Diğer canlı türlerinden farklı olarak insanoğlu, ölünce varoluşunun
sona ereceğinin farkındadır. Bu duygu ölüm kaygısına neden olmaktadır.
Terör saldırıları, doğal afet, savaş, salgın hastalık gibi olaylar ölüm kaygısını
artırmaktadır. İnsanlar, bu kaygıyla baş edebilmek için kendilerini, anlamlı bir
gerçekliğin içerisinde yaşadıklarına inandırmaya çalışmaktadırlar. Bireyler,
ölüm karşında varlığını ortaya koyma çabasıyla tüketime yönelmekte ve ölüm
kaygısının tüketime yönelik tutumlarına yansıdığı görülmektedir. Bu nedenle
çalışmanın amaçlarından biri ölüm kaygısının; ülke menşeli ürünlere, gösteriş
tüketimine, etiket bilgisine ve kâr amacı gütmeyen kuruluşlara yönelik tüketici
tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Diğer amaç ise ölüm kaygısının en
fazla etkilediği tutumu belirleyip, sıralayarak pazara teklifler sunmaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 23 |
.