Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Our Architect Painters; Cihat Burak, Nuri Abaç, Ruzin Gerçin, Erol Akyavaş

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 6, 311 - 319, 20.08.2018

Öz

According to Hegel, "Architecture is the mother of all arts". Leonardo da Vinci, Michelangelo, Raffaello, Vasari, Renaissance artists, architects, painters, sculptors, musicians, and even scientists. In the historical process, economic, social, scientific developments, various disciplines and associated fields of expertise have been established. Until recently, specialization has been seen as inevitable, precondition for success. Today, integrated education models between disciplines are being discussed. The aim is to provide new creative and transitional perspectives to patterns of thinking and behavior that are formed by disciplines. Arts and Design, Fine Arts and Architecture, Faculty of Architecture and Design, Multimedia Programs are the results of these interdisciplinary perspectives and quests. Artists such as Picasso, Dali, Paul Klee, Kandinsky, Oɾson Welles Akira Kurosawa, Santiago Calatrava, Osman Hamdi Bey, Bedri Rahmi Eyuboglu, Abidin Dino, Mehmet Güleryüz, Jale Erzen, Zülfü Livaneli and Nuri Bilge Ceylan are some of the most versatile artists who can produce examples in the field.In this paper, the architecture of Turkey trained trained, mostly in the field of painting given product / origin architect who will try to examine the life and works of four artists. Goal; draw attention to the original approaches in the paintings of artists from different disciplines

Kaynakça

  • Doğan Rabia Köse, Resim ve Mekan Arasındaki İlişki: İlham Veren Projeler, Online Journal of Art and Design volume 4, issue 2, 2016 Erol Turan, “Su ve Boya”, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2001 Erzen Jale Necdet, Erol Akyavaş, Enlem 80 Yayınevi,1995 Ankara Gürçağlar Aykut, Gelenek-evrensellik-imgelem-gerçeklik: Cihat Burak Antik Dekor Sayı 82, syf:86-94 Gürel Haşim Nur, “ Son Dönem Türk resminde kaligrafik öğeler ve dini motifler” Türkiye’de Sanat, Ekim 2000 İstanbul. Gürel Haşim Nur, Cihat Burak ve İroni-Yaşam Öyküsü ve Yazı Dili Bağlamında, “ rh+ sanart, Sayı 106, Mart-Nisan 2014. Hasol Doğan, Hasol Mimarlık Sanat Değil mi? Batı Akdeniz Mimarlık Dergisi, Sayı 48. 2011 Karteler Yeşim,”Usluptan öte ifade ve imgenin kavramsal salınımı: cihat Burak Retrospektifi “ rh+ sanart , Sayı 46 Aralık 2007. Kıymet Giray, Erol Akyavaş: Aşkın yolu üzerinde ir eşsiz sır, http://www.antikalar.com/erol-akyava-akin-yolu-zerinde-bir-esiz-sir/ Le Corbusier’den Türkiye’ye Sanat Dünyamız, Yapı Kredi Yayınları, Sayı 87 Bahar 2003 Üner Pınar, “ Cihat Burak Retrospektifi Üzerine / Levent Çalıkoğlu ile Söyleşi”, Sanat Dünyamız, say 106, Yapı Kredi Yayınları, 2008 İstanbul

Mimar Ressamlarımız; Cihat Burak, Nuri Abaç, Ruzin Gerçin, Erol Akyavaş1

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 6, 311 - 319, 20.08.2018

Öz

Hegel’e göre “Mimarlık bütün sanatların anasıdır”. Leonardo da Vinci, Michelangelo, Raffaello,  Vasari gibi Rönesans sanatçıları, mimar, ressam, heykeltıraş, müzisyen bilim insanı gibi birçok nitelikleri taşıdıkları bilinmektedir. Tarihi süreç içerisinde ekonomik, toplumsal, bilimsel gelişmeler, çeşitli disiplinler ve buna bağlı uzmanlık alanları oluşturmuştur. Yakın tarihlere kadar uzmanlaşma kaçınılmaz, başarının ön koşulu olarak görülür. Günümüzde ise, disiplinler arası bütüncül eğitim modelleri tartışılmaktadır. Amaçlanan, disiplinlerin oluşturduğu kalıp düşünme ve davranış modellerine, yeni yaratıcı, geçişken bakış açıları kazandırmaktır. Güzel Sanatlar Fakülteleri bölümleri ortak Temel Sanat Eğitimi Programları,  Sanat ve Tasarım,  Güzel Sanatlar ve Mimarlık, Mimarlık ve Tasarım Fakülteleri, Mültimedya Programları, bu disiplinler arası bakış ve arayışlarının sonuçlarıdır. Picasso, Dali, Paul Klee, Kandinsky, Oɾson Welles, Akira Kurosawa, Santiago Calatrava, Osman Hamdi Bey, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Abidin Dino, Mehmet Güleryüz, Jale Erzen, Zülfü Livaneli, Nuri Bilge Ceylan gibi sanatçılar, sanatın bir alanında değil, diğer alanlarında da ürün veren, konuya örnek oluşturabilecek çok yönlü sanatçılardan bazılarıdır. Bu yazıda, Türkiye’nin yetiştirdiği mimarlık eğitim almış, çoğunlukla resim alanında ürün vermiş/veren mimar kökenli dört sanatçımızın hayatı ve eserleri yazılı kaynaklar üzerinden incelenmeye çalışılacaktır. Amaç;  farklı disiplinden gelen sanatçıların resimlerindeki özgün yaklaşımlara dikkat çekmektir.

Kaynakça

  • Doğan Rabia Köse, Resim ve Mekan Arasındaki İlişki: İlham Veren Projeler, Online Journal of Art and Design volume 4, issue 2, 2016 Erol Turan, “Su ve Boya”, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2001 Erzen Jale Necdet, Erol Akyavaş, Enlem 80 Yayınevi,1995 Ankara Gürçağlar Aykut, Gelenek-evrensellik-imgelem-gerçeklik: Cihat Burak Antik Dekor Sayı 82, syf:86-94 Gürel Haşim Nur, “ Son Dönem Türk resminde kaligrafik öğeler ve dini motifler” Türkiye’de Sanat, Ekim 2000 İstanbul. Gürel Haşim Nur, Cihat Burak ve İroni-Yaşam Öyküsü ve Yazı Dili Bağlamında, “ rh+ sanart, Sayı 106, Mart-Nisan 2014. Hasol Doğan, Hasol Mimarlık Sanat Değil mi? Batı Akdeniz Mimarlık Dergisi, Sayı 48. 2011 Karteler Yeşim,”Usluptan öte ifade ve imgenin kavramsal salınımı: cihat Burak Retrospektifi “ rh+ sanart , Sayı 46 Aralık 2007. Kıymet Giray, Erol Akyavaş: Aşkın yolu üzerinde ir eşsiz sır, http://www.antikalar.com/erol-akyava-akin-yolu-zerinde-bir-esiz-sir/ Le Corbusier’den Türkiye’ye Sanat Dünyamız, Yapı Kredi Yayınları, Sayı 87 Bahar 2003 Üner Pınar, “ Cihat Burak Retrospektifi Üzerine / Levent Çalıkoğlu ile Söyleşi”, Sanat Dünyamız, say 106, Yapı Kredi Yayınları, 2008 İstanbul
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hüseyin Sönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Sönmez, H. (2018). Mimar Ressamlarımız; Cihat Burak, Nuri Abaç, Ruzin Gerçin, Erol Akyavaş1. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, 4(6), 311-319.
AMA Sönmez H. Mimar Ressamlarımız; Cihat Burak, Nuri Abaç, Ruzin Gerçin, Erol Akyavaş1. SADAB. Ağustos 2018;4(6):311-319.
Chicago Sönmez, Hüseyin. “Mimar Ressamlarımız; Cihat Burak, Nuri Abaç, Ruzin Gerçin, Erol Akyavaş1”. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi 4, sy. 6 (Ağustos 2018): 311-19.
EndNote Sönmez H (01 Ağustos 2018) Mimar Ressamlarımız; Cihat Burak, Nuri Abaç, Ruzin Gerçin, Erol Akyavaş1. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi 4 6 311–319.
IEEE H. Sönmez, “Mimar Ressamlarımız; Cihat Burak, Nuri Abaç, Ruzin Gerçin, Erol Akyavaş1”, SADAB, c. 4, sy. 6, ss. 311–319, 2018.
ISNAD Sönmez, Hüseyin. “Mimar Ressamlarımız; Cihat Burak, Nuri Abaç, Ruzin Gerçin, Erol Akyavaş1”. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi 4/6 (Ağustos 2018), 311-319.
JAMA Sönmez H. Mimar Ressamlarımız; Cihat Burak, Nuri Abaç, Ruzin Gerçin, Erol Akyavaş1. SADAB. 2018;4:311–319.
MLA Sönmez, Hüseyin. “Mimar Ressamlarımız; Cihat Burak, Nuri Abaç, Ruzin Gerçin, Erol Akyavaş1”. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 6, 2018, ss. 311-9.
Vancouver Sönmez H. Mimar Ressamlarımız; Cihat Burak, Nuri Abaç, Ruzin Gerçin, Erol Akyavaş1. SADAB. 2018;4(6):311-9.