BibTex RIS Kaynak Göster

The Quality in Health Services: The Example of Manisa

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 91 - 111, 01.06.2008

Öz

Kaynakça

  • AKSAKOĞLU, Gazanfer (1994), “Hekim İstihdamı ve Sağlık Hizmetinde Kalite”, Çalışma Ortamı, Sa: 15.
  • ASLAN, Şebnem ve ÖZATA, Musa (2006), “Sağlık Yöneticilerinde Duygusal Zeka Boyutlarının Cooper Sawaf Haritasıyla Araştırılması, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, C. 9, Sa: 2.
  • ASUNAKUTLU, Tuncer (2004), Türkiye’de Yataklı Tedavi Kurumlarında Kalite Yönetimi, T.C. Sağlık Bakanlığı, Ankara.
  • ASQC; “Basic Concepts: Quality”, American Society for Quality Control, (Erişim: http://www.asq.org/glossary/q.html, 13.12.2008).
  • BALTAŞ, Zuhal (2000), Sağlık Psikolojisi, Halk Sağlığında Davranış Bilimleri, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • BESTERFIELD Dale H., BESTERFIELD-MICHNA Carol, BESTERFIELD Glen H. ve BESTERFIELD-SACRE Mary (1999); Total Quality Management, Second Edition, Prentice Hall, New Jersey.
  • BEŞPARMAK, Adnan ve SEVİĞ, Ümit (2005), “Kayseri İl Merkezi Argıncık Sağlık Ocağı Bölgesinde Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı ve Kullanımını Etkileyen Faktörler”, Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, C. 1, Sa.:6.
  • BODUR, Said (1991), Aile Sağlığı, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı, Eğitim Serisi 2, Ankara.
  • BOZTOK, Derman (1994), “Sağlık Hizmetlerinde Kalite Güvencesi”, Çalışma Ortamı, Sa: 15.
  • BULUN Mustafa, DEMİRBAŞ Fatih ve KAPICIOĞLU, M. İ. Safa, “Koruyucu Sağlık Hizmetlerinde Bilişim Teknolojileri Kullanımının Önemi”, (Erişim: http://ab.org.tr/ab02/tammetin/57.doc, 10.12.2008).
  • CROXALL, Colleen L. (2003); 2001 Michigan Hospital CQI/TQM Study, A Dissertation of Phd, Wayne State University, Detroit.
  • ÇOBANOĞLU, Nesrin ve ÇOBANOĞLU, Murat (1998); “Toplam Kalite Yönetimi Açısından Hekimlerde İş Doyumu Araştırması Üzerine Tartışma”, (Edt.: Mithat ÇORUH), Sağlık Yönetiminde Devamlı Kalite İyileştirme, Haberal Eğitim Vakfı Yayını, Ankara.
  • DEMING, W.Edwards (1994), Out of the Crisis, Cambridge University Press, New York.
  • DİRİCAN, Rahmi (1990), Toplum Hekimliği-Halk Sağlığı Dersleri, Hatipoğlu Yayınları, Ankara.
  • DOĞAN, Songül ve KAYA, Sıdıka (2004), “Aksaray’daki Sağlık Bakanlığı Hastane Yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimi Konusundaki Algıları”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, C. 7, Sa: 1.
  • EREN, T. Ufuk (1998), “Hastanelerde Etkinlik Kalite Yönetimine Uygun Olarak Artar”, Modern Hastane Yönetimi Dergisi, C. 2, Sa: 8.
  • EREN Nevzat ve ÖZTEK, Zafer (1990), Sağlık Ocağı Yönetimi, Ankara.
  • FRIEDMAN, Maria A (1995); “Issues in measuring and improving health care quality”, Health Care Financing Review, Summer95, Vol. 16 Issue 4.
  • FİŞEK, Nusret (1982); “Sağlık Hizmetleri ve İşçi Sağlığı Ailelerinin Sağlık Sorunları”,Prof.Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları-I, Sağlık Yönetimi, Modern Yönetim Semineri, Türk-İş Yayınları No: 144, Ankara, (Erişim: http://www.ttb.org.tr/n_fisek/kitap_1/33.html, 12.12.2008).
  • FİŞEK, Nusret (1985), Halk Sağlığına Giriş, Hacettepe Üniversitesi-Dünya Sağlık Örgütü Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirici Merkezi Yayın No:2, Ankara
  • GAITHER, Norman (1996), Production and Operations Management, Seventh Edition, Duxbury Press, New York.
  • GOLDSTEIN, Susan Meryer ve SCHWEIKHART, Sharon B. (2002), “Empirical Support for the Baldrige Award Framework in U.S. Hospitals”, Health Care Management Review, Vol. 27 Issue 1.
  • GROSS, Bertram Myron (1968); Organizations and Their Managing, Free Press, New York.
  • HAYRAN, Osman ve SUR, Hayran (1996), Hastane Yöneticiliği, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
  • JURAN, Joseph M. (2000), Juran’s Quality Handbook, McGraw-Hill, New York.
  • KAVUNCUBAŞI, Şahin (2000), Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • LARSON, James S ve MULLER, Andreas (2002), “Managing the Quality of Health Care”, Journal of Health and Human Services Administration, Vol. 25 Issue 3.
  • ØGAARD Torvald, MARNBURG Einar ve LARSEN Svein (2008); “Perceptions of organizational structure in the hospitality industry: Consequences for commitment, job satisfaction and perceived performance”, Tourism Management, Vol. 29, Issue: 4.
  • PETERSON R. Dean, WUNDER Delores F ve MUELLER Harlan L. (1999), Social Problems, Globalization in The Twenty-First Century, New Jersey.
  • RAMSARAN, Fowdar R.(2005), “Identifying Health Care Quality Attributes”, Journal of Health & Human Services Administration, Vol. 27 Issue 4.
  • SARGUTAN, A. Erdal (2005a), “Sağlık Sektöründe Hizmet Talebi”,Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, C. 8, Sa: 3.
  • SARGUTAN, A. Erdal (2005b), “Sağlık Sektörü ve Sağlık Sistemlerinin Yapısı”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, C. 8, Sa: 3.
  • SARVAN, Fulya ve BERK, Oğuz (1995), “Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme Sürecinin Yönetimi”, İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, C. 24, Sa: 2. SCHULZ, Rockwell ve JOHNSON, Alton C. (1990), Management of Hospitals and Health Services Strategic Issues and Performance, Mosby-Year Book, Third Edition, St. Louis.
  • SOYLUOĞLU, S. Başak (2003), “Çağdaş Sağlık Anlayışı”, (Erişim: http://www.bilkent.edu.tr/~bilheal/aykonu/Ay2003/kasim03/cagdassaglik.html,
  • 11.2008).SUMMERS, Donna C.S. (2006), Quality, Pearson Prentice Hall, New York.
  • TOKAT, Mehmet (1990), “Sağlık Sektörü ve Verimlilik”, Verimlilik Dergisi, Özel Sayı, MPM, 1990.
  • UYGUÇ, Nermin (1998), Hizmet Sektöründe Kalite Yönetimi, Stratejik Bir Yaklaşım, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir.
  • ZASTROW, Charles (1996), Social Problems: Issues and Solutions, Fourth Edition, Chicago.
  • ZEITHAML, Valarie A. (1988); “Consumer Perceptions of Price, Quality and Value: A Means-End Models and Synthesis of Evidence”, Journal of Marketing, Vol. 52, Issue: 3.
  • ZERENLER, Muammer ve ÖĞÜT, Adem (2007); “Sağlık Sektöründe Algılanan Hizmet Kalitesi ve Hastane Tercih Nedenleri Araştırması: Konya Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. 5, Sa: 18.

SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE: MANİSA İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 91 - 111, 01.06.2008

Öz

Sağlık hizmetleri, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi için gerçekleştirilen faaliyetlerdir. Sağlık hizmetlerinde kalitenin geliştirilmesi; tüketiciler, hizmet sunanlar ve bütün toplum için önemlidir. Sağlık sektöründe meydana gelen dinamik değişimler, sağlık hizmetlerinde kalite hareketinin ortaya çıkmasına katkıda bulunmuştur. Bu bağlamda, kamu ve özel sektör sağlık kurumları bakımından kalite temel bir hedef haline gelmiştir. Sağlık hizmetlerinde kalitenin geliştirilmesi konusunda sağlık kurumları tarafından toplam kalite yönetimi, kalite ödülleri ve akreditasyon gibi uygulamalar kullanılmaktadır. Makalede, sağlık hizmetlerinde kalite konusu Manisa ilindeki kamu ve özel hastane ve tıp merkezleri açısından incelenmiştir

Kaynakça

  • AKSAKOĞLU, Gazanfer (1994), “Hekim İstihdamı ve Sağlık Hizmetinde Kalite”, Çalışma Ortamı, Sa: 15.
  • ASLAN, Şebnem ve ÖZATA, Musa (2006), “Sağlık Yöneticilerinde Duygusal Zeka Boyutlarının Cooper Sawaf Haritasıyla Araştırılması, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, C. 9, Sa: 2.
  • ASUNAKUTLU, Tuncer (2004), Türkiye’de Yataklı Tedavi Kurumlarında Kalite Yönetimi, T.C. Sağlık Bakanlığı, Ankara.
  • ASQC; “Basic Concepts: Quality”, American Society for Quality Control, (Erişim: http://www.asq.org/glossary/q.html, 13.12.2008).
  • BALTAŞ, Zuhal (2000), Sağlık Psikolojisi, Halk Sağlığında Davranış Bilimleri, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • BESTERFIELD Dale H., BESTERFIELD-MICHNA Carol, BESTERFIELD Glen H. ve BESTERFIELD-SACRE Mary (1999); Total Quality Management, Second Edition, Prentice Hall, New Jersey.
  • BEŞPARMAK, Adnan ve SEVİĞ, Ümit (2005), “Kayseri İl Merkezi Argıncık Sağlık Ocağı Bölgesinde Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı ve Kullanımını Etkileyen Faktörler”, Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, C. 1, Sa.:6.
  • BODUR, Said (1991), Aile Sağlığı, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı, Eğitim Serisi 2, Ankara.
  • BOZTOK, Derman (1994), “Sağlık Hizmetlerinde Kalite Güvencesi”, Çalışma Ortamı, Sa: 15.
  • BULUN Mustafa, DEMİRBAŞ Fatih ve KAPICIOĞLU, M. İ. Safa, “Koruyucu Sağlık Hizmetlerinde Bilişim Teknolojileri Kullanımının Önemi”, (Erişim: http://ab.org.tr/ab02/tammetin/57.doc, 10.12.2008).
  • CROXALL, Colleen L. (2003); 2001 Michigan Hospital CQI/TQM Study, A Dissertation of Phd, Wayne State University, Detroit.
  • ÇOBANOĞLU, Nesrin ve ÇOBANOĞLU, Murat (1998); “Toplam Kalite Yönetimi Açısından Hekimlerde İş Doyumu Araştırması Üzerine Tartışma”, (Edt.: Mithat ÇORUH), Sağlık Yönetiminde Devamlı Kalite İyileştirme, Haberal Eğitim Vakfı Yayını, Ankara.
  • DEMING, W.Edwards (1994), Out of the Crisis, Cambridge University Press, New York.
  • DİRİCAN, Rahmi (1990), Toplum Hekimliği-Halk Sağlığı Dersleri, Hatipoğlu Yayınları, Ankara.
  • DOĞAN, Songül ve KAYA, Sıdıka (2004), “Aksaray’daki Sağlık Bakanlığı Hastane Yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimi Konusundaki Algıları”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, C. 7, Sa: 1.
  • EREN, T. Ufuk (1998), “Hastanelerde Etkinlik Kalite Yönetimine Uygun Olarak Artar”, Modern Hastane Yönetimi Dergisi, C. 2, Sa: 8.
  • EREN Nevzat ve ÖZTEK, Zafer (1990), Sağlık Ocağı Yönetimi, Ankara.
  • FRIEDMAN, Maria A (1995); “Issues in measuring and improving health care quality”, Health Care Financing Review, Summer95, Vol. 16 Issue 4.
  • FİŞEK, Nusret (1982); “Sağlık Hizmetleri ve İşçi Sağlığı Ailelerinin Sağlık Sorunları”,Prof.Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları-I, Sağlık Yönetimi, Modern Yönetim Semineri, Türk-İş Yayınları No: 144, Ankara, (Erişim: http://www.ttb.org.tr/n_fisek/kitap_1/33.html, 12.12.2008).
  • FİŞEK, Nusret (1985), Halk Sağlığına Giriş, Hacettepe Üniversitesi-Dünya Sağlık Örgütü Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirici Merkezi Yayın No:2, Ankara
  • GAITHER, Norman (1996), Production and Operations Management, Seventh Edition, Duxbury Press, New York.
  • GOLDSTEIN, Susan Meryer ve SCHWEIKHART, Sharon B. (2002), “Empirical Support for the Baldrige Award Framework in U.S. Hospitals”, Health Care Management Review, Vol. 27 Issue 1.
  • GROSS, Bertram Myron (1968); Organizations and Their Managing, Free Press, New York.
  • HAYRAN, Osman ve SUR, Hayran (1996), Hastane Yöneticiliği, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
  • JURAN, Joseph M. (2000), Juran’s Quality Handbook, McGraw-Hill, New York.
  • KAVUNCUBAŞI, Şahin (2000), Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • LARSON, James S ve MULLER, Andreas (2002), “Managing the Quality of Health Care”, Journal of Health and Human Services Administration, Vol. 25 Issue 3.
  • ØGAARD Torvald, MARNBURG Einar ve LARSEN Svein (2008); “Perceptions of organizational structure in the hospitality industry: Consequences for commitment, job satisfaction and perceived performance”, Tourism Management, Vol. 29, Issue: 4.
  • PETERSON R. Dean, WUNDER Delores F ve MUELLER Harlan L. (1999), Social Problems, Globalization in The Twenty-First Century, New Jersey.
  • RAMSARAN, Fowdar R.(2005), “Identifying Health Care Quality Attributes”, Journal of Health & Human Services Administration, Vol. 27 Issue 4.
  • SARGUTAN, A. Erdal (2005a), “Sağlık Sektöründe Hizmet Talebi”,Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, C. 8, Sa: 3.
  • SARGUTAN, A. Erdal (2005b), “Sağlık Sektörü ve Sağlık Sistemlerinin Yapısı”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, C. 8, Sa: 3.
  • SARVAN, Fulya ve BERK, Oğuz (1995), “Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme Sürecinin Yönetimi”, İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, C. 24, Sa: 2. SCHULZ, Rockwell ve JOHNSON, Alton C. (1990), Management of Hospitals and Health Services Strategic Issues and Performance, Mosby-Year Book, Third Edition, St. Louis.
  • SOYLUOĞLU, S. Başak (2003), “Çağdaş Sağlık Anlayışı”, (Erişim: http://www.bilkent.edu.tr/~bilheal/aykonu/Ay2003/kasim03/cagdassaglik.html,
  • 11.2008).SUMMERS, Donna C.S. (2006), Quality, Pearson Prentice Hall, New York.
  • TOKAT, Mehmet (1990), “Sağlık Sektörü ve Verimlilik”, Verimlilik Dergisi, Özel Sayı, MPM, 1990.
  • UYGUÇ, Nermin (1998), Hizmet Sektöründe Kalite Yönetimi, Stratejik Bir Yaklaşım, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir.
  • ZASTROW, Charles (1996), Social Problems: Issues and Solutions, Fourth Edition, Chicago.
  • ZEITHAML, Valarie A. (1988); “Consumer Perceptions of Price, Quality and Value: A Means-End Models and Synthesis of Evidence”, Journal of Marketing, Vol. 52, Issue: 3.
  • ZERENLER, Muammer ve ÖĞÜT, Adem (2007); “Sağlık Sektöründe Algılanan Hizmet Kalitesi ve Hastane Tercih Nedenleri Araştırması: Konya Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. 5, Sa: 18.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevda Demirbilek Bu kişi benim

Murat Çolak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirbilek, S., & Çolak, M. (2008). SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE: MANİSA İLİ ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(2), 91-111.
AMA Demirbilek S, Çolak M. SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE: MANİSA İLİ ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Haziran 2008;1(2):91-111.
Chicago Demirbilek, Sevda, ve Murat Çolak. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE: MANİSA İLİ ÖRNEĞİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, sy. 2 (Haziran 2008): 91-111.
EndNote Demirbilek S, Çolak M (01 Haziran 2008) SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE: MANİSA İLİ ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 2 91–111.
IEEE S. Demirbilek ve M. Çolak, “SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE: MANİSA İLİ ÖRNEĞİ”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 91–111, 2008.
ISNAD Demirbilek, Sevda - Çolak, Murat. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE: MANİSA İLİ ÖRNEĞİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/2 (Haziran 2008), 91-111.
JAMA Demirbilek S, Çolak M. SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE: MANİSA İLİ ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2008;1:91–111.
MLA Demirbilek, Sevda ve Murat Çolak. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE: MANİSA İLİ ÖRNEĞİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 2, 2008, ss. 91-111.
Vancouver Demirbilek S, Çolak M. SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE: MANİSA İLİ ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2008;1(2):91-111.