Investigation of Technological Pedagogical Content Knowledge of Novice Physical Education and Sports Teachers
Yıl 2023,
Cilt: 34 Sayı: 3, 135 - 150, 20.11.2023
Celal Görmüş
,
Kıvanç Semiz
Öz
The purpose of this research is to examine technological pedagogical content knowledge of novice physical education and sports teachers. A total of 162 newly appointed physical education and sports teachers participated in the study. The Technological Pedagogical Content Knowledge Scale, which was adapted into Turkish by Semiz and İnce in 2012 was used to collect data with 156 participants. Data analysis was performed using SPSS 25. Since the data distributed normal, the independent t-test were used. In the qualitative part, data were collected with structured interview questions with 6 participants. The interview records were analyzed and the results were categorized by thematic content analysis with the MAXQDA program. Findings were reported under three main themes. These are respectively listed as Pre-service Experiences, In-service Experiences and Professional Learning. In this study, the technological pedagogical content knowledge of physical education and sports teachers who have just started their profession has been examined and reported on certain subjects. It was reported that teachers had a positive attitude towards the role of technology and saw technology as an opportunity to improve themselves in their professional life. While the TPACK levels of physical education and sports teachers differed in favor of men regarding the concept of gender; it was determined that there was no difference according to age. The limitations encountered are given in the recommendations section.
Kaynakça
- 1. Akyıldız, S., ve Altun, T. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 318-333.
- 2. Bakar, N. S. A., Maat, S. M., ve Rosli, R. (2020). Mathematics teacher's self-efficacy of technology integration and technological pedagogical content knowledge. Journal on Mathematics Education, 11(2), 259-276.
- 3. Bond, M., Zawacki‐Richter, O. ve Nichols, M. (2019). Revisiting five decades of educational technology research: A content and authorship analysis of the British Journal of Educational Technology. British Journal of Educational Technology, 50(1), 12-63.
- 4. Bozpolat, E. ve Arslan, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 60-84.
- 5. Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. ve Demirhan, G. (2012). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 37(165), 81-92.
- 6. Comrey, A. L., ve Lee, H. B. (1992). A first course in factor analysis. 2nd Edn. Hillsdale, NJ: L.
- 7. Creswell, J. W., ve Clark, V. L. P. (2017). Designing and conducting mixed methods research. Sage publications.
- 8. Çakmak, M. (2013). Öğretim deneyimlerinden öğrenmek: Yeni öğretmenlerin düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 55-67.
- 9. Çar, B., ve Aydos, L. (2020). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 441-454.
- 10. Daum, D. N. ve Ervin-Kassap, L. (2023). Only when ıt ıs raining: Technology in physical education. The Physical Educator, 80(1), 108–128.
- 11. Demirezen, S., ve Keleş, H. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknopedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 131-150.
- 12. Doğan, A., ve Doğan, İ. (2022). İlkokullarda görev yapmakta olan okul yöneticilerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterliliklerinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 6(2), 39-53.
- 13. Ekici, C., ve Çoruk, A. (2019). Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(30), 1-24.
- 14. Ensign, J., Mays Woods, A. ve Hodges Kulinna, P. (2020). My turn to make a difference: Efficacy trends among induction physical educators. Research Quarterly for Exercise and Sport, 91(1), 115-126.
- 15. Filiz, G., Kutluca, A.Y., Üstün, E. Y. (2022). Okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeyleri ve teknoloji metaforlarının incelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(3), 490-522.
- 16. Gariglio, J. Â. (2021). Beginning physical education teachers’ induction: Discoveries and survival in the profession. Sport, Education and Society, 26(7), 733-745.
- 17. Gawrisch, D. P., Richards, K. A. R. ve Killian, C. M. (2020). Integrating technology in physical education teacher education: A socialization perspective. Quest, 72(3), 260-277.
- 18. Gorsuch, R. L. (1983). Common factor analysis versus component analysis: Some well and little known facts. Multivariate Behavioral Research, 25(1), 33-39
- 19. Gravetter, F. J., ve Wallnau, L. B. (2004). Statistics for the behavioral sciences. (7th Ed.). Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
- 20. Güler, Ç. ve Bilici, S. (2016). Ortaöğretim öğretmenlerinin TPAB düzeylerinin öğretim teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. İlköğretim Online, 15 (3), 0-0.
- 21. Gülüm, V. ve Bilir, P. (2011). Beden eğitimi ve spor öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64.
- 22. Hanbay Tiryaki, S., ve Hali, S. (2022). Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve eğitim bilişim ağını (EBA) kullanma öz yeterlilikleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 577-600.
- 23. Harris, J. Ve Hoffer, M. (2011). Technological pedagogical content knowledge (TPACK) in action. Journal of Research on Technology in Education, 43(3), 211-229.
- 24. Jastrow, F., Greve, S., ve Thumel, M. (2022). Digital technology in physical education: systematic review of research from 2009 to 2020. Ger J Exerc Sport Res, 52, 504–528.
- 25. Karaman, B., ve Arslan, Y. (2023). The effect of flipped learning physical education on students' knowledge, skills and motivation. Sportis Sci J, 9(2), 413-438
- 26. Kubilay, S. ve Sipahioğlu, M. (2022). Aday öğretmen yetiştirme programına ilişkin aday öğretmen görüşleri. Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, 3(2), 106-119.
- 27. Kukulska-Hulme, A., Bossu, C., Charitonos, K., Coughlan, T., Deacon, A., Deane, N., Ferguson, R., Herodotou, C., Huang, C-W., Mayisela, T., Rets, I., Sargent, J., Scanlon, E., Small, J., Walji, S., Weller, M., ve Whitelock, D. (2023). Innovating pedagogy 2023: Open university ınnovation report 11. Milton Keynes: The Open University.
- 28. Lee, H. Y., Chung, C.Y., ve Wei, G. (2022). Research on technological pedagogical and content knowledge: A bibliometric analysis from 2011 to 2020. Front. Educ. 7:765233.
- 29. Li, S., Liu, Y. ve Su, Y. S. (2022). Differential analysis of teachers’ technological pedagogical content knowledge (TPACK) Abilities according to teaching stages and educational levels. Sustainability, 14(1), 71-76.
- 30. Meroño, L., Calderón, A., ve Arias-Estero, J. L. (2021). Pedagogía digital y aprendizaje cooperativo: efecto sobre los conocimientos tecnológicos y pedagógicos del contenido y el rendimiento académico en formación inicial docente. Revista de Psicodidáctica, 26(1), 53-61.
- 31. Mishra, P. ve Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for integrating technology in teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
- 32. Moreno, L. L. D. G., Cabero-Almenara, J. ve Almagro, B. J. (2019). El conocimiento tecnológico, pedagógico y disciplinar del profesorado universitario de Educación Física Technological, pedagogical and content knowledge in faculty professors of Physical Education. Retos, 36(2), 362-369.
- 33. Mödinger, M., Woll, A. ve Wagner, I. (2022). Video-based visual feedback to enhance motor learning in physical education a systematic review. Ger J Exerc Sport Res, 52, 447–460.
- 34. Mutluoğlu, A, ve Erdoğan, A. (2016). İlköğretim matematik öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre teknolojik pedagojik alan bilgi (TPAB) düzeylerinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6 (10), 102-126.
- 35. Organ U, S., ve Aşiroğlu, S. (2022). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkiler. Harran Maarif Dergisi, 7(2), 202-223.
- 36. Pestano, R. (2022). Technological self-efficacy in teaching physical education and health among junior high school teachers. International Journal of Social Sciences and Humanities Invention, 9(01), 6735–6741.
- 37. Phelps, A., Colburn, J., Hodges, M., Knipe, R., Doherty, B. ve Keating, X. D. (2021). A qualitative exploration of technology use among preservice physical education teachers in a secondary methods course. Teaching and Teacher Education, 105(3), 103400.
- 38. Sancar-Tokmak, H., Yavuz-Konakman, G. ve Yanpar-Yelken, T. (2013). Mersin üniversitesi okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) özgüven algılarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 35-51.
- 39. Sargent, J., ve Casey, A. (2020). Flipped learning, pedagogy and digital technology: Establishing consistent practice to optimise lesson time. European Physical Education Review, 26(1), 70–84.
- 40. Sargent, Julia and Calderón, Antonio (2021). Technology enhanced learning in physical education? A critical review of the literature. Journal of Teaching in Physical Education, 41(4), 689–709.
- 41. Scrabis-Fletcher, K., Juniu, S. ve Zullo, E. (2016). Preservice physical education teachers' technological pedagogical content knowledge. Physical Educator, 73(4), 704.
- 42. Semiz, K. ve Ince, M. L. (2012). Pre-service physical education teachers' technological pedagogical content knowledge, technology integration self-efficacy and instructional technology outcome expectations. Australasian Journal of Educational Technology, 28(7).
- 43. Sungur Alhan, S., ve Şimşek, Ü. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri üzerine harmanlanmış öğrenme ortamının etkisi: Özel öğretim yöntemleri-II. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(6), 2305-2318.
- 44. Tanucan, J. C. M., Hernani, M. R. ve Diano, F. (2021). Filipino physical education teachers’ technological pedagogical content knowledge on remote digital teaching. International Journal of Information and Education Technology, 11(9), 416-423.
- 45. Tosuntaş, Ş. B., Çubukçu, Z., ve Beauchamp, G. (2021). Teacher performance in terms of technopedagogical content knowledge competencies. Kastamonu Education Journal, 29(1), 63-83.
- 46. Turgut, Y. (2017). A comparison of pre-service, in-service and formation program for teachers’ perceptions of technological pedagogical content knowledge (TPACK) in English language teaching (ELT). Educational Research and Reviews. 12(22), 1091-1106.
- 47. Uğraş, S., Güllü, M. ve Yücekaya, M.A. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenliğimde ilk yılım. Dergisi Journal of Qualitative Research in Education, 7(1), 242-259.
- 48. Ünal Çoban, G., Kocagül, M., Büber, A., ve Özcan, E. (2022). The effect of TPACK-based argumentation training on understanding about scientific knowledge. Educational, 3(2), 650-672.
- 49. Westerlund, R., ve Eliasson, I. (2022). ‘I am finding my path’: A case study of Swedish novice physical education teachers’ experiences when managing the realities and challenges of their first years in the profession. European Physical Education Review, 28(2), 303-321.
- 50. Yusufoğlu, A., ve Gençtürk, E. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin incelenmesi. Türk Akademik Yayınlar Dergisi, 5(2), 181-203.
- 51. Zach, S., Dunsky, A., Stein, H., Litvin, O. ve Hellerstein, D. (2020). Novice physical education teachers in Israel: facilitators and barriers to persistence in the profession. Sustainability, 12(9), 3830.
Yeni Atanmış Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi
Yıl 2023,
Cilt: 34 Sayı: 3, 135 - 150, 20.11.2023
Celal Görmüş
,
Kıvanç Semiz
Öz
Bu çalışmanın amacı yeni atanmış beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisinin incelenmesidir. Çalışmaya 2022-23 öğretim yılında yeni atanmış 162 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Karma yöntem olarak tasarlanan araştırmanın nicel kısmında Semiz ve İnce tarafından 2012 yılında Türkçeye uyarlanan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği 156 kişiye uygulanmıştır. SPSS 25 kullanılarak veri analizi gerçekleştirilmiştir. Verilerin normal dağılım göstermesi ile parametrik testlerden bağımsız t testi kullanılmıştır. Nitel kısımda ise 6 katılımcı ile yapılandırılmış görüşme sorularıyla veriler toplanarak görüşme kayıtlarının çözümlemesi yapılmış ve elde edilen sonuçlar MAXQDA programı ile tematik içerik analizi yapılarak kategorize edilmiştir. Toplam üç ana başlık altında bulgular raporlanmıştır. Bunlar sırasıyla; Hizmet öncesi deneyimler, Hizmet içi deneyimler ve Mesleki Öğrenme olarak sıralanmaktadır. Bu çalışmada mesleğe yeni başlamış beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi belli başlı konularda incelenip raporlanmıştır. Teknolojinin rolü konusunda öğretmenlerin; pozitif bir tutuma sahip olduğu, teknolojiyi meslek hayatında kendilerini geliştirmek adına fırsat olarak gördükleri raporlanmıştır. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin TPAB düzeyleri cinsiyet kavramına ilişkin erkeklerin lehine farklılaşırken; yaşa göre farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Karşılaşılan sınırlılıklara öneriler kısmında yer verilmiştir.
Kaynakça
- 1. Akyıldız, S., ve Altun, T. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 318-333.
- 2. Bakar, N. S. A., Maat, S. M., ve Rosli, R. (2020). Mathematics teacher's self-efficacy of technology integration and technological pedagogical content knowledge. Journal on Mathematics Education, 11(2), 259-276.
- 3. Bond, M., Zawacki‐Richter, O. ve Nichols, M. (2019). Revisiting five decades of educational technology research: A content and authorship analysis of the British Journal of Educational Technology. British Journal of Educational Technology, 50(1), 12-63.
- 4. Bozpolat, E. ve Arslan, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 60-84.
- 5. Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. ve Demirhan, G. (2012). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 37(165), 81-92.
- 6. Comrey, A. L., ve Lee, H. B. (1992). A first course in factor analysis. 2nd Edn. Hillsdale, NJ: L.
- 7. Creswell, J. W., ve Clark, V. L. P. (2017). Designing and conducting mixed methods research. Sage publications.
- 8. Çakmak, M. (2013). Öğretim deneyimlerinden öğrenmek: Yeni öğretmenlerin düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 55-67.
- 9. Çar, B., ve Aydos, L. (2020). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 441-454.
- 10. Daum, D. N. ve Ervin-Kassap, L. (2023). Only when ıt ıs raining: Technology in physical education. The Physical Educator, 80(1), 108–128.
- 11. Demirezen, S., ve Keleş, H. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknopedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 131-150.
- 12. Doğan, A., ve Doğan, İ. (2022). İlkokullarda görev yapmakta olan okul yöneticilerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterliliklerinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 6(2), 39-53.
- 13. Ekici, C., ve Çoruk, A. (2019). Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(30), 1-24.
- 14. Ensign, J., Mays Woods, A. ve Hodges Kulinna, P. (2020). My turn to make a difference: Efficacy trends among induction physical educators. Research Quarterly for Exercise and Sport, 91(1), 115-126.
- 15. Filiz, G., Kutluca, A.Y., Üstün, E. Y. (2022). Okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeyleri ve teknoloji metaforlarının incelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(3), 490-522.
- 16. Gariglio, J. Â. (2021). Beginning physical education teachers’ induction: Discoveries and survival in the profession. Sport, Education and Society, 26(7), 733-745.
- 17. Gawrisch, D. P., Richards, K. A. R. ve Killian, C. M. (2020). Integrating technology in physical education teacher education: A socialization perspective. Quest, 72(3), 260-277.
- 18. Gorsuch, R. L. (1983). Common factor analysis versus component analysis: Some well and little known facts. Multivariate Behavioral Research, 25(1), 33-39
- 19. Gravetter, F. J., ve Wallnau, L. B. (2004). Statistics for the behavioral sciences. (7th Ed.). Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
- 20. Güler, Ç. ve Bilici, S. (2016). Ortaöğretim öğretmenlerinin TPAB düzeylerinin öğretim teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. İlköğretim Online, 15 (3), 0-0.
- 21. Gülüm, V. ve Bilir, P. (2011). Beden eğitimi ve spor öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64.
- 22. Hanbay Tiryaki, S., ve Hali, S. (2022). Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve eğitim bilişim ağını (EBA) kullanma öz yeterlilikleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 577-600.
- 23. Harris, J. Ve Hoffer, M. (2011). Technological pedagogical content knowledge (TPACK) in action. Journal of Research on Technology in Education, 43(3), 211-229.
- 24. Jastrow, F., Greve, S., ve Thumel, M. (2022). Digital technology in physical education: systematic review of research from 2009 to 2020. Ger J Exerc Sport Res, 52, 504–528.
- 25. Karaman, B., ve Arslan, Y. (2023). The effect of flipped learning physical education on students' knowledge, skills and motivation. Sportis Sci J, 9(2), 413-438
- 26. Kubilay, S. ve Sipahioğlu, M. (2022). Aday öğretmen yetiştirme programına ilişkin aday öğretmen görüşleri. Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, 3(2), 106-119.
- 27. Kukulska-Hulme, A., Bossu, C., Charitonos, K., Coughlan, T., Deacon, A., Deane, N., Ferguson, R., Herodotou, C., Huang, C-W., Mayisela, T., Rets, I., Sargent, J., Scanlon, E., Small, J., Walji, S., Weller, M., ve Whitelock, D. (2023). Innovating pedagogy 2023: Open university ınnovation report 11. Milton Keynes: The Open University.
- 28. Lee, H. Y., Chung, C.Y., ve Wei, G. (2022). Research on technological pedagogical and content knowledge: A bibliometric analysis from 2011 to 2020. Front. Educ. 7:765233.
- 29. Li, S., Liu, Y. ve Su, Y. S. (2022). Differential analysis of teachers’ technological pedagogical content knowledge (TPACK) Abilities according to teaching stages and educational levels. Sustainability, 14(1), 71-76.
- 30. Meroño, L., Calderón, A., ve Arias-Estero, J. L. (2021). Pedagogía digital y aprendizaje cooperativo: efecto sobre los conocimientos tecnológicos y pedagógicos del contenido y el rendimiento académico en formación inicial docente. Revista de Psicodidáctica, 26(1), 53-61.
- 31. Mishra, P. ve Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for integrating technology in teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
- 32. Moreno, L. L. D. G., Cabero-Almenara, J. ve Almagro, B. J. (2019). El conocimiento tecnológico, pedagógico y disciplinar del profesorado universitario de Educación Física Technological, pedagogical and content knowledge in faculty professors of Physical Education. Retos, 36(2), 362-369.
- 33. Mödinger, M., Woll, A. ve Wagner, I. (2022). Video-based visual feedback to enhance motor learning in physical education a systematic review. Ger J Exerc Sport Res, 52, 447–460.
- 34. Mutluoğlu, A, ve Erdoğan, A. (2016). İlköğretim matematik öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre teknolojik pedagojik alan bilgi (TPAB) düzeylerinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6 (10), 102-126.
- 35. Organ U, S., ve Aşiroğlu, S. (2022). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkiler. Harran Maarif Dergisi, 7(2), 202-223.
- 36. Pestano, R. (2022). Technological self-efficacy in teaching physical education and health among junior high school teachers. International Journal of Social Sciences and Humanities Invention, 9(01), 6735–6741.
- 37. Phelps, A., Colburn, J., Hodges, M., Knipe, R., Doherty, B. ve Keating, X. D. (2021). A qualitative exploration of technology use among preservice physical education teachers in a secondary methods course. Teaching and Teacher Education, 105(3), 103400.
- 38. Sancar-Tokmak, H., Yavuz-Konakman, G. ve Yanpar-Yelken, T. (2013). Mersin üniversitesi okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) özgüven algılarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 35-51.
- 39. Sargent, J., ve Casey, A. (2020). Flipped learning, pedagogy and digital technology: Establishing consistent practice to optimise lesson time. European Physical Education Review, 26(1), 70–84.
- 40. Sargent, Julia and Calderón, Antonio (2021). Technology enhanced learning in physical education? A critical review of the literature. Journal of Teaching in Physical Education, 41(4), 689–709.
- 41. Scrabis-Fletcher, K., Juniu, S. ve Zullo, E. (2016). Preservice physical education teachers' technological pedagogical content knowledge. Physical Educator, 73(4), 704.
- 42. Semiz, K. ve Ince, M. L. (2012). Pre-service physical education teachers' technological pedagogical content knowledge, technology integration self-efficacy and instructional technology outcome expectations. Australasian Journal of Educational Technology, 28(7).
- 43. Sungur Alhan, S., ve Şimşek, Ü. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri üzerine harmanlanmış öğrenme ortamının etkisi: Özel öğretim yöntemleri-II. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(6), 2305-2318.
- 44. Tanucan, J. C. M., Hernani, M. R. ve Diano, F. (2021). Filipino physical education teachers’ technological pedagogical content knowledge on remote digital teaching. International Journal of Information and Education Technology, 11(9), 416-423.
- 45. Tosuntaş, Ş. B., Çubukçu, Z., ve Beauchamp, G. (2021). Teacher performance in terms of technopedagogical content knowledge competencies. Kastamonu Education Journal, 29(1), 63-83.
- 46. Turgut, Y. (2017). A comparison of pre-service, in-service and formation program for teachers’ perceptions of technological pedagogical content knowledge (TPACK) in English language teaching (ELT). Educational Research and Reviews. 12(22), 1091-1106.
- 47. Uğraş, S., Güllü, M. ve Yücekaya, M.A. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenliğimde ilk yılım. Dergisi Journal of Qualitative Research in Education, 7(1), 242-259.
- 48. Ünal Çoban, G., Kocagül, M., Büber, A., ve Özcan, E. (2022). The effect of TPACK-based argumentation training on understanding about scientific knowledge. Educational, 3(2), 650-672.
- 49. Westerlund, R., ve Eliasson, I. (2022). ‘I am finding my path’: A case study of Swedish novice physical education teachers’ experiences when managing the realities and challenges of their first years in the profession. European Physical Education Review, 28(2), 303-321.
- 50. Yusufoğlu, A., ve Gençtürk, E. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin incelenmesi. Türk Akademik Yayınlar Dergisi, 5(2), 181-203.
- 51. Zach, S., Dunsky, A., Stein, H., Litvin, O. ve Hellerstein, D. (2020). Novice physical education teachers in Israel: facilitators and barriers to persistence in the profession. Sustainability, 12(9), 3830.