Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hedeflenen Fransızca öğretmeni profili ve eğitim fakültelerinin özerkliği

Yıl 2022, Sayı: 26, 954 - 964, 21.02.2022
https://doi.org/10.29000/rumelide.1076384

Öz

2018-2019 Akademik yılında alınan bir karar sonrasında, Eğitim Fakültelerine bağlı tüm lisans programlarının eğitim izlenceleri Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından bütünüyle değiştirilmiştir. Diğer tüm alanlarda olduğu gibi Fransız Dili Eğitimi lisans programı da yeniden ve bütünüyle oluşturulmuş ve bu tarihten başlayarak ilgili tüm anabilim dallarında uygulanmaya başlanmıştır. Fransız Dili Eğitimi lisans öğretim programlarındaki bu değişiklik beraberinde birçok tartışmayı da getirmiştir. Bu yeni öğretim programına yöneltilen eleştirilerin başında Fransızca olarak verilen derslerin sayısında ve AKTS’lerindeki düşüş; buna paralel olarak da öğretim dili Türkçe olan meslek bilgisi ve genel kültür derslerinin sayısının daha da artması gelmektedir. Tüm bu değerlendirme ve eleştirilerin de ötesinde, geleceğin Fransızca öğretmenlerini yetiştirme görevini yürütmekte olan dokuz ayrı üniversitenin ilgili dokuz ayrı anabilim dalına hiçbir söz hakkı tanınmamış olması aslında sorunun temelini oluşturmuştur. Elbette her devlet, ülkenin gereksinimleri doğrultusunda ve devletin kısa, orta ve uzun vadeli planlamaları ışığında öğretmen yetiştirme politikalarını belirleme hakkına sahiptir; ancak her anabilim dalının tamamen aynı öğretim programlarını uygulaması da üniversitenin tanımına aykırı görünmektedir. Bu çalışma, üç yılı aşkın bir süredir uygulanmakta olan Fransız Dili Eğitimi yeni lisans programının kısa bir değerlendirmesini yapmayı hedeflemektedir. Bu değerlendirme, Hacettepe Üniversitesi Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı’nın eski lisans programı referans alınarak ve her iki programın hedeflediği öğretmen profilleri arasındaki fark ortaya konularak yapılacaktır.

Kaynakça

  • Arnove R. F. (2003), "Educational Reform around the World ", article présenté à ANZCIES: Australian and New Zealand Comparative and International Education Society, Wollongong, Australie.
  • CEPES-UNESCO. Consultation internationale de haut niveau sur les politiques de l'Évaluation de la qualité et l'accréditatıon institutionnelle dans l'enseignement supérieur. Oradea, Roumanie, 5-7 mai 1993. Disponible sur https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000139619 (consulté le 10 fevrier 2020).
  • Denman, B. (2005). Comment définir l'université du XXIe siècle ? Politiques et gestion de l'enseignement supérieur, 17(2), 9-28. Disponible surhttps://www.cairn.info/revue-politiques-et-gestion-de-l-enseignement-superieur-2005-2-page-9.htm.
  • Günday, R. (2019). Geçmişten Günümüze Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Lisans Programları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, 26-28 Ekim 2019, Samsun, Türkiye, Bildiriler içinde (s. 1-19).
  • Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK). (2018). Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara Üniversitesi Basımevi : Ankara.
  • YÖK. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/egitim-fakültelerine-yetki-devri.aspx?fbclid=IwAR3cG7fulBG55cxwyNUH53qePDb5JsOsNwreCAY3UAeOTzXvaNeg0aF-pow (consulté le 18 aout 2020).

Le profil d’enseignant de FLE visé et l’autonomie des facultés de pédagogie

Yıl 2022, Sayı: 26, 954 - 964, 21.02.2022
https://doi.org/10.29000/rumelide.1076384

Öz

Depuis l'année universitaire 2018-2019, les cursus de tous les programmes de licence des facultés de pédagogie de Turquie ont été radicalement modifiés par le Conseil de l'enseignement supérieur de Turquie (YÖK). Pour les départements de didactique du français langue étrangère, ce nouveau cursus a fait l'objet de nombreuses discussions. Parmi les sujets critiqués figurent, d'une part, la diminution du nombre ainsi que des heures et des crédits ECTS des cours dispensés en français, d'autre part, l'augmentation significative du nombre de cours de connaissances professionnelles, de culture générale et de sciences de l'éducation dont la langue d'enseignement est le turc. Parmi plusieurs renouvellements du cursus des départements de formation des futurs enseignants, celui-ci s'avère être le plus catégorique étant donné qu'aucun droit de changement n'a été accordé aux départements des neuf universités qui forment des professeurs de français. Bien entendu, chaque État a le droit de déterminer les politiques de formation des enseignants en fonction des besoins du pays et à la lumière des plans à court, moyen et long terme de l'État ; cependant, l'application du même programme par chaque département semble contredire la définition de l'université. La présente étude vise à faire une brève évaluation de ce nouveau cursus. Le but ultime est de mettre en évidence certains inconvénients du programme en question. Pour ce faire, nous nous référerons à l'ancien cursus du département de FLE de l'Université Hacettepe. Une analyse comparative nous permettra de faire des observations sur la différence entre les profils d'enseignants visés par les deux curricula.

Kaynakça

  • Arnove R. F. (2003), "Educational Reform around the World ", article présenté à ANZCIES: Australian and New Zealand Comparative and International Education Society, Wollongong, Australie.
  • CEPES-UNESCO. Consultation internationale de haut niveau sur les politiques de l'Évaluation de la qualité et l'accréditatıon institutionnelle dans l'enseignement supérieur. Oradea, Roumanie, 5-7 mai 1993. Disponible sur https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000139619 (consulté le 10 fevrier 2020).
  • Denman, B. (2005). Comment définir l'université du XXIe siècle ? Politiques et gestion de l'enseignement supérieur, 17(2), 9-28. Disponible surhttps://www.cairn.info/revue-politiques-et-gestion-de-l-enseignement-superieur-2005-2-page-9.htm.
  • Günday, R. (2019). Geçmişten Günümüze Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Lisans Programları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, 26-28 Ekim 2019, Samsun, Türkiye, Bildiriler içinde (s. 1-19).
  • Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK). (2018). Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara Üniversitesi Basımevi : Ankara.
  • YÖK. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/egitim-fakültelerine-yetki-devri.aspx?fbclid=IwAR3cG7fulBG55cxwyNUH53qePDb5JsOsNwreCAY3UAeOTzXvaNeg0aF-pow (consulté le 18 aout 2020).

The targeted FLT teacher profile and the autonomy of faculties of education

Yıl 2022, Sayı: 26, 954 - 964, 21.02.2022
https://doi.org/10.29000/rumelide.1076384

Öz

From the 2018-2019 academic year, the curricula of all bachelor's degree programs of the faculties of education in Turkey, have been drastically changed by the Higher Education Council (YÖK). With regard to the teaching departments of French as a foreign language, this new curriculum has been the subject of discussions which have not yet been concluded. Among the subjects criticized are, on the one hand, the decrease in the number as well as in the hours and ECTS credits of courses given in French, on the other hand, the significant increase in the number of professional knowledge courses, general culture and educational sciences whose language of instruction is Turkish. Following several renewals in the curriculum of the departments training future teachers, this one turns out to be the most categorical given that no right of change has been granted to the departments of nine universities that train teachers of French. Although it is entirely permissible for each state to determine its training policy for future teachers according to the needs of the country, the fact that all departments follow the same course is against the very definition of the university. Indeed, departments of different universities must have the right to organize their curriculum according to their own vision, without departing from the framework defined by the state.

Kaynakça

  • Arnove R. F. (2003), "Educational Reform around the World ", article présenté à ANZCIES: Australian and New Zealand Comparative and International Education Society, Wollongong, Australie.
  • CEPES-UNESCO. Consultation internationale de haut niveau sur les politiques de l'Évaluation de la qualité et l'accréditatıon institutionnelle dans l'enseignement supérieur. Oradea, Roumanie, 5-7 mai 1993. Disponible sur https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000139619 (consulté le 10 fevrier 2020).
  • Denman, B. (2005). Comment définir l'université du XXIe siècle ? Politiques et gestion de l'enseignement supérieur, 17(2), 9-28. Disponible surhttps://www.cairn.info/revue-politiques-et-gestion-de-l-enseignement-superieur-2005-2-page-9.htm.
  • Günday, R. (2019). Geçmişten Günümüze Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Lisans Programları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, 26-28 Ekim 2019, Samsun, Türkiye, Bildiriler içinde (s. 1-19).
  • Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK). (2018). Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara Üniversitesi Basımevi : Ankara.
  • YÖK. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/egitim-fakültelerine-yetki-devri.aspx?fbclid=IwAR3cG7fulBG55cxwyNUH53qePDb5JsOsNwreCAY3UAeOTzXvaNeg0aF-pow (consulté le 18 aout 2020).
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Fransızca
Konular Dilbilim
Bölüm Dünya dilleri, kültürleri ve edebiyatları
Yazarlar

Barış Aydın Bu kişi benim 0000-0002-6203-9299

Yayımlanma Tarihi 21 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Aydın, B. (2022). Le profil d’enseignant de FLE visé et l’autonomie des facultés de pédagogie. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(26), 954-964. https://doi.org/10.29000/rumelide.1076384