Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PID Denetleyici Uygulamaları İçin Yeni Bir Online Deney Seti Tasarımı

Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 1, 34 - 46, 01.02.2017
https://doi.org/10.16984/saufenbilder.284220

Öz

 Bu çalışmada mühendislik eğitiminde destek
olarak kullanılabilecek, DC motorun PID denetleyici ile hız denetimi için
internet üzerinden uzaktan erişimli deney düzeneği geliştirilmiştir. Deney
düzeneği kablosuz olup, ortamda bulunan bir kablosuz ADSL modem aracılığıyla
TCP/IP üzerinden uzak sunucu ile haberleşmektedir. Kullanıcılar internet
bağlantısı olan herhangi bir bilgisayardan uzak sunucudaki web sayfalarına
erişerek gerçek zamanlı olarak deneyleri gerçekleştirebilmektedir. Tasarlanan
etkileşimli web sayfaları üzerinden, kullanıcılar motorun referans hız değerini
ve PID denetleyici parametrelerini değiştirerek hızın değişimini görebilmekte
ve ölçüm değerlerini bilgisayarına kaydedebilmektedir. Ayrıca bir web kamerası
yardımıyla deney setinin çalışması da web sayfası üzerinden izlenebilmektedir.
Ayrıca deney düzeneği için çevre birimleri hazırlanarak kullanıcı-deney seti
etkileşimi artırılmıştır. Bu kapsamda kullanıcı web sayfası üzerinden deney
setinin bulunduğu ortamın sıcaklığını görebilmekte, deney seti üzerindeki
LCD’ye mesajını yazdırabilmekte ve istediği takdirde deney setini
aydınlatabilmektedir.

Kaynakça

  • [1] A. Tekin ve F. Ata, «PI Denetleyici İle Asenkron Motorların Hız Denetimi İçin İnternet Tabanlı Sanal Bir Laboratuvar Geliştirme,» Fırat Univ. Mühendislik Bilimleri Dergisi, cilt 21, no. 2, pp. 161-172, 2009.
  • [2] Ş. Demirbaş, «Internet Tabanlı PI Kontrollü Bir Doğru Akım Motoru Deney Seti,» Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der., cilt 22, no. 2, pp. 401-410, 2007.
  • [3] A. B. Dumanay, A. İstanbullu, M. Demirtaş, «Dc Motorun PID ile Hız Denetimi İçin Uzaktan Laboratuvar Uygulaması», Elektrik Elektronik Bilgisayar Biyomedikal Mühendislikleri Eğitimi IV. Ulusal Sempozyumu Bildiri Kitabı, 241-244, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, 2009.
  • [4] S. Kaçar ve C. Bayılmış, «A Web-Based Educational Interface for an Analog Communication Course Based on MATLAB Builder NE With WebFigures,» IEEE Transactions on Education, cilt 56, no. 3, pp. 346-354, 2013.
  • [5] C. Bayilmis, «Development of a Web-based educational interface using MATLAB builder NE with WebFigures for digital modulation techniques,» Comput. Appl. Eng. Educ, cilt 20, pp. 604-610, 2012.
  • [6] B. Balamuralithara ve P. C. Woods, «Virtual laboratories in engineering education: The simulation lab and remote lab.,» Comput. Appl. Eng. Educ, cilt 17, no. 1, p. 108–118, 2008.
  • [7] I. Colak, E. Irmak, E. Kabalci ve F. Issi, «Design and implementation of a remote laboratory platform using MATLAB builder for NE,» Comput. Appl. Eng. Educ, 2011.
  • [8] J. Djordjevic, B. Nikolic ve A. Milenkovic, «Flexible Web-based educational system for teaching computer architecture and organization,» IEEE Trans. Educ., cilt 48, no. 2, p. 264–273, 2008.
  • [9] S. Kacar, C. Bayilmis, I. Cankaya ve M. Cakiroglu, «“Design of ASP.NET based WEB interface with MATLAB builder NE and MATLAB Web figure for wireless sensor networks,» e-J. New World Sci. Acad., cilt 4, no. 4, pp. 360-370, 2009.
  • [10] V. Nerguizian, R. Mhiri, M. Saad, H. Kane, J. S. Deschênes ve H. Saliah-Hassane, «Lab@home for analog electronic circuit laboratory,» e-Learning in Industrial Electronics (ICELIE),, Montreal, 2012.
  • [11] W. Xie, X. Yang ve F. Li, «A virtual laboratory platform and simulation software based on web,» Control, Automation, Robotics and Vision ICARV, Hanoi, 2008.
  • [12] A. Maiti, A. Maiti ve C. K. Maiti, «Online technology CAD laboratory for microelectronics education,» EUROCON - International Conference on Computer as a Tool (EUROCON), Lisbon, 2011.
  • [13] A. Špernjak, «omputer-supported laboratory as an effective educational tool,» MIPRO, 2011 Proceedings of the 34th International Convention, Opatija, 2011.
  • [14] I. Sanogo, S. Ouya, A. Dahirou ve C. Lishou, «Proposal of cloud-based online laboratory model for practical training in the telecoms and networking fields,» IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Abu Dhabi, 2016.
  • [15] Y. Linn, «An ultra-low cost wireless communications systems laboratory for education and research,» IEEE Trans. Educ., cilt 55, no. 2, pp. 169-179, 2012.
  • [16] M. Stefanovic, M. Matijevic, V. Cvijetkovic ve V. Simic, «Web-based laboratory for engineering education,» Comput. Appl. Eng. Educ., cilt 18, pp. 526-536, 2010.
  • [17] S. C. Sivakumar, W. Robertson, M. Artimy ve N. Aslam, «A web-based remote interactive laboratory for Internetworking education,» IEEE Transactions on Education, cilt 48, no. 4, pp. 586-598, 2005.
  • [18] R. Baharudin, «Delivering a frequency response laboratory in a web-based learning environment,» Computational Science and Technology (ICCST), Kota Kinabalu, 2014.
  • [19] D. Bonatti, G. Pasini, L. Peretto, E. Pivello ve R. Tinarelli, «A Novel Approach for Laboratory Activities in E-Learning Courses,» IEEE Instrumentation & Measurement Technology Conference IMTC, Warsaw, 2007.
  • [20] Y. Sari, «Standart Formlar İle Optimal Kontrolör Tasarımı,» Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, 2005.
  • [21] A. Özcerit, M. Çakıroğlu ve C. Bayılmış, 8051 Mikrodenetleyici Uygulamaları, İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim, 2005.
  • [22] İstanbul Teknik Üniversitesi IEEE Ögrenci Kolu., «DC Motor».
  • [23] İ. COŞKUN ve H. TERZİOĞLU, «Gerçek Zamanda Değişken Parametreli PID Hız Kontrolü,» 5. Uluslararası İleri Teknolojiler Sempozyumu (IATS’09), Karabük, 2009.
  • [24] « http://www.dghcorp.com/datasheets/dgh_a3k.pdf » Son Erişim 16.04.2016.

Design Of A Novel Online Experiment Setup For PID Controller Applications

Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 1, 34 - 46, 01.02.2017
https://doi.org/10.16984/saufenbilder.284220

Öz

In this study, an internet based remote access experiment setup was developed for induction direct current motor speed
control with PID controller which can be used as a support material in engineering education. The experiment setup is
wireless and communicates with the remote server using transfer control protocol/internet protocol through a wireless
ADSL modem. Users can perform the experiments as real time accessing the web pages in the remote server by using
any computer which has internet connection. By means of interactively-designed web pages, users can monitor the
speed change executing alterations of the PID controller parameter and motor reference speed. Also users can save the
measured values on their own computers. In addition to this, with the support of a webcam, the running of the
experimental set can be monitored on the web page. Additionally, for the experimental set, preparing the peripheral
units card, the interaction was expanded between the user and the experimental set. Relatively to this, the user can
monitor the ambient temperature of the experimental set’s current place on the web page and can make his/her own
message write on LCD of the experimental set and can enlighten it if he/she wants.


Kaynakça

  • [1] A. Tekin ve F. Ata, «PI Denetleyici İle Asenkron Motorların Hız Denetimi İçin İnternet Tabanlı Sanal Bir Laboratuvar Geliştirme,» Fırat Univ. Mühendislik Bilimleri Dergisi, cilt 21, no. 2, pp. 161-172, 2009.
  • [2] Ş. Demirbaş, «Internet Tabanlı PI Kontrollü Bir Doğru Akım Motoru Deney Seti,» Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der., cilt 22, no. 2, pp. 401-410, 2007.
  • [3] A. B. Dumanay, A. İstanbullu, M. Demirtaş, «Dc Motorun PID ile Hız Denetimi İçin Uzaktan Laboratuvar Uygulaması», Elektrik Elektronik Bilgisayar Biyomedikal Mühendislikleri Eğitimi IV. Ulusal Sempozyumu Bildiri Kitabı, 241-244, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, 2009.
  • [4] S. Kaçar ve C. Bayılmış, «A Web-Based Educational Interface for an Analog Communication Course Based on MATLAB Builder NE With WebFigures,» IEEE Transactions on Education, cilt 56, no. 3, pp. 346-354, 2013.
  • [5] C. Bayilmis, «Development of a Web-based educational interface using MATLAB builder NE with WebFigures for digital modulation techniques,» Comput. Appl. Eng. Educ, cilt 20, pp. 604-610, 2012.
  • [6] B. Balamuralithara ve P. C. Woods, «Virtual laboratories in engineering education: The simulation lab and remote lab.,» Comput. Appl. Eng. Educ, cilt 17, no. 1, p. 108–118, 2008.
  • [7] I. Colak, E. Irmak, E. Kabalci ve F. Issi, «Design and implementation of a remote laboratory platform using MATLAB builder for NE,» Comput. Appl. Eng. Educ, 2011.
  • [8] J. Djordjevic, B. Nikolic ve A. Milenkovic, «Flexible Web-based educational system for teaching computer architecture and organization,» IEEE Trans. Educ., cilt 48, no. 2, p. 264–273, 2008.
  • [9] S. Kacar, C. Bayilmis, I. Cankaya ve M. Cakiroglu, «“Design of ASP.NET based WEB interface with MATLAB builder NE and MATLAB Web figure for wireless sensor networks,» e-J. New World Sci. Acad., cilt 4, no. 4, pp. 360-370, 2009.
  • [10] V. Nerguizian, R. Mhiri, M. Saad, H. Kane, J. S. Deschênes ve H. Saliah-Hassane, «Lab@home for analog electronic circuit laboratory,» e-Learning in Industrial Electronics (ICELIE),, Montreal, 2012.
  • [11] W. Xie, X. Yang ve F. Li, «A virtual laboratory platform and simulation software based on web,» Control, Automation, Robotics and Vision ICARV, Hanoi, 2008.
  • [12] A. Maiti, A. Maiti ve C. K. Maiti, «Online technology CAD laboratory for microelectronics education,» EUROCON - International Conference on Computer as a Tool (EUROCON), Lisbon, 2011.
  • [13] A. Špernjak, «omputer-supported laboratory as an effective educational tool,» MIPRO, 2011 Proceedings of the 34th International Convention, Opatija, 2011.
  • [14] I. Sanogo, S. Ouya, A. Dahirou ve C. Lishou, «Proposal of cloud-based online laboratory model for practical training in the telecoms and networking fields,» IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Abu Dhabi, 2016.
  • [15] Y. Linn, «An ultra-low cost wireless communications systems laboratory for education and research,» IEEE Trans. Educ., cilt 55, no. 2, pp. 169-179, 2012.
  • [16] M. Stefanovic, M. Matijevic, V. Cvijetkovic ve V. Simic, «Web-based laboratory for engineering education,» Comput. Appl. Eng. Educ., cilt 18, pp. 526-536, 2010.
  • [17] S. C. Sivakumar, W. Robertson, M. Artimy ve N. Aslam, «A web-based remote interactive laboratory for Internetworking education,» IEEE Transactions on Education, cilt 48, no. 4, pp. 586-598, 2005.
  • [18] R. Baharudin, «Delivering a frequency response laboratory in a web-based learning environment,» Computational Science and Technology (ICCST), Kota Kinabalu, 2014.
  • [19] D. Bonatti, G. Pasini, L. Peretto, E. Pivello ve R. Tinarelli, «A Novel Approach for Laboratory Activities in E-Learning Courses,» IEEE Instrumentation & Measurement Technology Conference IMTC, Warsaw, 2007.
  • [20] Y. Sari, «Standart Formlar İle Optimal Kontrolör Tasarımı,» Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, 2005.
  • [21] A. Özcerit, M. Çakıroğlu ve C. Bayılmış, 8051 Mikrodenetleyici Uygulamaları, İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim, 2005.
  • [22] İstanbul Teknik Üniversitesi IEEE Ögrenci Kolu., «DC Motor».
  • [23] İ. COŞKUN ve H. TERZİOĞLU, «Gerçek Zamanda Değişken Parametreli PID Hız Kontrolü,» 5. Uluslararası İleri Teknolojiler Sempozyumu (IATS’09), Karabük, 2009.
  • [24] « http://www.dghcorp.com/datasheets/dgh_a3k.pdf » Son Erişim 16.04.2016.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Elektrik Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sezgin Kaçar Bu kişi benim

Ali Fuat Boz Bu kişi benim

Burak Arıcıoğlu Bu kişi benim

Harun Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2017
Gönderilme Tarihi 9 Eylül 2016
Kabul Tarihi 31 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaçar, S., Boz, A. F., Arıcıoğlu, B., Tekin, H. (2017). Design Of A Novel Online Experiment Setup For PID Controller Applications. Sakarya University Journal of Science, 21(1), 34-46. https://doi.org/10.16984/saufenbilder.284220
AMA Kaçar S, Boz AF, Arıcıoğlu B, Tekin H. Design Of A Novel Online Experiment Setup For PID Controller Applications. SAUJS. Ocak 2017;21(1):34-46. doi:10.16984/saufenbilder.284220
Chicago Kaçar, Sezgin, Ali Fuat Boz, Burak Arıcıoğlu, ve Harun Tekin. “Design Of A Novel Online Experiment Setup For PID Controller Applications”. Sakarya University Journal of Science 21, sy. 1 (Ocak 2017): 34-46. https://doi.org/10.16984/saufenbilder.284220.
EndNote Kaçar S, Boz AF, Arıcıoğlu B, Tekin H (01 Ocak 2017) Design Of A Novel Online Experiment Setup For PID Controller Applications. Sakarya University Journal of Science 21 1 34–46.
IEEE S. Kaçar, A. F. Boz, B. Arıcıoğlu, ve H. Tekin, “Design Of A Novel Online Experiment Setup For PID Controller Applications”, SAUJS, c. 21, sy. 1, ss. 34–46, 2017, doi: 10.16984/saufenbilder.284220.
ISNAD Kaçar, Sezgin vd. “Design Of A Novel Online Experiment Setup For PID Controller Applications”. Sakarya University Journal of Science 21/1 (Ocak 2017), 34-46. https://doi.org/10.16984/saufenbilder.284220.
JAMA Kaçar S, Boz AF, Arıcıoğlu B, Tekin H. Design Of A Novel Online Experiment Setup For PID Controller Applications. SAUJS. 2017;21:34–46.
MLA Kaçar, Sezgin vd. “Design Of A Novel Online Experiment Setup For PID Controller Applications”. Sakarya University Journal of Science, c. 21, sy. 1, 2017, ss. 34-46, doi:10.16984/saufenbilder.284220.
Vancouver Kaçar S, Boz AF, Arıcıoğlu B, Tekin H. Design Of A Novel Online Experiment Setup For PID Controller Applications. SAUJS. 2017;21(1):34-46.

Cited By


NOISE CANCELLATION WITH LMS VARIANTS
Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering
Fahri VATANSEVER
https://doi.org/10.17482/uumfd.797087

30930 This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.