BibTex RIS Kaynak Göster

Education Understading of John Dewey and Some Sample Applications on the Education of Social Sciences

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 4, 227 - 242, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • ATA. a. (I998). "John Dewey ve Türkiye 'de İlköğretimde Tarih Öğretimi (1923- I930) " Atatürk'ün Cnınlınrlyetin İlanından Sonraki Bedelleri Sempozyumu.
  • Kocaeli Universitesi ile Atatürk Araştırma Makam'. :. 57—77. ATA. B. (2006). "Som Bilgiler Eğitiminde Yansıtıcı Soruşturma Geleneği w
  • OluşmrnıaaIık Yaklaşımı Eğitimde Çağdaş Yönelimler ill: "Yapılandır-acılık ve Eğitimde Yanıtınnlan Seınpuynın, Izmir. Özel Tevfik Fikret Okulları. :. —262. l_BAlGR. K. (2007). John Dewey ve Demokratik Eğitim. Erzurum: Atatürk
  • Universiteai Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). BENDER. MT. (2005). “John Deneyin Eğitime Bakışı Üzerine Yeni Bir Yonar”.
  • Gall Üniverslteal Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 6. Sayı: I. Kırşehin Kırşehir Eğit. Fak. Yay.. s.I3-I9. DEWEY 1. (I913). lntereıt and Effort in Education, Cambridge: H. MifŞn Company. - DEWEY ı. (I987). Özgürlük ve Kültür (Cev. Vedat GÜNYOL). İstanbul: Remzi Kitabevi. DEWEY. ). (l957). Nasıl Düşünürüz (Çev. Baha ARIKAN). İstarıbul: Muallimler Cemiyeti Yay. DEWEY. ı. (I996). Demokrasi ve Eğitim (Çev. Salih OTARAN). İstanbul: Başarı Yay. DEWEY. l. (2008). Okul ve Toplum (Çev. H. Avni BAŞMAN-Yay. Ha.
  • Selahattin KAYMAKCI). Ankara Pegem A Yay. N. lıveşlmşe amwwmwı-m. 221-242
  • ERDEN. M (I996). Sinyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Yayınevi. FIDAN. N. (l985). Oiıııiıiı Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Alkım Kitapçılık ve Yayıncılık. _ KANSU. N. A. (1952). Pedagoji Tarihi. lstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • KAYA, 8. (2008). "Sarya Bilgiler Öğretmen Adaylarının Düşünmeye Uygun Sınıf
  • Ortamı Yaratma İle İlgili Öz- Yeterli : Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi " Üniversite-Toplum, Cilt 8. Sayı 3. htm,/lwwwnniversite- toplumoggztexmhgli", id=37l adresinden Ol .Ol .2009 tarihinde alınmıştır.
  • ÖZTÜRK, c. (2006). “Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinlerarası Bir
  • Bakış". Heyet Bilgisi ve Sonya Bilğiler Öğretimi : Yıpılındırmıer Bir Yakima (Ed. Cemil ÖZTÜRK), Ankara: Pegem A Yay.. s. zı-so. SAFRAN. M. (2008). "Sosyal Bilgiler Öğretimine Bakış On Öğretim
  • Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Ed. Bayram TAY ve Adem ÖCAL). Ankara: Pegem A Yay., 8. 1-19. . SAYSEL. K.A., (2006). "John Dewey (1859-1952) ve Eğitimde Demokratik
  • İdealler" Bilim ve Toplum. hıgg/Iwwwğggomjkgb/ağZOObO?l6.asp, adresinden 3 lll MOOS tarihinde alınmıştır. ÜLKEN. H.Z. (1999). Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: Ülken Yay.
  • ÜLKEN.H.Z.(2001). Eğitim Felsefesi. lstanbul: Ülken Yayınları.
  • YEŞİLTAŞ. NK. (2007). "John Dewey 'ı'n Eğitim Anlayışı ve Sosyal Bilgiler
  • Öğretimi Sosyal Bilgiler Eğitimi Açısından Eğitim Klasikleri İncelemeleri (Ed. Bahri ATA ve ikmn BAĞCI). Ankara: Pegem A Yay.. s. 53-72.

JOHN DEWEY’NİN EĞİTİM ANLAYIŞI ve SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK BAZI ÖRNEK UYGULAMALARI

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 4, 227 - 242, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • ATA. a. (I998). "John Dewey ve Türkiye 'de İlköğretimde Tarih Öğretimi (1923- I930) " Atatürk'ün Cnınlınrlyetin İlanından Sonraki Bedelleri Sempozyumu.
  • Kocaeli Universitesi ile Atatürk Araştırma Makam'. :. 57—77. ATA. B. (2006). "Som Bilgiler Eğitiminde Yansıtıcı Soruşturma Geleneği w
  • OluşmrnıaaIık Yaklaşımı Eğitimde Çağdaş Yönelimler ill: "Yapılandır-acılık ve Eğitimde Yanıtınnlan Seınpuynın, Izmir. Özel Tevfik Fikret Okulları. :. —262. l_BAlGR. K. (2007). John Dewey ve Demokratik Eğitim. Erzurum: Atatürk
  • Universiteai Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). BENDER. MT. (2005). “John Deneyin Eğitime Bakışı Üzerine Yeni Bir Yonar”.
  • Gall Üniverslteal Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 6. Sayı: I. Kırşehin Kırşehir Eğit. Fak. Yay.. s.I3-I9. DEWEY 1. (I913). lntereıt and Effort in Education, Cambridge: H. MifŞn Company. - DEWEY ı. (I987). Özgürlük ve Kültür (Cev. Vedat GÜNYOL). İstanbul: Remzi Kitabevi. DEWEY. ). (l957). Nasıl Düşünürüz (Çev. Baha ARIKAN). İstarıbul: Muallimler Cemiyeti Yay. DEWEY. ı. (I996). Demokrasi ve Eğitim (Çev. Salih OTARAN). İstanbul: Başarı Yay. DEWEY. l. (2008). Okul ve Toplum (Çev. H. Avni BAŞMAN-Yay. Ha.
  • Selahattin KAYMAKCI). Ankara Pegem A Yay. N. lıveşlmşe amwwmwı-m. 221-242
  • ERDEN. M (I996). Sinyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Yayınevi. FIDAN. N. (l985). Oiıııiıiı Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Alkım Kitapçılık ve Yayıncılık. _ KANSU. N. A. (1952). Pedagoji Tarihi. lstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • KAYA, 8. (2008). "Sarya Bilgiler Öğretmen Adaylarının Düşünmeye Uygun Sınıf
  • Ortamı Yaratma İle İlgili Öz- Yeterli : Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi " Üniversite-Toplum, Cilt 8. Sayı 3. htm,/lwwwnniversite- toplumoggztexmhgli", id=37l adresinden Ol .Ol .2009 tarihinde alınmıştır.
  • ÖZTÜRK, c. (2006). “Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinlerarası Bir
  • Bakış". Heyet Bilgisi ve Sonya Bilğiler Öğretimi : Yıpılındırmıer Bir Yakima (Ed. Cemil ÖZTÜRK), Ankara: Pegem A Yay.. s. zı-so. SAFRAN. M. (2008). "Sosyal Bilgiler Öğretimine Bakış On Öğretim
  • Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Ed. Bayram TAY ve Adem ÖCAL). Ankara: Pegem A Yay., 8. 1-19. . SAYSEL. K.A., (2006). "John Dewey (1859-1952) ve Eğitimde Demokratik
  • İdealler" Bilim ve Toplum. hıgg/Iwwwğggomjkgb/ağZOObO?l6.asp, adresinden 3 lll MOOS tarihinde alınmıştır. ÜLKEN. H.Z. (1999). Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: Ülken Yay.
  • ÜLKEN.H.Z.(2001). Eğitim Felsefesi. lstanbul: Ülken Yayınları.
  • YEŞİLTAŞ. NK. (2007). "John Dewey 'ı'n Eğitim Anlayışı ve Sosyal Bilgiler
  • Öğretimi Sosyal Bilgiler Eğitimi Açısından Eğitim Klasikleri İncelemeleri (Ed. Bahri ATA ve ikmn BAĞCI). Ankara: Pegem A Yay.. s. 53-72.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Namık Kemal Yeşiltaş Bu kişi benim

Selahattin Kaymakcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yeşiltaş, N. K., & Kaymakcı, S. (2009). JOHN DEWEY’NİN EĞİTİM ANLAYIŞI ve SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK BAZI ÖRNEK UYGULAMALARI. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(4), 227-242.
AMA Yeşiltaş NK, Kaymakcı S. JOHN DEWEY’NİN EĞİTİM ANLAYIŞI ve SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK BAZI ÖRNEK UYGULAMALARI. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Haziran 2009;1(4):227-242.
Chicago Yeşiltaş, Namık Kemal, ve Selahattin Kaymakcı. “JOHN DEWEY’NİN EĞİTİM ANLAYIŞI Ve SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK BAZI ÖRNEK UYGULAMALARI”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, sy. 4 (Haziran 2009): 227-42.
EndNote Yeşiltaş NK, Kaymakcı S (01 Haziran 2009) JOHN DEWEY’NİN EĞİTİM ANLAYIŞI ve SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK BAZI ÖRNEK UYGULAMALARI. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 4 227–242.
IEEE N. K. Yeşiltaş ve S. Kaymakcı, “JOHN DEWEY’NİN EĞİTİM ANLAYIŞI ve SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK BAZI ÖRNEK UYGULAMALARI”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 4, ss. 227–242, 2009.
ISNAD Yeşiltaş, Namık Kemal - Kaymakcı, Selahattin. “JOHN DEWEY’NİN EĞİTİM ANLAYIŞI Ve SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK BAZI ÖRNEK UYGULAMALARI”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/4 (Haziran 2009), 227-242.
JAMA Yeşiltaş NK, Kaymakcı S. JOHN DEWEY’NİN EĞİTİM ANLAYIŞI ve SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK BAZI ÖRNEK UYGULAMALARI. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2009;1:227–242.
MLA Yeşiltaş, Namık Kemal ve Selahattin Kaymakcı. “JOHN DEWEY’NİN EĞİTİM ANLAYIŞI Ve SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK BAZI ÖRNEK UYGULAMALARI”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 4, 2009, ss. 227-42.
Vancouver Yeşiltaş NK, Kaymakcı S. JOHN DEWEY’NİN EĞİTİM ANLAYIŞI ve SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK BAZI ÖRNEK UYGULAMALARI. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2009;1(4):227-42.