Purpose: This study aimed to determine the application skills, self-efficacy, and anxiety levels of the mothers whose children receive nebulized inhalation treatment and to examine the relationship between them.
Method: This research was a descriptive clinical study. The study was conducted with 300 mothers. Data were evaluated by Pearson correlation and nonparametric tests.
Results: Of the mothers, 78.3% were determined to get a moderate score on “The Nebulized Inhalation Application Checklist”. The total Situational Anxiety score of the mothers was calculated to be 37.07±4.95 and the total mean Self-Efficacy score 79.60±15.23. No correlation was found between Self-Efficacy and Situational Anxiety levels of mothers (p>0.05).
Conclusion: Nurses can contribute to treatment by supporting them to develop training programs to increase self-efficacy and reduce the anxiety of mothers whose children receive inhalation treatment.
Amaç: Çocukları buhar inhalasyon tedavisi alan annelerin uygulama becerileri, öz-yeterlik ve kaygı düzeylerini belirlemek ve aralarındaki ilişkiyi incelemektir.
Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı bir klinik çalışmadır. Araştırma 300 anne ile yapılmıştır. Veriler Pearson korelasyon ve parametrik olmayan testler ile değerlendirildi.
Bulgular: Annelerin %78,3'ünün “Nebulize İnhalasyon Uygulama Kontrol Listesi”nden orta düzeyde puan aldığı belirlendi. Annelerin Durumluk Kaygı Ölçeği puanı 37,07±4,95, Öz-Yeterlilik Ölçeği toplam puan ortalaması 79,60±15,23 olarak hesaplandı. Annelerin Öz-Yeterlilik ile Durumluk Kaygı düzeyleri arasında ilişki olmadığı saptanmıştır (p>0.05).
Sonuç: Hemşireler, çocukları buhar inhalasyon tedavisi alan annelerin öz yeterliklerini artıracak ve kaygılarını azaltacak eğitim programları geliştirmelerini destekleyerek tedaviye katkı sağlayabilirler.
kaygı anne buhar inhalasyonu hemşire öz-yeterlik. anxiety mother nebulized inhalation nurse self-efficacy
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik, Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.