BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of Music Curriculum In According to Teachers’ Opinions(A Sample of Kars Province

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 10, 91 - 105, 01.12.2012

Öz

Kaynakça

  • KARASAR, N. 2004: Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara,
  • KAYALAR, D. 2007: “İlköğretim 1.,2. ve 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Programının
  • Değerlendirilmesi (Kars il Örneği)”, Kars Görüşlerine Dayalı Olarak UÇAN, A. 1922-1993 “Müzik Eğitiminde Program Çözümleme”,
  • (Yayınlanmış, Doktora Programı Ders Notu Özeti), Gazi Üniversitesi (G.Ü.) Fen Bilimleri-Enstitüsü (FBE) Müzik Eğitimi Anabilim/Anasanat Dalı, Ankara, www.eğitim.aku.edu.tr/aliucan.doc.(erişim tarihi:10 Haziran 2008).
  • YÜKSEL, S.2003: “Türkiye’de Program Geliştirme ve Sorunları”, Ankara,

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MÜZİK DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (KARS İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 10, 91 - 105, 01.12.2012

Öz

Bu araştırma, ilköğretim okulları Müzik ders programını öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmeyi amaçlamıştır. Araştırmada “Genel Tarama Modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kars ili düzeyindeki ilköğretim okullarında görev yapan 77 öğretmen oluşturmuştur. Ankete katılan öğretmenlere 43 maddelik 5’li likert türü bir ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler yüzde ve frekans hesaplamaları kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, genel olarak Müzik dersi program kazanımları, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme kurguları açısından değerlendirilmiştir. Sonuç olarak program uygulanabilir niteliktedir. Ancak programın bazı eksiklikler gösterdiği öğretmen görüşlerine dayalı olarak tespit edilmiş ve sorunları gidermek için bazı önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • KARASAR, N. 2004: Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara,
  • KAYALAR, D. 2007: “İlköğretim 1.,2. ve 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Programının
  • Değerlendirilmesi (Kars il Örneği)”, Kars Görüşlerine Dayalı Olarak UÇAN, A. 1922-1993 “Müzik Eğitiminde Program Çözümleme”,
  • (Yayınlanmış, Doktora Programı Ders Notu Özeti), Gazi Üniversitesi (G.Ü.) Fen Bilimleri-Enstitüsü (FBE) Müzik Eğitimi Anabilim/Anasanat Dalı, Ankara, www.eğitim.aku.edu.tr/aliucan.doc.(erişim tarihi:10 Haziran 2008).
  • YÜKSEL, S.2003: “Türkiye’de Program Geliştirme ve Sorunları”, Ankara,
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurten Kırmızıbayrak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Kırmızıbayrak, N. (2012). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MÜZİK DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (KARS İLİ ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(10), 91-105.
AMA Kırmızıbayrak N. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MÜZİK DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (KARS İLİ ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Aralık 2012;1(10):91-105.
Chicago Kırmızıbayrak, Nurten. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MÜZİK DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (KARS İLİ ÖRNEĞİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, sy. 10 (Aralık 2012): 91-105.
EndNote Kırmızıbayrak N (01 Aralık 2012) İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MÜZİK DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (KARS İLİ ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 10 91–105.
IEEE N. Kırmızıbayrak, “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MÜZİK DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (KARS İLİ ÖRNEĞİ”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 10, ss. 91–105, 2012.
ISNAD Kırmızıbayrak, Nurten. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MÜZİK DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (KARS İLİ ÖRNEĞİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/10 (Aralık 2012), 91-105.
JAMA Kırmızıbayrak N. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MÜZİK DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (KARS İLİ ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2012;1:91–105.
MLA Kırmızıbayrak, Nurten. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MÜZİK DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (KARS İLİ ÖRNEĞİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 10, 2012, ss. 91-105.
Vancouver Kırmızıbayrak N. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA MÜZİK DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (KARS İLİ ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2012;1(10):91-105.