Bu çalışmanın amacı, kadın cinayetlerinin medyadaki yansımalarını ve bu olayları dijital platform olan anıt sayacın nasıl ele alındığını irdelemektir. Retrospektif olarak tasarlanan çalışma 01.01.2022 ile 01.09.2022 tarihleri arasında, 271 haber içerisinden 258 kadına yönelik şiddet haber örneklem grubu ile tamamlanmıştır. Kadınların yaş ortalaması 37.1 ± 14.57 olup, %62’si evlidir. Kadınların %42.6’sı eşleri tarafından, %21.7’si aile üyeleri tarafından öldürüldüğü, %45.7’sinin tartışma sebebiyle öldürüldüğü; %51.9’unun ateşli silah ile öldürüldüğü; ölen kadınların %5.4’ünün ise korunma talebinin bulunduğu tespit edilmiştir. Faillerin yaş ortalaması 40.85 ± 14.37 olup %55.4’ü tutuklanmıştır. Vakaların %37.6 Marmara Bölgesi kaynaklı olduğu tespit edilmiştir. Medya, kadına yönelik şiddetin engellenmesinde önemli araçlardan biridir. Kadına yönelik şiddet ve cinayet haberlerini geniş bir kitleye ileterek toplumsal farkındalık oluşturabilir. Bu bağlamda medya, etik kurallara bağlı kalarak, kadın cinayeti haberlerini tarafsız ve derinlemesine ele almalı, toplumu bilinçlendirmeye ve değişim süreçlerini desteklemeye odaklanmalıdır. Medyada yer alan haberlerin kadın haklarını savunması, toplumsal farkındalık yaratması amacıyla eğitimler, bilinçlendirme faaliyetleri ve doğru haber yayıncılığının artması oldukça önemlidir.
The aim of this study is to examine the reflections of femicides in the media and how these events are handled on the digital platform, the memorial counter. The retrospective study was completed between 01.01.2022 and 01.09.2022 with a sample group of 258 news on violence against women out of 271 news items. The average age of the women was 37.1 ± 14.57 and 62% of them were married. It was determined that 42.6% of the women were killed by their husbands, 21.7% were killed by family members, 45.7% were killed due to an argument, 51.9% were killed with a firearm and 5.4% of the deceased women had a protection request. The average age of the perpetrators was 40.85 ± 14.37 years and 55.4% of them were arrested. It was determined that 37.6% of the cases originated from Marmara Region. Media is one of the important tools in preventing violence against women. It can create social awareness by conveying the news of violence against women and murder to a wide audience. In this context, the media should handle femicide news impartially and in-depth, focus on raising public awareness and supporting change processes by adhering to ethical rules. In order for the news in the media to defend women's rights and raise social awareness, it is very important to increase trainings, awareness-raising activities and accurate news publishing.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 3 |