Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cumhuriyet Dönemi İdeolojisinin Türk Resim Sanatına Etkileri

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 6, 146 - 154, 20.08.2018

Öz

Cumhuriyet’in kurucu kadrosu çağdaşlaşmanın temel göstergesini kültür ve sanat olarak belirlemiştir. Yeni rejim her şeyi ile "yeni insan"ı yaratmaya çalışmış ve bu hızlı değişim resim sanatı ile birlikte her alanda kendini göstermiştir. Cumhuriyet'in öngördüğü halkçı ilkeler çerçevesinde ilerlemeyi, kurumlaşmayı olanaklı kılacak bütün imkânların seferber edildiği bu dönemde devletin himayesinde ‘milli sanat’ arayışı aydınlar ve sanatçılar tarafından yürütülmüştür. Bu araştırmada Cumhuriyet Dönemi siyasi politikalarının etkisiyle oluşan ulusal sanat çabalarının Türk resim sanatına etkileri incelenmiş, iktidarın sanat politikaları çerçevesinde gerçekleştirilen faaliyetlerin niteliği ve dönemin sanat ortamına etkileri incelenmiştir. Ayrıca araştırmanın sınırlarını oluşturan 1930-1950 arası Cumhuriyet Dönemi sanat anlayışı ve ideolojisi arasındaki ilişkide, resim sanatının ideolojik kullanımı hangi dinamiklerin etkisiyle şekillendiği ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Bek, G. (2008). Çağdaş Türk Sanatında “Ulusallık/Evrensellik” Sorunsalı ve Bazı Temel Yaklaşımlar. Berk N., Özsezgin K. (1983), Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi, Düzenleyen: Fahri Karagözoğlu. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları. Burke, P. (2003). Tarihin Görgü Tanıkları. (Çev. Z. Yelçe). İstanbul: Kitap Yayınevi. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı: 17, ss. 117-130. Çeken, B. (2004). Resim Sanatında Halkbilimsel Öğelerden Yararlanma. Milli Folklor, 64, 94-97. Duben, İ. (2007). Türk Resmi ve Eleştirisi (1880-1950). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Germaner, S. (1999). “Cumhuriyet Döneminde Resim Sanatı, Cumhuriyet’in Renkleri, Biçimleri”. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları. Giray, K. (1997). Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliğ. İstanbul:Ak Yayınları. Üstünipek, M. (1999). 1931 Yılından Genç Bir Etkinlik: Müstakillerin 4. Sergisi. Türkiye’de Sanat, Mart-Nisan; 38; 42-45. Özsezgin, K. (1998) Cumhuriyet’in 75. Yılında Türk Resmi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Sönmez,A.(2006).10Haziran2018’de http://sanatatak.blogspot.com/2007_06_01_archive.html adresinden erişildi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gültekin Akengin

Ahmet Musa Koç

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Akengin, G., & Koç, A. M. (2018). Cumhuriyet Dönemi İdeolojisinin Türk Resim Sanatına Etkileri. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, 4(6), 146-154.
AMA Akengin G, Koç AM. Cumhuriyet Dönemi İdeolojisinin Türk Resim Sanatına Etkileri. SADAB. Ağustos 2018;4(6):146-154.
Chicago Akengin, Gültekin, ve Ahmet Musa Koç. “Cumhuriyet Dönemi İdeolojisinin Türk Resim Sanatına Etkileri”. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi 4, sy. 6 (Ağustos 2018): 146-54.
EndNote Akengin G, Koç AM (01 Ağustos 2018) Cumhuriyet Dönemi İdeolojisinin Türk Resim Sanatına Etkileri. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi 4 6 146–154.
IEEE G. Akengin ve A. M. Koç, “Cumhuriyet Dönemi İdeolojisinin Türk Resim Sanatına Etkileri”, SADAB, c. 4, sy. 6, ss. 146–154, 2018.
ISNAD Akengin, Gültekin - Koç, Ahmet Musa. “Cumhuriyet Dönemi İdeolojisinin Türk Resim Sanatına Etkileri”. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi 4/6 (Ağustos 2018), 146-154.
JAMA Akengin G, Koç AM. Cumhuriyet Dönemi İdeolojisinin Türk Resim Sanatına Etkileri. SADAB. 2018;4:146–154.
MLA Akengin, Gültekin ve Ahmet Musa Koç. “Cumhuriyet Dönemi İdeolojisinin Türk Resim Sanatına Etkileri”. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 6, 2018, ss. 146-54.
Vancouver Akengin G, Koç AM. Cumhuriyet Dönemi İdeolojisinin Türk Resim Sanatına Etkileri. SADAB. 2018;4(6):146-54.