Organizasyonlara esas olan davranışların her dönemde kişi veya toplum üzerine etkileri olmuşsa da bunlardan yararlanmak ve de bunları araştırma ve incelemeye tabi tutmak, sosyal hayatta ve iş hayatında bunlardan dersler çıkarmak önemli olmuştur. Bu konuda hem duyguları hem de tecrübeleri bilip ona göre ilişki kurmak ve iş çevresi olsun sosyal çevre olsun bunlarla daha uyumlu ve ahenkli çalışmak ve mutlu-başarılı olmak çalışmalar yapılmıştır. Bir davranış içerisinde olanların, çalışan veya çalışmaya başlayacakların başlangıçta bilmesi gerekenleri, daha önce nelerin yapıldığını, yapılırken hangi hususlara dikkat edildiğini öğrenmelidir. Farklı bilgi ve uygulamaların hayatımızda yapacağı olumlu gelişme ve değişmeleri tahmin etmek için, mutluluk ve başarıya giden yolda kullanmak ve başkalarının da mutlu başarılı bireyler olarak toplumda yer almasını sağlamak esas olmalıdır. Yönetme ve bir işi organize etmek ve onun stratejik unsurlarını kurmak bireyin sosyal çevresinin gelişmesi, öğrenme ve sahip olma isteği ile, yetenek ve tecrübe’ye bağlıdır. Stratejik davranma isteği araştırma, inceleme ve bir iş çıkarmakla sonuçlanır. Bu sonucun yönetimler tarafından organizasyonel bir şekilde kullanılabilirliği ve paylaşımı hem maddi hem de manevi tarafın beslenmesini sağlar. Stratejik yönetimlerde organizasyonel davranışların esası uyumdur. Uyum, çalışılan yere, aileye, arkadaş grubuna ve benzeri yapılarda denge ve ahenk ifadesidir. Denge ve ahenk, farklı bilgi ve davranışların tecrübelerle oluşturduğu etkilerin sistemin veya tarafların durumunu bozmamasıdır. Şartlar ne olursa olsun, sistemin bileşke değeri tarafların mutluluk ve başarı istekleri ile organize edilmektedir.
Yönetim; Organizasyon; Strateji; Davranış; Bilimsel Değerlendirme; İnsan Kaynakları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 4 |