Cahiliye döneminde tarafların belirli bir konu veya alışveriş için ahitleşmesi anlamında yapılan biat, nübüvvetten sonra İslâm dininin temel inanç ve ahlak kaidelerine yönelik bazı şartlar üzere söz vermek, Hz. Peygamber’e hem siyasî hem de dinî itaatini sunmak şeklinde bir tanım kazanmıştır. İslâm dininin tevhid ve ahlak esaslarına göre yeni bir toplum inşa eden Hz. Peygamber, kadın erkek ayırt etmeksizin Müslümanlardan biat almıştır. Gerçekleştiği dönemin şartları göz önüne alındığında biat uygulamasında kadınların da yer alması, İslâm dini nezdinde cinsiyet ayrımı yapılmaksızın biat yoluyla tüm bireylere mükellefiyet ve haklarının arz edildiğini göstermektedir. Ayrıca kadınların biatı; yapıldığı dönem, içerdiği şartların farklılığı, ilgili ayetlerin varlığı, yapılış şekilleri ve kadınların bazı talep ve soruları nedeniyle önem arz etmektedir.
While the term bay’ah /allegiance was used in the period of Jahiliyya/ignorance to mean that the parties made a covenant for a certain issue or trade, after the prophet Muhammed, it gained a definition as to promise some conditions regarding the basic belief and moral principles of the religion of Islam and to offer both political and religious obedience to Muhammad. The Prophet, who built a new society according to the principles of tawhid and morality of the religion of Islam, received bay’ah from Muslims regardless of male or female. Considering the conditions of the time in which it took place, the fact that women also took part in the practice of bay’ah shows that all individuals are offered their commitments and rights through bay’ah, regardless of their genders. In addition, the bay’ah of women is important because of the period it was made, the difference in the conditions it has, the existence of the relevant verses, the way they were made, and some of the demands and questions of women.
Sirah bay’ah/Allegiance the Prophet Muhammed Companions of Muhammed Woman
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 5 |