Destinasyon imajı, belli bir bölge veya şehre ilişkin
bireylerin zihninde yer alan, o yere ilişkin algılar, izlenimler toplamıdır. Bu
noktadan hareketle araştırmacılar son dönemde belli destinasyonlara ilişkin
algıları ve izlenimleri ortaya çıkartmak amacıyla çeşitli çalışmalar
gerçekleştirmişlerdir. Bu çalışmalardan hareketle yapılan alan araştırmalarının
belli bir destinasyona ilişkin özellikleri 16 başlık altında topladığı
görülmektedir. Bu çalışma ile bu belirlenen 16 ana kategori üzerinden
Marmaraereğlisi ilçesinde turistik amaçla ziyarette bulunan kişilere 18
yargıdan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS programında
analiz edilmiştir. Buna göre katılımcılar Marmaraereğlisi’nin doğal çekiciliği,
halkın misafirperver oluşu, iklimin yaşanabilir olması, ilçenin pahalı oluşu,
güvenli oluşu, dinlenme ve huzur bulmak için uygun ortam oluşu, müzeler ve
tarihi yerler bakımından zengin oluşu, park alanlarının yeterli oluşuna ilişkin
olumlu görüş bildirmiştir. Diğer yandan katılımcılar gece hayatı ve eğlence
yerlerinin güzel oluşu, spor aktivite alanlarının, alışveriş imkânlarının,
turistik aktivitelerin, ulaşım olanaklarının yeterliliği, konaklama
imkânlarının, yemek kültürünün zenginliği ve alt yapı problemlerinin varlığı
kategorilerinde olumsuz görüş bildirmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler/2018/2 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2018 Sayı: 2 |