BibTex RIS Kaynak Göster

Some Basing Variables Influencing The Students’ School Learning Sucesses

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 3, 125 - 156, 01.03.2009

Öz

Kaynakça

  • AKBABA, S., (2004), Psikolojik Sağlığı Koruyucu Rehberlik ve Psikolojik
  • Danışma, Ankara, Öğreti Yayıncılık Ana Britannica Genel Kültür Ansiklopedisi Cilt 17 Ana Yayıncılık A.Ş. ARTHUR I. Gates, A. T. JERSILD, T.R. Mc CONNELL, R. C. CHALLMAN, Eğitim Psikolojisi, Çeviren: Nemci S. Sarı. BACANLI, H., (2005), Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • BAŞARAN, İ.E., (2001), Eğitim Psikolojisi, Ankara, Gül Yayınevi.
  • BİNBAŞIOĞLU, C., (1996). Eğitim Psikolojisi, Ankara Gül Yayınları.
  • EKİZ, D., DURUKAN, H., Eğitim Bilimine Giriş, (2007), İstanbul, Lisans Yayıncılık.
  • FENG, Y. (1996). Some thoughts about applying constructivist theories to gide instruction, computers in school, 12, (3) 7-84.
  • KAPTAN, F. Ve KORKMAZ, H. (2000). Yapısalcılık (constructivism) kuramı ve fen eğitimi, Çağdaş Eğitim, 265,22-27.
  • KESER, Ö. F. ve AKDENİZ, H. R. (2001). Öğrenme ortamı tasarımında mevcut durumun belirlenmesine yönelik bir yaklaşım, yeni bir yolun başlangıcında
  • Türkiye’de fen bilimleri eğitimi sempozyumu, Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 7-8 Eylül, İstanbul, Bildiriler kitapçığı s:528-534. KESER, Ö. F. ve AKDENİZ, A. R. (2002). Öğretimde öğrenme ortamını etkileyen faktörler, 2000’li yıllarda lise eğitimine çağdaş yaklaşımlar sempozyumu, Kültür
  • Üniversitesi ve Kültür Eğitim Kurumları, 8-9 Haziran İstanbul. KURTMAN, E., UZMAN, E., (2007), Eğitim Psikolojisi, İstanbul, Lisans Yayıncılık.
  • KÜÇÜKAHMET, L., (2003), Sınıf Yönetimi, Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • LORSBACH, A. W. ve JINKS. L. (1999). Self efficacy theoty and learning environment research, learning environments research, 2, 157-167.
  • MCROBBIE, C. J. ve THOMAS, G. P. (2001). Changing the learning environment to enhance explaining and understanding in a year 12 chemistry classroom, Learning envirenments research, 3, 209-227.
  • PERKINS, D. N., Minds in the ‘Hood, Brent G., Wilson (Ed.),’ constructivist learning environments : Case studies in instructional design, USA, Educational Technology Publications. SENEMOĞLU, N., (2005), Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara, Gazi Kitabevi.
  • SMERDAN, B. A. ve BURKAM, D. T. (1999). Access to constructivist and didactic teaching: Who gets it? Where is it practiced?, teachers collage record, 101, (1)5-34.
  • ŞİŞMAN, M., (2006), Eğitim Bilimine Giriş, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • ŞİŞMAN, M., TURAN, S. ve diğerleri, (2004), Sınıf Yönetimi, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • TERRY, J. S. (2001). Understanding trust: A phenomenological experience in constructivist education, Unpublished doctoral dissertation, University of Hudson, USA.
  • WILSON, G. B. (1996). What is the constructivist learning environment?, Brent G.
  • Wilson (Ed.), constructivist learning environments: Case studies in instructional design, USA, Educational Technology Publications.

ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 3, 125 - 156, 01.03.2009

Öz

Bu araştırma betimsel bir çalışma olup, daha önceden çeşitli araştırmalarda kullanılan ve tarafımızdan biraz daha amacımıza uygun olarak geliştirilen bir anket vasıtasıyla veriler toplanmıştır. Çalışmamızda, ilköğretim düzeyinde öğrenim gören öğrencilerimizin hazır bulunuşluk ve önkoşul öğrenmeleri adına öğrenme başarılarını olumsuz olarak etkileyen bazı değişkenler üzerinde durduk. Esasında bu tür eğitim araştırmalarının önemi, öğrenme başarısını olumsuz olarak etkileyen temel değişkenleri ortaya çıkarmaları şeklinde vurgulanabilir. Araştırmamızın birinci bölümünde, konumuzla ilgili teorik boyut üzerinde durulmuş ve daha sonraki bölümlerde ise, belirlenen araştırma problemi ve alt problemlere dayalı olarak hazırlanıp uygulanan anket maddelerinin cevaplarından oluşan tablo değerleri yüzdelik oranlar şeklinde değerlendirilerek problem sorularımıza cevaplar aranmıştır. Araştırmamızın son bölümünde de elde edilen verilere dayalı olarak uygun önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • AKBABA, S., (2004), Psikolojik Sağlığı Koruyucu Rehberlik ve Psikolojik
  • Danışma, Ankara, Öğreti Yayıncılık Ana Britannica Genel Kültür Ansiklopedisi Cilt 17 Ana Yayıncılık A.Ş. ARTHUR I. Gates, A. T. JERSILD, T.R. Mc CONNELL, R. C. CHALLMAN, Eğitim Psikolojisi, Çeviren: Nemci S. Sarı. BACANLI, H., (2005), Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • BAŞARAN, İ.E., (2001), Eğitim Psikolojisi, Ankara, Gül Yayınevi.
  • BİNBAŞIOĞLU, C., (1996). Eğitim Psikolojisi, Ankara Gül Yayınları.
  • EKİZ, D., DURUKAN, H., Eğitim Bilimine Giriş, (2007), İstanbul, Lisans Yayıncılık.
  • FENG, Y. (1996). Some thoughts about applying constructivist theories to gide instruction, computers in school, 12, (3) 7-84.
  • KAPTAN, F. Ve KORKMAZ, H. (2000). Yapısalcılık (constructivism) kuramı ve fen eğitimi, Çağdaş Eğitim, 265,22-27.
  • KESER, Ö. F. ve AKDENİZ, H. R. (2001). Öğrenme ortamı tasarımında mevcut durumun belirlenmesine yönelik bir yaklaşım, yeni bir yolun başlangıcında
  • Türkiye’de fen bilimleri eğitimi sempozyumu, Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 7-8 Eylül, İstanbul, Bildiriler kitapçığı s:528-534. KESER, Ö. F. ve AKDENİZ, A. R. (2002). Öğretimde öğrenme ortamını etkileyen faktörler, 2000’li yıllarda lise eğitimine çağdaş yaklaşımlar sempozyumu, Kültür
  • Üniversitesi ve Kültür Eğitim Kurumları, 8-9 Haziran İstanbul. KURTMAN, E., UZMAN, E., (2007), Eğitim Psikolojisi, İstanbul, Lisans Yayıncılık.
  • KÜÇÜKAHMET, L., (2003), Sınıf Yönetimi, Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • LORSBACH, A. W. ve JINKS. L. (1999). Self efficacy theoty and learning environment research, learning environments research, 2, 157-167.
  • MCROBBIE, C. J. ve THOMAS, G. P. (2001). Changing the learning environment to enhance explaining and understanding in a year 12 chemistry classroom, Learning envirenments research, 3, 209-227.
  • PERKINS, D. N., Minds in the ‘Hood, Brent G., Wilson (Ed.),’ constructivist learning environments : Case studies in instructional design, USA, Educational Technology Publications. SENEMOĞLU, N., (2005), Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara, Gazi Kitabevi.
  • SMERDAN, B. A. ve BURKAM, D. T. (1999). Access to constructivist and didactic teaching: Who gets it? Where is it practiced?, teachers collage record, 101, (1)5-34.
  • ŞİŞMAN, M., (2006), Eğitim Bilimine Giriş, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • ŞİŞMAN, M., TURAN, S. ve diğerleri, (2004), Sınıf Yönetimi, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • TERRY, J. S. (2001). Understanding trust: A phenomenological experience in constructivist education, Unpublished doctoral dissertation, University of Hudson, USA.
  • WILSON, G. B. (1996). What is the constructivist learning environment?, Brent G.
  • Wilson (Ed.), constructivist learning environments: Case studies in instructional design, USA, Educational Technology Publications.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Osman Engin Bu kişi benim

Şenay Özen Bu kişi benim

Vedat Bayoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Engin, A. O., Özen, Ş., & Bayoğlu, V. (2009). ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(3), 125-156.
AMA Engin AO, Özen Ş, Bayoğlu V. ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Mart 2009;1(3):125-156.
Chicago Engin, Ali Osman, Şenay Özen, ve Vedat Bayoğlu. “ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, sy. 3 (Mart 2009): 125-56.
EndNote Engin AO, Özen Ş, Bayoğlu V (01 Mart 2009) ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 3 125–156.
IEEE A. O. Engin, Ş. Özen, ve V. Bayoğlu, “ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 3, ss. 125–156, 2009.
ISNAD Engin, Ali Osman vd. “ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/3 (Mart 2009), 125-156.
JAMA Engin AO, Özen Ş, Bayoğlu V. ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2009;1:125–156.
MLA Engin, Ali Osman vd. “ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 3, 2009, ss. 125-56.
Vancouver Engin AO, Özen Ş, Bayoğlu V. ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2009;1(3):125-56.