah,A. ususu İ’dad’il-Kutubi’t-Ta’limiyye li-Gayri’n- Nâtıkîn bi’l-Arabiyye.Rıyad:Dâru’l-Ğalî.
  • el-Hallâk,A.S.(2010). el-Merci’ fi tedrîs Maharâti’l-Luğa ve Ulumiha:Trablusgarb,el-Müessese’l-Hadîse Li’l-Kitâb.
  • Huseyn, A.(1996).Mu‘cemu Mustalahâti’t-Terbeviyye fi Menâhic ve Turuki’t-Tedrîs: Câmiatü Ayn Şems.
  • Mahcûb, A, Abdunnebi, M.A. el-Mahârâtu’l-Lügaviyye.Hortum:Câmiatu Sudanu’l-Meftuha.
  • Mücâvir,S.A. Tedrîsu’l-Lugati’l-Arabiyyeti fi’l-Merhaleti’l-İbtidaiyye.Kahire:Dâru’l-Ma’arif.
  • en-Nâka, M. K.(1985) Ta‘lîmi’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Luğâtin Uhra.Mekke: Menşurat Câmiatu Ümmü’l-Kura.
  • en-Nâka, M, Tu‘ayme, R. A.(2003).Tarâik Tedrîsi’l- Luğati’l-Arabiyye Li-Ğayri’n-Nâtikîne Bihâ.Ribat:Matba'atu'l-Ma'ariful-Cedîde.
  • er-Rahban,A. vd.(2016). Delilun Tatbikıyyun li-Muallimi’l-Luğati’l-Arabiyyeti Li’n-Natikine bi-Ğayriha.İstanbul: Akdem Yayınevi.
  • Rocherster,R.(1990):Mezâhib ve Taraik fi Ta’lîmi’l-Luğât.Rıyad:Dâru Âlemi’l- Kitâb.
  • Tu‘ayme, R. A. (1989). T‘alîmi’l-Lugati’l- ‘Arabiyye li-Gayrı’n- Nâtıkîne bihâ Menâhicahu ve esâlibehu.Mısır: Menşuratu’l-Munazzama’l-İslamiyye’l-Arabiyye lil-Ulûm ve’s-Sekâfe.
  • Tu‘ayme, R. A.(1985). El-Merci’ Fî Ta‘lîmi’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Gayrihê.Mekke.
  • Tu‘ayme, R. A, en-Nâka M.K.(2006). Taʿlîmu'l-luga İttisâliyyen Beyne’l-Menâhic ve’l-İsteraticiyyât. : Menşuratu’l-Munazzama’l-İslamiyye li’t-Terbiye ve’l-Ulûm ve’s-Sekâfe ıcesco.
  • Tuleyb,İ.(2003). el-Murşidu’l-Vecîz li-Muallimî’l-luga’l-Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Gayrihê fi’l-Müstevayâti’l-Mütevassıta ve’l-Mütekaddime.kuala lumpur.
  • el-‘Usaylî, A.(2001).Esâsiyyâtu Ta‘lîmi’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Luğâtin Uhra.Mekke: Câmiatu Ümmü’l-Kura.

تنمية مهارة المحادثة في ضوء المدخل السمعي البصري للناطقين بغير العربيّة

Yıl 2022, Sayı: 26, 896 - 910, 21.02.2022
https://doi.org/10.29000/rumelide.1075640

Öz

يسلّط هذ البحث الضوء على جانبِ مهمٍ جدّاً من جوانب تعليم اللغة العربيّة للناطقين بغيرها ألا وهو مهارة المُحادثة، فلكي نعطي هذه المهارة حقها؛ علينا أن نعي أهميتها الكبرى حيث إنها تكاد تكون الهدف الأبرز لكلِّ متعلمي اللغة العربية من الناطقين بغيرها، ويجب أن ندرك علاقتها بباقي المهارات، ونقف على أنواعها، وركائزها، وأهداف تدريسها، وتتضمّن خطة هذا البحث كل ما سبق إضافةً إلى تحديد الوقت المناسب لبدء تعليم مهارة المحادثة أثناء تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها، ويرسم هذا البحث ملامح أهمِّ أساليب تدريس المحادثة التي تندرج تحت ما يُسمَّى المدخل السمعي البصري، وذلك لأهميّة هذا المدخل في تيسير تعليم المحادثة .

Kaynakça

  • Abdullah,Ö.S.(2008). Ta‘lîmu’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Gayrihê.Daru’l-Alemiyye.
  • Brown, D. (1994).Üsüsü Ta’allum el-Luğa:(çev. Abduh er-Racihi, Ali Ali, Ahmed Şaban). Beyrut: Darü-n Nahdatil-Arabiyye.
  • Cabir ,V. A.(2002). Tedrisu’l-Lugati’l-Arabiyye Mefâhîm ve Tatbîkât Ameliyye, 1. Baskı, Umman: Daru’l-Fikr.
  • el-Gâli,N.A, Abdullah,A. ususu İ’dad’il-Kutubi’t-Ta’limiyye li-Gayri’n- Nâtıkîn bi’l-Arabiyye.Rıyad:Dâru’l-Ğalî.
  • el-Hallâk,A.S.(2010). el-Merci’ fi tedrîs Maharâti’l-Luğa ve Ulumiha:Trablusgarb,el-Müessese’l-Hadîse Li’l-Kitâb.
  • Huseyn, A.(1996).Mu‘cemu Mustalahâti’t-Terbeviyye fi Menâhic ve Turuki’t-Tedrîs: Câmiatü Ayn Şems.
  • Mahcûb, A, Abdunnebi, M.A. el-Mahârâtu’l-Lügaviyye.Hortum:Câmiatu Sudanu’l-Meftuha.
  • Mücâvir,S.A. Tedrîsu’l-Lugati’l-Arabiyyeti fi’l-Merhaleti’l-İbtidaiyye.Kahire:Dâru’l-Ma’arif.
  • en-Nâka, M. K.(1985) Ta‘lîmi’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Luğâtin Uhra.Mekke: Menşurat Câmiatu Ümmü’l-Kura.
  • en-Nâka, M, Tu‘ayme, R. A.(2003).Tarâik Tedrîsi’l- Luğati’l-Arabiyye Li-Ğayri’n-Nâtikîne Bihâ.Ribat:Matba'atu'l-Ma'ariful-Cedîde.
  • er-Rahban,A. vd.(2016). Delilun Tatbikıyyun li-Muallimi’l-Luğati’l-Arabiyyeti Li’n-Natikine bi-Ğayriha.İstanbul: Akdem Yayınevi.
  • Rocherster,R.(1990):Mezâhib ve Taraik fi Ta’lîmi’l-Luğât.Rıyad:Dâru Âlemi’l- Kitâb.
  • Tu‘ayme, R. A. (1989). T‘alîmi’l-Lugati’l- ‘Arabiyye li-Gayrı’n- Nâtıkîne bihâ Menâhicahu ve esâlibehu.Mısır: Menşuratu’l-Munazzama’l-İslamiyye’l-Arabiyye lil-Ulûm ve’s-Sekâfe.
  • Tu‘ayme, R. A.(1985). El-Merci’ Fî Ta‘lîmi’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Gayrihê.Mekke.
  • Tu‘ayme, R. A, en-Nâka M.K.(2006). Taʿlîmu'l-luga İttisâliyyen Beyne’l-Menâhic ve’l-İsteraticiyyât. : Menşuratu’l-Munazzama’l-İslamiyye li’t-Terbiye ve’l-Ulûm ve’s-Sekâfe ıcesco.
  • Tuleyb,İ.(2003). el-Murşidu’l-Vecîz li-Muallimî’l-luga’l-Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Gayrihê fi’l-Müstevayâti’l-Mütevassıta ve’l-Mütekaddime.kuala lumpur.
  • el-‘Usaylî, A.(2001).Esâsiyyâtu Ta‘lîmi’l-Lugati’l-‘Arabiyye li’n-Nâtıkîn bi-Luğâtin Uhra.Mekke: Câmiatu Ümmü’l-Kura.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Arapça
Konular Dilbilim
Bölüm Dünya dilleri, kültürleri ve edebiyatları
Yazarlar

Almuttasm Alali Bu kişi benim 0000-0002-5321-3435

Yayımlanma Tarihi 21 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Alali, A. (2022). تنمية مهارة المحادثة في ضوء المدخل السمعي البصري للناطقين بغير العربيّة. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(26), 896-910. https://doi.org/10.29000/rumelide.1075640