Bu çalışmanın
amacı; Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden yerli turistlerin
demografik özelliklerini ve ziyaret kültürünü anlamak, destinasyona gelmeden
önce ve destinasyonda yaşadıkları rasyonel ve duygusal deneyimi ortaya
koymaktır. Ayrıca bu çalışmada, turistlerin yaşadıkları rasyonel ve duygusal
deneyimin demografik özelliklerine (gelir, yaş, cinsiyet, eğitim durumu) göre
farklılık gösterip göstermediği test edilmektedir. Araştırmada, Gelibolu
Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden ve burada en az bir gece
konaklama yapan 409 yerli turiste ulaşılmıştır. Araştırmada yöntem olarak anket
tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın amacı
doğrultusunda ilk olarak araştırmaya katılan katılımcıların demografik
özelliklerinin belirlenmesi amacıyla frekans analizi, sonrasında ise,
oluşturulan hipotezler doğrultusunda T-testi ve ANOVA analizleri yapılmıştır.
Araştırma sonuçları, Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden
turistlerin yaşadıkları rasyonel ve duygusal deneyimin turistlerin cinsiyetlerine,
yaşlarına, eğitim ve gelir durumlarına göre farklılık gösterdiğini ortaya
koymaktadır.
Müşteri Deneyimi Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı Rasyonel Müşteri Deneyimi Duygusal Müşteri Deneyimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2019/2 Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2019 Sayı: 2 |