BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Students on the Textbook Analysis in Science Education Course

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 5, 81 - 90, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • ABRAHAM, M. R., GRZYBOWSKI, E. B., RENNER, J. W. & MAREK, E. A., (1992). Understandings and Misunderstandings of Eighth Graders of Five Chemistry Concepts Found In Textbooks, Journal of Research In Science Teaching, 29 (2), 105.
  • AŞÇI, Z., ÖZKAN, Ş. ve TEKKAYA, C., (2001).''Students’ Misconceptions About Respiration'', Eğitim ve Bilim, 26 (120), 29-36.
  • BAŞLANTI, U., (2000). Bilimsel Okuryazarlık İlkeleri Açısından Fen Bilgisi Ders Kitapları İçerik Analizi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitasi, 105-109.
  • DRISCOLL, M. P., MOALLEM, M., DICH, W. & KIRBY, E., (1994). How does the Textbook Contribute to Learning in a Middle School Class? Contemporary Educational Psychology, 19,79.
  • DRIVER, R. & ERICKSON, G., (1983).Theories In Action. Some Theoretical and Empirical Issues In The Study of Students’ Conceptual Frameworks In Science, Studies In Science Education, 10, 37-60.
  • GABEL, D. L.,(1994). Handbook of Research on Science Teaching and Learning, Macmillan, New York.
  • GARNER, R., ALEXANDER, P. A., GILLINGHAM, M:G., KULIKOWICH, J.M. & BROWN, R., (1991).Interest and Learning from Text, American Educational Research Journal, 28, 643.
  • GILBERT, J. K., OSBORNE, J. & FENSHAM, P. J., (1982). Children’s Science and Its Consequences for Teaching, Science Education, 66, 623.
  • HAWKES, S. J., (1996). Salts are Mostly Not Ionised, Journal of Chemical Education, 73,421.
  • HURD, P. D., ROBINSON, J. T., McCONNELL, M. C. & ROSS, N. M. JR.,(1981). The Status of Middle School and Junior High School Science,vol. II, Louisville, CO: Center for Educational Research and Evaluation, Biological Science Curriculum Study.
  • KAPTAN, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul. M.E.B. Yayınları.
  • KILIÇ, Z., ATASOY, B., TERTEMİZ, N., ŞEREN, M. ve ERCAN, L., (2001). Fen Bilgisi 4-8, Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • OGUDE, N. A. & BRADLEY, J. D., (1996). Electrode Processes and Aspects Relating To Cell Emf,Current and Cell Components In Operating Electrochemical Cells, Journal of Chemical Education, 73, 1145.
  • ÖZKAN, Ö., (2001).''Remediation of Seventh Grade Students Misconceptions Related to Ecological Concepts Through Conceptual Change Approach''. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • PRESLEY, M. & McCORMICK, C., (1995). Cognition, Teaching and Assessment, New York: HarperCollins.
  • SANGER, M. J. & GREENBOWE, T. J., (1999).An Analysis of College Chemistry Textbooks As Sources Of Misconception And Errors In Electrochemistry, Journal of Chemical Education, 76 (6), 853.
  • TREAGUST, D., DUIT, R. & NIESWANDT, M., (2000). Sources of Students’ Difficultiesin Learning Chemistry, Education Quımica, 112, 228-235.
  • ZIMMERMAN, B.J. & SCHUNK, D.H., (2001). Self-Regulated Learning and Academic Achievement: Theoretical Perspectives, Publisher Mahwah, N.J., Erlbaum

KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 5, 81 - 90, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmada fen bilgisi öğretmenliği programında yer alan ''Fen Bilgisi Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme'' dersinin kaldırılışı, işlenişi ve içeriğinin öğrenci açısından değerlendirmesi yapılmıştır. Bu amaçla geliştirilen 22 maddelik değerlendirme formu 136 öğrenciye uygulanmıştır. Formun Cronbach Alpha Güvenirlik katsayısı 0.79 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda bu dersin, öğretmen adaylarının kitap kullanımıyla ilgili bilgi düzeylerini artırdığı gözlenmiştir. Öğretmen adayları dersin uygulamalı olarak, grup çalışmaları şeklinde yapılması gerektiğini belirtmişlerdir. Sonuç olarak öğretmen adaylarına bir kitabın nasıl değerlendirilmesi gerektiği konusunda bilgi veren bu dersin programdan kaldırılmamasını istemişlerdir. Bu ders programdan çıkarılsa bile ders içeriğinin mutlaka diğer eğitim dersleri içerisinde verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir

Kaynakça

  • ABRAHAM, M. R., GRZYBOWSKI, E. B., RENNER, J. W. & MAREK, E. A., (1992). Understandings and Misunderstandings of Eighth Graders of Five Chemistry Concepts Found In Textbooks, Journal of Research In Science Teaching, 29 (2), 105.
  • AŞÇI, Z., ÖZKAN, Ş. ve TEKKAYA, C., (2001).''Students’ Misconceptions About Respiration'', Eğitim ve Bilim, 26 (120), 29-36.
  • BAŞLANTI, U., (2000). Bilimsel Okuryazarlık İlkeleri Açısından Fen Bilgisi Ders Kitapları İçerik Analizi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitasi, 105-109.
  • DRISCOLL, M. P., MOALLEM, M., DICH, W. & KIRBY, E., (1994). How does the Textbook Contribute to Learning in a Middle School Class? Contemporary Educational Psychology, 19,79.
  • DRIVER, R. & ERICKSON, G., (1983).Theories In Action. Some Theoretical and Empirical Issues In The Study of Students’ Conceptual Frameworks In Science, Studies In Science Education, 10, 37-60.
  • GABEL, D. L.,(1994). Handbook of Research on Science Teaching and Learning, Macmillan, New York.
  • GARNER, R., ALEXANDER, P. A., GILLINGHAM, M:G., KULIKOWICH, J.M. & BROWN, R., (1991).Interest and Learning from Text, American Educational Research Journal, 28, 643.
  • GILBERT, J. K., OSBORNE, J. & FENSHAM, P. J., (1982). Children’s Science and Its Consequences for Teaching, Science Education, 66, 623.
  • HAWKES, S. J., (1996). Salts are Mostly Not Ionised, Journal of Chemical Education, 73,421.
  • HURD, P. D., ROBINSON, J. T., McCONNELL, M. C. & ROSS, N. M. JR.,(1981). The Status of Middle School and Junior High School Science,vol. II, Louisville, CO: Center for Educational Research and Evaluation, Biological Science Curriculum Study.
  • KAPTAN, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul. M.E.B. Yayınları.
  • KILIÇ, Z., ATASOY, B., TERTEMİZ, N., ŞEREN, M. ve ERCAN, L., (2001). Fen Bilgisi 4-8, Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • OGUDE, N. A. & BRADLEY, J. D., (1996). Electrode Processes and Aspects Relating To Cell Emf,Current and Cell Components In Operating Electrochemical Cells, Journal of Chemical Education, 73, 1145.
  • ÖZKAN, Ö., (2001).''Remediation of Seventh Grade Students Misconceptions Related to Ecological Concepts Through Conceptual Change Approach''. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • PRESLEY, M. & McCORMICK, C., (1995). Cognition, Teaching and Assessment, New York: HarperCollins.
  • SANGER, M. J. & GREENBOWE, T. J., (1999).An Analysis of College Chemistry Textbooks As Sources Of Misconception And Errors In Electrochemistry, Journal of Chemical Education, 76 (6), 853.
  • TREAGUST, D., DUIT, R. & NIESWANDT, M., (2000). Sources of Students’ Difficultiesin Learning Chemistry, Education Quımica, 112, 228-235.
  • ZIMMERMAN, B.J. & SCHUNK, D.H., (2001). Self-Regulated Learning and Academic Achievement: Theoretical Perspectives, Publisher Mahwah, N.J., Erlbaum
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Handan Güneş Bu kişi benim

Dilek Çelikler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Güneş, M. H., & Çelikler, D. (2010). KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(5), 81-90.
AMA Güneş MH, Çelikler D. KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Haziran 2010;1(5):81-90.
Chicago Güneş, M. Handan, ve Dilek Çelikler. “KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, sy. 5 (Haziran 2010): 81-90.
EndNote Güneş MH, Çelikler D (01 Haziran 2010) KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 5 81–90.
IEEE M. H. Güneş ve D. Çelikler, “KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 5, ss. 81–90, 2010.
ISNAD Güneş, M. Handan - Çelikler, Dilek. “KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/5 (Haziran 2010), 81-90.
JAMA Güneş MH, Çelikler D. KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2010;1:81–90.
MLA Güneş, M. Handan ve Dilek Çelikler. “KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 5, 2010, ss. 81-90.
Vancouver Güneş MH, Çelikler D. KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2010;1(5):81-90.