Bu çalışma, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programına dâhil olarak Erzurum Nevzat Karabağ Anadolu Öğretmen Lisesinde öğrenim gören öğrencilerinin birinci öğretim yılı sonunda sınıf içi ders uygulamaları ile ilgili gözlem, düşünce, yorum ve program değerlendirmelerine odaklıdır. Bilindiği gibi İkinci dil edinimi, öğrencilerin anadili ediniminde kullandıkları süreçlerin benzeridir. Bu durum öğrenencilerin söylem şekilleriyle değil, taşıdıkları ve anladıkları durumlarla ilgilendikleri doğal iletişim denilen anlamlı hedef dil etkileşimlerini gerektirir. Dil öğrenimi veya edinimi sistematik ve göze ve kulağa hitap eden etkinlikleri gerektirir. Eğer öğrenciler sınıf içi etkileşimlere katılmazlarsa, daha iyi bir öğrenme başarılmayabilir. Eğer böyle olursa, başarılı bir dil öğretimini başarmak için öğrencilerin sınıf içi etkileşimlere katılmama sebeplerinin araştırılması büyük bir önem kazanır. Eğitim araştırmalarının büyük bir önem arz etmesinin sebebi budur
Açık öğretim Dil öğretimi Sınıf içi etkileşim Öğrenci başarısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 1 |