Satış fiyatının piyasa tarafından tespit edildiği bir rekabet ortamında işletmelerin başarılı bir şekilde varlıklarını sürdürebilmeleri için yönetebilecekleri alan olan maliyetler üzerine odaklanmaları gerekmektedir. Bu bağlamda konaklama işletmeleri, müşteri istek ve beklentilerini karşılayacak hedeflemelidirler. Bu çalışmada küresel rekabete en açık olan konaklama işletmelerinin hedeflenen karı gerçekleştirebilecekleri bir maliyet düzeyinde hizmet sunulmasını sağlayacak hedef maliyet (HM) yönteminin uygulanma düzeyi araştırılmıştır. Bu amaçla, Antalya ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmeleri ve tatil köylerine yönelik hazırlanan anket çalışması yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Antalya’da faaliyet gösteren 245 konaklama işletmesinden 180’ine ulaşılmış, 118 tanesinden analize elverişli cevap alınmıştır. HM kullanan işletmelerle HM kullanmayan işletmelerin farkını ortaya koymak için oluşturulan hipotezler mann-withney u testi ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak konaklama işletmelerinin HM yöntemini farklı bir isim altında da olsa uyguladıkları tespit edilmiştir
Hedef Maliyetleme Konaklama İşletmeleri Müşteri İstek ve Beklentileri
Accommodation businesses must focus on cost in order to be successful in a competition situation which in selling price of services they presented is fixed by market. In this context accommodation businesses should aim at to be managed the costs which meet the customer and expectations prior to fulfill just yet. In this study, it is investigated the application level of target costing (TC) method that enables the accommodation businesses exposure to global competition will provide service at cost level that they will performe the targeted profit. For this purpose, a questionnaire that prepare for accommodation businesses operating in the province of Antalya and holiday villages in the five-star hotel businesses was performed by the face to face interview technique. It was reached to 180 of 245 accommodation businesses that operate in Antalya and it was taken answer back from 118 businesses convenient to analyse. The hyphothesis that was created in order to determine the difference between businesses use TC and not use was analyzed by the Mann-Whithney u test. As a result, it was corfirmed that accommodation businesses implemented TC method even if in a different name
Target Costing Accommodation Businesses Customer Demand and Expectations
Diğer ID | JA27NC87HN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 20 |
.