Yıl 2019, Cilt 2019 , Sayı 2, Sayfalar 68 - 85 2019-12-11

Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi

Neslihan CAVLAK [1] , Ruziye COP [2]


Bu çalışmanın amacı; Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden yerli turistlerin demografik özelliklerini ve ziyaret kültürünü anlamak, destinasyona gelmeden önce ve destinasyonda yaşadıkları rasyonel ve duygusal deneyimi ortaya koymaktır. Ayrıca bu çalışmada, turistlerin yaşadıkları rasyonel ve duygusal deneyimin demografik özelliklerine (gelir, yaş, cinsiyet, eğitim durumu) göre farklılık gösterip göstermediği test edilmektedir. Araştırmada, Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden ve burada en az bir gece konaklama yapan 409 yerli turiste ulaşılmıştır. Araştırmada yöntem olarak anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda ilk olarak araştırmaya katılan katılımcıların demografik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla frekans analizi, sonrasında ise, oluşturulan hipotezler doğrultusunda T-testi ve ANOVA analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçları, Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden turistlerin yaşadıkları rasyonel ve duygusal deneyimin turistlerin cinsiyetlerine, yaşlarına, eğitim ve gelir durumlarına göre farklılık gösterdiğini ortaya koymaktadır.

Müşteri Deneyimi, Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı, Rasyonel Müşteri Deneyimi, Duygusal Müşteri Deneyimi
  • KAYNAKÇABigne, J. E., Sanchez, M. I. & Sanchez, J. (2001). Tourism Image, Evaluation Variables and After Purchase Behaviour: Interrelationship. Tourism Management, 22 (6): 607 –616.Bigne, E., Ruiz, C. & Sanz, S. (2005). The Impact of Internet User Shopping Patterns and Demographics on Consumer Mobile Buying Behaviour. Journal of Electronic Commerce Research, 6 (3): 193-209.Birdir, K., Dalgıç, A., Güler, O. & Kayaalp, Y. (2015). Hüzün Turizmi: Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkını Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Deneyimleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3: 12- 23.Carlson, R. A. (1997). Experienced Cognition. Psychology Press.Carù, A. & Cova, B. (2003). Revisiting Consumption Experience: A More Humble But Complete View of the Concept. Marketing Theory, 3 (2): 267-286.Castro, C. B., Armario, E. M. & Ruiz, D. M. (2007). The Influence of Market Heterogeneity on The Relationship Between a Destination’s Image and Tourists’ Future Behaviour. Tourism Management, 28: 175– 187.Collier, J. E., Barnes, D. C., Abney, A. K. & Pelletier, M. J. (2018). Idiosyncratic Service Experiences: When Customers Desire The Extraordinary in a Service Encounter. Journal of Business Research, 84: 150-161.Curtin, S. (2013). Delight Your Customers: 7 Simple Ways to Raise Your Customer Service From Ordinary to Extraordinary. Amacom. Doğaner, S. (2006). Savaş ve Turizm: Troya ve Gelibolu savaş alanları. Türk Coğrafya Dergisi, (46).Font, X. (1997). Managing the Tourist Destination’s Image. Journal of Vacation Marketing, 3(2): 123– 131.Heung, V. C., Qu, H. & Chu, R. (2001). The Relationship Between Vacation Factors and Socio-demographic and Travelling Characteristics: The Case of Japanese Leisure Travellers. Tourism Management, 22(3): 259-269.Kotler, P., Bowen, J. & Makens, J. (1996). Marketing For Hospitality and Tourism. Trenton: PrenticeHall.Loureiro, S. M. C. (2014). The Role of the Rural Tourism Experience Economy in Place Attachment and Behavioral Intentions. International Journal of Hospitality Management, 40: 1-9.Meng, F. (2006). An Examination of Destination Competitiveness From the Tourists' Perspective: The Relationship Between Quality of Tourism Experience and Perceived Destination Competitiveness (Doctoral dissertation, Virginia Tech).Oh, H. (1999). Service Quality, Customer Satisfaction, and Customer Value: A Holistic Perspective. International Journal of Hospitality Management, 18 (1): 67-82.Oh, H., Fiore, A. M. & Jeoung, M. (2007). Measuring Experience Economy Concepts: Tourism Applications. Journal of Travel Research, 46 (2): 119-132.Pine, B. J. & Gilmore, J. H. (1998). Welcome to the Experience Economy. Harvard Business Review, 76: 97-105.Pine, B. J., Gilmore, J. H. & Cinemre, L. (1999). Deneyim Ekonomisi: İş Hayatı bir Tiyatro... ve de Her Şirket bir Sahne. Boyner Holding Yayınları.Pine, B. J. & Gilmore, J. H. (2011). The Experience Economy. Harvard Business Press.Pizam A. (2010). Creating Memorable Experiences. International Journal of Hospitality Management, 29 (3): 343Schmitt, B. (1999). Experiential Marketing. Journal of Marketing Management, 15(1-3): 53-67.Stamboulis, Y., & Skayannis, P. (2003). Innovation Strategies and Technology for Experience-based Tourism. Tourism Management, 24(1): 35-43.Um, S. & Crompton, J. L. (1990). Attitude Determinants in Tourism Destination Choice. Annals of Tourism Research, 17(3): 432-448.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm 2019/2 Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-6712-971X
Yazar: Neslihan CAVLAK (Sorumlu Yazar)
Kurum: NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-2053-2157
Yazar: Ruziye COP
Kurum: ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 11 Aralık 2019

Bibtex @araştırma makalesi { sbm532332, journal = {Sosyal Bilimler Metinleri}, issn = {1308-4453}, eissn = {1308-4895}, address = {Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Namık Kemal Mahallesi, Kampüs Cad. No: 1 Rektörlük Binası Kat: 3 Değirmenaltı Yerleşkesi 59030 Tekirdağ/TÜRKİYE}, publisher = {Namık Kemal Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {2019}, pages = {68 - 85}, doi = {}, title = {Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi}, key = {cite}, author = {Cavlak, Neslihan and Cop, Ruziye} }
APA Cavlak, N , Cop, R . (2019). Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi . Sosyal Bilimler Metinleri , 2019 (2) , 68-85 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbm/issue/50581/532332
MLA Cavlak, N , Cop, R . "Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi" . Sosyal Bilimler Metinleri 2019 (2019 ): 68-85 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbm/issue/50581/532332>
Chicago Cavlak, N , Cop, R . "Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi". Sosyal Bilimler Metinleri 2019 (2019 ): 68-85
RIS TY - JOUR T1 - Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi AU - Neslihan Cavlak , Ruziye Cop Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Sosyal Bilimler Metinleri JF - Journal JO - JOR SP - 68 EP - 85 VL - 2019 IS - 2 SN - 1308-4453-1308-4895 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Sosyal Bilimler Metinleri Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi %A Neslihan Cavlak , Ruziye Cop %T Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi %D 2019 %J Sosyal Bilimler Metinleri %P 1308-4453-1308-4895 %V 2019 %N 2 %R %U
ISNAD Cavlak, Neslihan , Cop, Ruziye . "Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi". Sosyal Bilimler Metinleri 2019 / 2 (Aralık 2019): 68-85 .
AMA Cavlak N , Cop R . Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi. Sosyal Bilimler Metinleri. 2019; 2019(2): 68-85.
Vancouver Cavlak N , Cop R . Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi. Sosyal Bilimler Metinleri. 2019; 2019(2): 68-85.
IEEE N. Cavlak ve R. Cop , "Rasyonel ve Duygusal Müşteri Deneyimi", Sosyal Bilimler Metinleri, c. 2019, sayı. 2, ss. 68-85, Ara. 2019