Bu çalışmada fen bilgisi öğretmenliği programında yer alan ''Fen Bilgisi Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme'' dersinin kaldırılışı, işlenişi ve içeriğinin öğrenci açısından değerlendirmesi yapılmıştır. Bu amaçla geliştirilen 22 maddelik değerlendirme formu 136 öğrenciye uygulanmıştır. Formun Cronbach Alpha Güvenirlik katsayısı 0.79 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda bu dersin, öğretmen adaylarının kitap kullanımıyla ilgili bilgi düzeylerini artırdığı gözlenmiştir. Öğretmen adayları dersin uygulamalı olarak, grup çalışmaları şeklinde yapılması gerektiğini belirtmişlerdir. Sonuç olarak öğretmen adaylarına bir kitabın nasıl değerlendirilmesi gerektiği konusunda bilgi veren bu dersin programdan kaldırılmamasını istemişlerdir. Bu ders programdan çıkarılsa bile ders içeriğinin mutlaka diğer eğitim dersleri içerisinde verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 5 |