BibTex RIS Kaynak Göster

WEB TEKNOLOJİLERİNİN E-TİCARET ORTAMLARINDA KULLANIMI İLE İLGİLİ İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKİ İLK 500 E-TİCARET SİTESİ

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 10, 263 - 284, 11.03.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren, e-ticaret alanındaki işletmeleri değerlendirerek, web sitelerinin kalitesi ve web teknolojilerinin kullanımı ile ilgili durum tespitlerinin yapılması, işletmelerin eticaret
şekilleri ve alanlarına göre web sitelerinin en çok ve en az kullanılan özelliklerinin belirlenmesidir. Bu çalışmada, Alexa tarafından belirlenen ilk 500 e-ticaret sitesinden 338 tanesi seçilerek, genel değerlendirilme,
site kalitesinin değerlendirilmesi ve web teknolojilerin belirlenmesini içeren üç boyutlu bir ölçekle içerik analizi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, e-ticaret sektöründe Türkiye’deki ilk 500 site, en çok
işletmeden tüketiciye (B2C) şeklinde işlem yapmaktadır. Web 1.0 yaygın olarak kullanılmakta; Web 2.0 ve Web 3.0 yeterinde kullanılmamaktadır. Şirketlerin; sitelerde en çok görsele, arama hizmetlerin kolay olmasına, ürünlerin sosyal medyada paylaşma ya da arkadaşa önerme olanaklarının sunulmasına önem verdikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aghei, S., Nemtbakhsh, M.A. & Farsani, H.K. (2012). Evolution of The World Wide Web: From Web 1.0 to Web 4.0, International Journal of Web & Semantic Technology, 3(1), 1-10.
  • Barnes, S.J. & Vidgen, R.T. (2002). An Integrative Approach to the Assessment of E-Commerce Quality, Journal of Electronic Commerce Research, 3(3), 114-127.
  • Berthon, R.P., Pitt, L.F., Plangger, K. & Shapiro, D. (2012). Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy, Kelley School of Business, Indiana University, 55, 261-271.
  • Bildirici, İ.Ö. & Böge, S. (2010). Google Map API Teknolojisi ile Web Harita Uygulamaları, Akademik Bilişim ’10-XII. Akademik Bilişim Konferansı, 10-12 Şubat, Muğla Üniversitesi, 141-148.
  • Cho, A. & Giustini, D. (2008). Web 3.0 and Health Librarians: an Introduction, JCHLA/JABSC, 29, 13-18.
  • Constantinides, E. & Fountain, S.J. (2008). Web 2.0 Conceptual Foundations and Marketing Issues, Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practics, 231-244.
  • Cooper, M. (2007). Accessibility of emerging Rich Web Technologies: Web 2.0 and Semantic Web, 16th International World Wide Web Conference, 1-6.
  • Cronin, J.J. (2009). Upgrading to Web 2.0: An Experiential Project to Build a Marketing Wiki, Journal of Marketing Education, 31 (April), 66–75.
  • Çiçek, H., Demirel, M. & Onat, O.K. (2010). İşletmelerin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma:Burdur İli Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 15(2), 187-206.
  • Davidavičienė, V., & Tolvaišas, J. (2011). Measuring quality of e-commerce web sites: Case of lithuania, Economics and management, 16, 723-729.
  • Demirli, C. & Kütük, Ö.F. (2010). Anlamsal Web (3.0) ve Ontolojilerine Geneş Bir Bakış, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 9(18), 95-105.
  • Demirtaş, M & Özgüven, N. (2012). Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web sitelerinin Değerlendirilemesi, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 238-252.
  • Dwivedi, Y.K., Williams, M.D., Mitra, A., Niranjan, S., & Weerakkody, V. (2011). Understanding advances in web technologies: evolution from web 2.0 to web 3.0., In Proceedings of ECIS, 1-12.
  • Ebner, M., Holzinger, A., & Maurer, H. (2007). Web 2.0 Technology: Future Interfaces for Technology Enhanced Learning?, Universal Access in Human Computer Interaction, 4556, 559-568.
  • Erragcha, N. & Romdhane, R. (2014). New Faces of Marketing In The Era of The Web: From Marketing 1.0 to Marketing 3.0, Journal of Research in Marketing, 2 (2), 137-142.
  • Floridi, L. (2009). Web 2.0 vs. the Semantic Web: A philosophical assessment, Episteme, 6(01), 25-37.
  • Fuchs, C., Hofkirchner, W., Schafranek, M., Raffl, C., Sandoval, M. & Bichler, R. (2010). Theoretical Foundations of the Web: cognition, Communication, and Co- Operation. Towards an Understanding of Web 1.0,2.0,3.0, Future Internet, 2, 41-59.
  • Genç, H. (2010). İnternetteki Etkileşim Merkezi Sosyal Ağlar ve E-İş 2.0 Uygulamaları, Akademik Bilişim ’10-XII. Akademik Bilişim Konferansı, 10-12 Şubat, Muğla Üniversitesi, 611-617.
  • Goodchild, M.F. (2007). Citizens as Voluntary Sensors: Spatial Data Infrastructure in the World of Web 2.0, International Journal of Spatial Data Infrastructures Research, 2, 24-32.
  • Güreş, N., Arslan, S. & Yalçın, R. (2013) Türk Havayolu İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(1), 173-185.
  • Hachler, L. (2010). Web 2.9 and 3.0: How Online Journalists Find Relevant and Credible Information, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fribourg Üniversitesi, İsviçre.
  • Harinarayana, N. S., & Vasantha, Raju N. (2010). Web 2.0 features in university library web sites, The Electronic Library, 28(1), 69-88.
  • Hendler, J. (2010). Web 3.0: The Dawn of Semantic Search, Computer, IEEE Computer Society Press, 43(1), 77-80.
  • Horzum, M. B. (2007). Web Tabanlı Yenı Öğretım Teknolojılerı: Web 2.0 Araçları, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6 (12), 99-121.
  • Ivanova, M. & Ivanova, T. (2009). Web 2.0 and Web 3.0 Environments: Possibilities For Authoring and Knowledge Representation, Revista de Informatica Sociala, 7 (12) 7- 21.
  • Kennedy, G., Dalgarno, B., Gray, K., Judd, T., Waycott, J., Bennett, S. J., ... & Churchwood, A. (2007). The net generation are not big users of Web 2.0 technologies: Preliminary findings, Annual Conference of the Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education, 517-525.
  • Koç, S. & Kaynak, S. (2010). Bilişim Suçları Bağlamında Yeni Medya Olarak İnternet ve Kişisel Güvenlik, Akademik Bilişim ’10-XII. Akademik Bilişim Konferansı, 10-12 Şubat, Muğla Üniversitesi, 71-78.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan,I (2012). Marketing 3.0: produits, clients, facteurs humains., Fransa: De Boeck.
  • Kutup, N. (2010). İnternet ve Sanat, Yeni Medya ve net.art, Akademik Bilişim ’10- XII. Akademik Bilişim Konferansı, 10-12 Şubat, Muğla Üniversitesi, 9-20.
  • Marangöz, M., Yeşildağ, B. & Saltık, I.A. (2012). E- Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi, IUYD, 3(2), 53-78.
  • Morris, R.D. (2011). Web 3.0: Implications for Online Learning, TechTrends, 55 (1), 42-46.
  • Murugesan, S. (Ed.). (2009). Handbook of Research on Web 2.0, 3.0, and X. 0: Technologies, Business, and Social Applications: Technologies, Business, and Social Applications, IGI Global.
  • Naik, U. & Shivalingaiah, D. (2008). Coparative Study of Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0, 6th International CALIBER -2008, University of Allahabad, Allahabad, February 28-29 & March 1, 499-508.
  • O’Reilly, T. (2005). What is web 2.0? design patterns and business models for the next generation of software, Communications & Strategies, (1), 17.
  • Özmen, Ş. (2009). Ağ Ekonomisinde Yeni ticaret Yolu e-Ticaret, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Rogers, P.C., Liddle, S.W., Chan, P., Doxy, A. & Isom, B. (2007). Web 2.0 Learning Platform: Harnessing Collective Intelligence, Turkish Online Journal of Distance Education, 8 (3), 16-33.
  • Saha, R., & Grover, S. (2011). Quantitative evaluation of website quality dimension for web2. 0 environment, International Journal of u-and e-Service, Science and Technology, 4(4), 14-35.
  • Sarısakal, M.N. & Aydın, M.A. (2003). E-Ticaretin Yeni Yüzü Mobil Ticaret, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 1(2), 83-90.
  • Silva, J. M., Mahfujur Rahman, A. S. M. & El Saddik, A. (2008, October). Web 3.0: a vision for bridging the gap between real and virtual, In Proceedings of the 1st ACM international workshop on Communicability design and evaluation in cultural and ecological multimedia system, 9-14.
  • Singh, K., Bebi, P. & Gulati, D. (2011). Technological March from Web 1.0 to Web 3.0 : A Comparative Study, Library Herald, 49 (2), 146-157.
  • Staab, S., Shadbolt, N. & Hall, W. (2006), The Semantic Web Revisited, IEEE Intelligent System, 1541-1672.
  • URL-1,http://info.4imprint.com/wp-content/uploads/1P-05-0610-Web-3-0-blue- paper.pdf, Marketing and Web 3.0, imprint Blue Papers, 2013.
  • URL-2, http://www.chiefmartec.com/2010/01/data-marketing-for-web-30.html, Data marketing for web 3.0, 2013
  • Yavuz, C., Çelebi, N. & Polat, S. (2011). Ticaret ve Sanayi Odaları Web Sitelerinin bilgi Toplumuna Katkısı Açısından Analizi Analizi: Doğu Karadeniz Örneği, Erciyes
Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 10, 263 - 284, 11.03.2016

Öz

Kaynakça

  • Aghei, S., Nemtbakhsh, M.A. & Farsani, H.K. (2012). Evolution of The World Wide Web: From Web 1.0 to Web 4.0, International Journal of Web & Semantic Technology, 3(1), 1-10.
  • Barnes, S.J. & Vidgen, R.T. (2002). An Integrative Approach to the Assessment of E-Commerce Quality, Journal of Electronic Commerce Research, 3(3), 114-127.
  • Berthon, R.P., Pitt, L.F., Plangger, K. & Shapiro, D. (2012). Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy, Kelley School of Business, Indiana University, 55, 261-271.
  • Bildirici, İ.Ö. & Böge, S. (2010). Google Map API Teknolojisi ile Web Harita Uygulamaları, Akademik Bilişim ’10-XII. Akademik Bilişim Konferansı, 10-12 Şubat, Muğla Üniversitesi, 141-148.
  • Cho, A. & Giustini, D. (2008). Web 3.0 and Health Librarians: an Introduction, JCHLA/JABSC, 29, 13-18.
  • Constantinides, E. & Fountain, S.J. (2008). Web 2.0 Conceptual Foundations and Marketing Issues, Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practics, 231-244.
  • Cooper, M. (2007). Accessibility of emerging Rich Web Technologies: Web 2.0 and Semantic Web, 16th International World Wide Web Conference, 1-6.
  • Cronin, J.J. (2009). Upgrading to Web 2.0: An Experiential Project to Build a Marketing Wiki, Journal of Marketing Education, 31 (April), 66–75.
  • Çiçek, H., Demirel, M. & Onat, O.K. (2010). İşletmelerin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma:Burdur İli Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 15(2), 187-206.
  • Davidavičienė, V., & Tolvaišas, J. (2011). Measuring quality of e-commerce web sites: Case of lithuania, Economics and management, 16, 723-729.
  • Demirli, C. & Kütük, Ö.F. (2010). Anlamsal Web (3.0) ve Ontolojilerine Geneş Bir Bakış, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 9(18), 95-105.
  • Demirtaş, M & Özgüven, N. (2012). Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web sitelerinin Değerlendirilemesi, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 238-252.
  • Dwivedi, Y.K., Williams, M.D., Mitra, A., Niranjan, S., & Weerakkody, V. (2011). Understanding advances in web technologies: evolution from web 2.0 to web 3.0., In Proceedings of ECIS, 1-12.
  • Ebner, M., Holzinger, A., & Maurer, H. (2007). Web 2.0 Technology: Future Interfaces for Technology Enhanced Learning?, Universal Access in Human Computer Interaction, 4556, 559-568.
  • Erragcha, N. & Romdhane, R. (2014). New Faces of Marketing In The Era of The Web: From Marketing 1.0 to Marketing 3.0, Journal of Research in Marketing, 2 (2), 137-142.
  • Floridi, L. (2009). Web 2.0 vs. the Semantic Web: A philosophical assessment, Episteme, 6(01), 25-37.
  • Fuchs, C., Hofkirchner, W., Schafranek, M., Raffl, C., Sandoval, M. & Bichler, R. (2010). Theoretical Foundations of the Web: cognition, Communication, and Co- Operation. Towards an Understanding of Web 1.0,2.0,3.0, Future Internet, 2, 41-59.
  • Genç, H. (2010). İnternetteki Etkileşim Merkezi Sosyal Ağlar ve E-İş 2.0 Uygulamaları, Akademik Bilişim ’10-XII. Akademik Bilişim Konferansı, 10-12 Şubat, Muğla Üniversitesi, 611-617.
  • Goodchild, M.F. (2007). Citizens as Voluntary Sensors: Spatial Data Infrastructure in the World of Web 2.0, International Journal of Spatial Data Infrastructures Research, 2, 24-32.
  • Güreş, N., Arslan, S. & Yalçın, R. (2013) Türk Havayolu İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(1), 173-185.
  • Hachler, L. (2010). Web 2.9 and 3.0: How Online Journalists Find Relevant and Credible Information, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fribourg Üniversitesi, İsviçre.
  • Harinarayana, N. S., & Vasantha, Raju N. (2010). Web 2.0 features in university library web sites, The Electronic Library, 28(1), 69-88.
  • Hendler, J. (2010). Web 3.0: The Dawn of Semantic Search, Computer, IEEE Computer Society Press, 43(1), 77-80.
  • Horzum, M. B. (2007). Web Tabanlı Yenı Öğretım Teknolojılerı: Web 2.0 Araçları, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6 (12), 99-121.
  • Ivanova, M. & Ivanova, T. (2009). Web 2.0 and Web 3.0 Environments: Possibilities For Authoring and Knowledge Representation, Revista de Informatica Sociala, 7 (12) 7- 21.
  • Kennedy, G., Dalgarno, B., Gray, K., Judd, T., Waycott, J., Bennett, S. J., ... & Churchwood, A. (2007). The net generation are not big users of Web 2.0 technologies: Preliminary findings, Annual Conference of the Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education, 517-525.
  • Koç, S. & Kaynak, S. (2010). Bilişim Suçları Bağlamında Yeni Medya Olarak İnternet ve Kişisel Güvenlik, Akademik Bilişim ’10-XII. Akademik Bilişim Konferansı, 10-12 Şubat, Muğla Üniversitesi, 71-78.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan,I (2012). Marketing 3.0: produits, clients, facteurs humains., Fransa: De Boeck.
  • Kutup, N. (2010). İnternet ve Sanat, Yeni Medya ve net.art, Akademik Bilişim ’10- XII. Akademik Bilişim Konferansı, 10-12 Şubat, Muğla Üniversitesi, 9-20.
  • Marangöz, M., Yeşildağ, B. & Saltık, I.A. (2012). E- Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi, IUYD, 3(2), 53-78.
  • Morris, R.D. (2011). Web 3.0: Implications for Online Learning, TechTrends, 55 (1), 42-46.
  • Murugesan, S. (Ed.). (2009). Handbook of Research on Web 2.0, 3.0, and X. 0: Technologies, Business, and Social Applications: Technologies, Business, and Social Applications, IGI Global.
  • Naik, U. & Shivalingaiah, D. (2008). Coparative Study of Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0, 6th International CALIBER -2008, University of Allahabad, Allahabad, February 28-29 & March 1, 499-508.
  • O’Reilly, T. (2005). What is web 2.0? design patterns and business models for the next generation of software, Communications & Strategies, (1), 17.
  • Özmen, Ş. (2009). Ağ Ekonomisinde Yeni ticaret Yolu e-Ticaret, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Rogers, P.C., Liddle, S.W., Chan, P., Doxy, A. & Isom, B. (2007). Web 2.0 Learning Platform: Harnessing Collective Intelligence, Turkish Online Journal of Distance Education, 8 (3), 16-33.
  • Saha, R., & Grover, S. (2011). Quantitative evaluation of website quality dimension for web2. 0 environment, International Journal of u-and e-Service, Science and Technology, 4(4), 14-35.
  • Sarısakal, M.N. & Aydın, M.A. (2003). E-Ticaretin Yeni Yüzü Mobil Ticaret, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 1(2), 83-90.
  • Silva, J. M., Mahfujur Rahman, A. S. M. & El Saddik, A. (2008, October). Web 3.0: a vision for bridging the gap between real and virtual, In Proceedings of the 1st ACM international workshop on Communicability design and evaluation in cultural and ecological multimedia system, 9-14.
  • Singh, K., Bebi, P. & Gulati, D. (2011). Technological March from Web 1.0 to Web 3.0 : A Comparative Study, Library Herald, 49 (2), 146-157.
  • Staab, S., Shadbolt, N. & Hall, W. (2006), The Semantic Web Revisited, IEEE Intelligent System, 1541-1672.
  • URL-1,http://info.4imprint.com/wp-content/uploads/1P-05-0610-Web-3-0-blue- paper.pdf, Marketing and Web 3.0, imprint Blue Papers, 2013.
  • URL-2, http://www.chiefmartec.com/2010/01/data-marketing-for-web-30.html, Data marketing for web 3.0, 2013
  • Yavuz, C., Çelebi, N. & Polat, S. (2011). Ticaret ve Sanayi Odaları Web Sitelerinin bilgi Toplumuna Katkısı Açısından Analizi Analizi: Doğu Karadeniz Örneği, Erciyes
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Abdüsselam Bu kişi benim

Ersin Burnaz Bu kişi benim

Hasan Ayyıldız Bu kişi benim

İsmail Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Abdüsselam, M., Burnaz, E., Ayyıldız, H., Demir, İ. (2016). WEB TEKNOLOJİLERİNİN E-TİCARET ORTAMLARINDA KULLANIMI İLE İLGİLİ İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKİ İLK 500 E-TİCARET SİTESİ. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), 263-284.
AMA Abdüsselam M, Burnaz E, Ayyıldız H, Demir İ. WEB TEKNOLOJİLERİNİN E-TİCARET ORTAMLARINDA KULLANIMI İLE İLGİLİ İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKİ İLK 500 E-TİCARET SİTESİ. KTÜSBD. Mart 2016;5(10):263-284.
Chicago Abdüsselam, Mustafa, Ersin Burnaz, Hasan Ayyıldız, ve İsmail Demir. “WEB TEKNOLOJİLERİNİN E-TİCARET ORTAMLARINDA KULLANIMI İLE İLGİLİ İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKİ İLK 500 E-TİCARET SİTESİ”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 5, sy. 10 (Mart 2016): 263-84.
EndNote Abdüsselam M, Burnaz E, Ayyıldız H, Demir İ (01 Mart 2016) WEB TEKNOLOJİLERİNİN E-TİCARET ORTAMLARINDA KULLANIMI İLE İLGİLİ İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKİ İLK 500 E-TİCARET SİTESİ. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 5 10 263–284.
IEEE M. Abdüsselam, E. Burnaz, H. Ayyıldız, ve İ. Demir, “WEB TEKNOLOJİLERİNİN E-TİCARET ORTAMLARINDA KULLANIMI İLE İLGİLİ İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKİ İLK 500 E-TİCARET SİTESİ”, KTÜSBD, c. 5, sy. 10, ss. 263–284, 2016.
ISNAD Abdüsselam, Mustafa vd. “WEB TEKNOLOJİLERİNİN E-TİCARET ORTAMLARINDA KULLANIMI İLE İLGİLİ İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKİ İLK 500 E-TİCARET SİTESİ”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 5/10 (Mart 2016), 263-284.
JAMA Abdüsselam M, Burnaz E, Ayyıldız H, Demir İ. WEB TEKNOLOJİLERİNİN E-TİCARET ORTAMLARINDA KULLANIMI İLE İLGİLİ İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKİ İLK 500 E-TİCARET SİTESİ. KTÜSBD. 2016;5:263–284.
MLA Abdüsselam, Mustafa vd. “WEB TEKNOLOJİLERİNİN E-TİCARET ORTAMLARINDA KULLANIMI İLE İLGİLİ İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKİ İLK 500 E-TİCARET SİTESİ”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 10, 2016, ss. 263-84.
Vancouver Abdüsselam M, Burnaz E, Ayyıldız H, Demir İ. WEB TEKNOLOJİLERİNİN E-TİCARET ORTAMLARINDA KULLANIMI İLE İLGİLİ İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKİ İLK 500 E-TİCARET SİTESİ. KTÜSBD. 2016;5(10):263-84.

KTÜSBD

KTUJSS

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.