Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de tüketiciler bilinçlendikçe çevre korunması, hayvan hakları ve sağlıklı, güvenli beslenme konularına giderek daha fazla hassasiyet göstermektedir. Bu hassasiyet tüketicilerin organik gıdalara olan ilgisini ve talebini arttırmakta, organik gıda ürünlerinde iç pazarın oluĢmasına olanak sağlarken, gıda iĢletmelerinin de üretim, tutundurma, tedarik ve satıĢlarında sürdürülebilir yeĢil hareketi benimseyip çevreye en az zarar verecek uygulamaları geliĢtirmelerine neden olmaktadır. Organik gıda üretimi sertifikaya bağlı bir üretim faaliyetidir. Organik bir ürünün pazarda satılabilmesi için organik ürün sertifikasına sahip olması kadar ambalajı üzerindeki etiketler de önemlidir. Ürünlerin sertifikasyon ve etiketlenmeleri de tüketicilerin satın alma davranıĢı üzerinde etkilidir. Bugün Türkiye gıda sektöründeki birçok Ģirket marka imajını yeĢil üretim hassasiyeti vurgulayarak, kurumsal itibarını da organik üretim yaparak ve yapılmasına destek vererek güçlendirmeye çalıĢmaktadır. AraĢtırmalar çevreci bakıĢ açısına sahip olan gıda iĢletmelerinin rakiplerinden daha inovatif ve vizyoner giriĢimci olarak algılandığını ortaya koymaktadır. Ayrıca daha uzağı görerek, beklenmedik durumları daha iyi yönetebilmekte, gelirlerini arttırarak, operasyon giderlerini azaltabilmektedirler. Nihai olarak itibarlarını güçlendirerek marka değeri oluĢturmakta ve müĢteri sadakati yaratabilmektedirler. Bu çalıĢmada Türkiye organik gıda pazarı, tüketici satın alma karar sürecinde organik gıda satın alım davranıĢını etkileyen faktörler ve yeĢil pazarlamanın en önemli göstergelerinden olan organik gıda sertifikasyonları ve etiketlemelerinin Türkiye gıda sektöründe yer alan markaların, kurumların itibar yönetimlerine katkısı eleĢtirel bir gözle incelenecektir.
Organik gıda gıda sertifikasyonları gıda etiketlemeleri Şirket itibarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2014/1 Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 1 |