Çalışma
turizmde insan–robot yapay zeka etkileşimine dikkat çekmekte, dijitalleşen turizm
ve hizmet sektöründen örnekler sunmaktadır. Bunun yanı sıra geleceğin insan
kaynağını oluşturacak olan Z ve Alfa kuşağının özellikleri ile yeniden
şekillenen iş dünyasına yönelik literatür taraması yer almaktadır. Turizm, seyahat ve konaklama endüstrisinde
halihazırda yapay zeka, robotik teknolojiler ve hizmet otomasyonlarında yaşanan
gelişmeler hakkında bir inceleme sunulmaktadır. Çalışmada geleceğin insan
kaynağını, davranış kalıplarını ve hizmet standartlarını kendi çağına göre
değiştirecek olan Z ve Alfa kuşağının yıllar içerisinde tanık olduğu/olacağı
teknolojik trendlerin, robot teknolojiler, hizmet otomasyonları ve yapay
zekanın turizm ve hizmet sektörü dinamikleri ile seyahat şekillerini nasıl
yönlendireceği hakkında birtakım öngörülerden bahsedilmektedir. Teknolojik
trendlerin en güçlüsü olan yapay zeka ve yapay zeka ürünlerinin turizm de dahil
diğer birçok endüstriyi kendi kurallarına göre yeniden şekillendirebileceği ve
güçlü değişikliklerin yaşanabileceği bu çalışma aracılığıyla vurgulanmak
istenmiş ve bu konu ile ilgili yapılacak olan farklı çalışmalara ışık tutması
amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler/2018/1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2018 Sayı: 1 |