Bu
araştırmanın amacı taktik oyun yaklaşımı kullanılarak yürütülen voleybol
eğitimi sonrası sporcuların voleybol oyun performanslarını incelemektir.
Araştırma ön test- son test kontrol grupsuz yarı-deneysel bir çalışma olup,
araştırmanın çalışma grubunu spor kulübüne devam eden 15 kız sporcu
oluşturmaktadır. Araştırmada sporcuların oyun performanslarını ve oyun
performans bileşenlerini değerlendirmek için Oyun Performansı Değerlendirme
Ölçeği (OPDÖ) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verileri çözümlemek için
Wilcoxon işaretli sıralar ve Mann Whitney U testleri kullanılmıştır. Araştırma
bulgularına göre sporcuların oyun performansı ve oyun performansını meydana
getiren bileşenlerde (karar verme, beceri uygulama, ayarlama ve katılım) ön
test-son test puanları arasında son test lehine anlamlı fark bulunmuştur.
Araştırma sonuçlarına göre taktik oyun yaklaşımının oyun performansı ve
bileşenlerinin gelişimi üzerinde olumlu yönde etkili olduğu söylenebilir.
Taktik oyun yaklaşımı özellikle voleybola yeni başlayan sporcularda taktiklerin
öğretilmesi için bir alternatif olarak düşünülebilir.
The
aim of this study is to evaluate the game performance of the players after
volleyball training, which is carried out by using tactical game approach. The
study was a semi-experimental study with pre-test and post-test and non-control
group. The study group consists of 15 female athletes attending a sports club.
Wilcoxon signed rank and Mann Whitney U tests were used to analyze the data.
The Game Performance Assessment Instrument
(GPAI) was used to evaluate the game performance and game performance
components of the athletes. The results showed that, there was a statistically
significant difference between the pre-test and post-test scores of the game
performance and game performance components (decision making, skill execution,
adjustment and participation) of athletes. According to the research results,
it can be said that tactical game approach has a positive effect on the
development of game performance and game performance components. The Tactical
Game Approach can be considered as an alternative to the teaching of tactics,
especially for beginners in volleyball.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 30 Sayı: 4 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |