Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF CONSTANT SELF CONFIDENCE LEVEL OF HIGH SCHOOL STUDENTS WHO PARTICIPATE IN TEAM AND INDIVIDUAL SPORTS

Yıl 2017, Özel Sayı 1, 56 - 62, 15.12.2017

Öz

The aim of this study was to examine the sportive self-confidence of high school students who engage in regular sports in terms of various variables. 210 high school students, who were randomly chosen, from Kutahya, voluntarily participated in the study. In the study, to collect data, in addition to a five items questionnaire which was developed by the researchers, "Constant Self Confident Scale", which was adapted to Turkish by Yıldırım (2013) was used. In the analyses of the data in order to identify significant differences between participants’ constant self-confidence, independent samples t-test and two-way ANOVA was used. As a result, it was found that the participants' sportive constant self-confidence was higher in women and participants who engage in individual sports. But, these levels were found to be moderate when considering the points that can be taken from the whole scale. Also, there was a significant difference in favor of those who professionally play sports.

Kaynakça

  • Bačanac LJ. (2014). Elements of Sport Psychology– Script for Internal Use, Alfa University–FMS, Belgrad.
  • Bişğin H, Ustun UD. (2013). Analysis of Elite Male Wrestlers’ Social Comparison Levels According to Socio-Demographic Backgrounds, Turkish Journal of Sport and Exercise, 15(3), 60-3.
  • Ekinci NE, Özdilek Ç, Deryahanoğlu G, Üstün ÜD. (2014). Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Öz Güven Düzeylerinin İncelenmesi, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 36-2.
  • Esentaş M, Işıkgöz E, Doğan PK, Şahin HM. (2016). Gençlik Kampı Kadın Lider Adaylarının Özgüven Düzeyleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1).
  • Ferreros ML. (2011). Sarıl Bana Anne: Çocukluk ve İlk Gençlik Çağında Özgüvenin Gelişimi, Çev: Köseoğlu DD., Doğan Egmont Yayıncılık, İstanbul.
  • Gacar A, Nacar E, Yalcin I. (2013). Examination of Anxiety and Assertiveness Levels of Sporters Participating in Interuniversity Volleyball Competitions in Turkey, Advances in Environmental Biology, 229-35.
  • Hambly K. (2013). Özgüven, Çev: Bıçakçı B., Rota Yayınları, İstanbul.
  • Jones R, Swain A. (1995). Predisposition to Experience Debilitative and Facilitative Anxiety in Elite and Nonelite Performers, The Sport Psychology, 9, 201-11.
  • Kelsey R. (2014). Biraz Daha Özgüven Alır Mıydınız?, Çev: Erdemli FC., Kahve Yayınları, Ankara.
  • Machida M, Otten M, Magyar TM, Vealey RS, Ward RM. (2017). Examining Multidimensional Sport-confidence in Athletes and Non-athlete Sport Performers, Journal of Sports Sciences, 35(5), 410-18.
  • Öztürk A, Bayazıt B, Gencer E. (2016). Judocuların Problem Çözme Becerilerinin ve Sportif Güven Düzeylerinin İncelenmesi (Trabzon Olimpiyat Hazırlık Merkezi Örneği), Ankara Üniv Spor Bil Fak, 14(2), 145-51.
  • Plakona E, Parčina I, Ludvig A, Tuzović A. (2014). Self Confidence in Sport, Sport Science 7(1), 47-5.
  • Vealey RS. (1986). Conceptualization of Sport-Confidence an Competitive Orientation, Journal of Sport Psychology, 8, 221-46.
  • Yalçın İ, Çalık F, Ramazanoğlu F, Tutar ÖF. (2017). Research on the Achievement Motivation Levels of the Amateur Football Players, SHS Web of Conferences, 37.
  • Yarımkaya E, Akandere M, Baştuğ G. (2014). Effect of Self-Confıdence Levels of 12-14 Years Old Students on Their Serving Aiılity in Volleyball, Niğde University Journal of Physical Education and Sport Sciences, 8(2), 242-50.
  • Yeltepe H. (2007). Spor ve Egzersiz Psikolojisi, 1.Baskı, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 42-0.
  • Yıldırım F. (2013). Sportif Sürekli Kendine Güven Alt Ölçeğinin Uyarlanması ve Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğrencilerde Sportif Sürekli Kendine Güvenin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Mersin.

TAKIM SPORU VEYA BİREYSEL SPORLARLA İLGİLENEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF SÜREKLİ KENDİNE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Özel Sayı 1, 56 - 62, 15.12.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı lisede öğrenim gören ve düzenli olarak spor yapan bireylerin sportif kendine güvenlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışmada Kütahya il merkezinde ki liselerden tesadüfi örneklem yoluyla seçilen 210 öğrenci gönüllü olarak yer almıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen 5 soruluk kişisel bilgi formunun yanı sıra Yıldırım tarafından 2013 yılında Türkçe’ ye uyarlanan sportif sürekli kendine güven alt ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, katılımcıların sportif sürekli kendine güven düzeyleri arasındaki var olan anlamlı farklılıkların belirlenmesi amacıyla bağımsız örneklem t testi ve iki yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak katılımcıların sportif güvenlerinin kadın ve bireysel sporlarla uğraşan katılımcılarda daha yüksek olduğu fakat bu düzeyin ölçekten alınabilecek puanlar göz önünde bulundurulduğunda orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca profesyonel olarak spor yapanların lehinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur.

Kaynakça

  • Bačanac LJ. (2014). Elements of Sport Psychology– Script for Internal Use, Alfa University–FMS, Belgrad.
  • Bişğin H, Ustun UD. (2013). Analysis of Elite Male Wrestlers’ Social Comparison Levels According to Socio-Demographic Backgrounds, Turkish Journal of Sport and Exercise, 15(3), 60-3.
  • Ekinci NE, Özdilek Ç, Deryahanoğlu G, Üstün ÜD. (2014). Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Öz Güven Düzeylerinin İncelenmesi, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 36-2.
  • Esentaş M, Işıkgöz E, Doğan PK, Şahin HM. (2016). Gençlik Kampı Kadın Lider Adaylarının Özgüven Düzeyleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1).
  • Ferreros ML. (2011). Sarıl Bana Anne: Çocukluk ve İlk Gençlik Çağında Özgüvenin Gelişimi, Çev: Köseoğlu DD., Doğan Egmont Yayıncılık, İstanbul.
  • Gacar A, Nacar E, Yalcin I. (2013). Examination of Anxiety and Assertiveness Levels of Sporters Participating in Interuniversity Volleyball Competitions in Turkey, Advances in Environmental Biology, 229-35.
  • Hambly K. (2013). Özgüven, Çev: Bıçakçı B., Rota Yayınları, İstanbul.
  • Jones R, Swain A. (1995). Predisposition to Experience Debilitative and Facilitative Anxiety in Elite and Nonelite Performers, The Sport Psychology, 9, 201-11.
  • Kelsey R. (2014). Biraz Daha Özgüven Alır Mıydınız?, Çev: Erdemli FC., Kahve Yayınları, Ankara.
  • Machida M, Otten M, Magyar TM, Vealey RS, Ward RM. (2017). Examining Multidimensional Sport-confidence in Athletes and Non-athlete Sport Performers, Journal of Sports Sciences, 35(5), 410-18.
  • Öztürk A, Bayazıt B, Gencer E. (2016). Judocuların Problem Çözme Becerilerinin ve Sportif Güven Düzeylerinin İncelenmesi (Trabzon Olimpiyat Hazırlık Merkezi Örneği), Ankara Üniv Spor Bil Fak, 14(2), 145-51.
  • Plakona E, Parčina I, Ludvig A, Tuzović A. (2014). Self Confidence in Sport, Sport Science 7(1), 47-5.
  • Vealey RS. (1986). Conceptualization of Sport-Confidence an Competitive Orientation, Journal of Sport Psychology, 8, 221-46.
  • Yalçın İ, Çalık F, Ramazanoğlu F, Tutar ÖF. (2017). Research on the Achievement Motivation Levels of the Amateur Football Players, SHS Web of Conferences, 37.
  • Yarımkaya E, Akandere M, Baştuğ G. (2014). Effect of Self-Confıdence Levels of 12-14 Years Old Students on Their Serving Aiılity in Volleyball, Niğde University Journal of Physical Education and Sport Sciences, 8(2), 242-50.
  • Yeltepe H. (2007). Spor ve Egzersiz Psikolojisi, 1.Baskı, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 42-0.
  • Yıldırım F. (2013). Sportif Sürekli Kendine Güven Alt Ölçeğinin Uyarlanması ve Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğrencilerde Sportif Sürekli Kendine Güvenin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Mersin.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Yazarlar

Tayfun Kara Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Özel Sayı 1

Kaynak Göster

APA Kara, T. (2017). TAKIM SPORU VEYA BİREYSEL SPORLARLA İLGİLENEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF SÜREKLİ KENDİNE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi56-62.
AMA Kara T. TAKIM SPORU VEYA BİREYSEL SPORLARLA İLGİLENEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF SÜREKLİ KENDİNE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. Published online 01 Aralık 2017:56-62.
Chicago Kara, Tayfun. “TAKIM SPORU VEYA BİREYSEL SPORLARLA İLGİLENEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF SÜREKLİ KENDİNE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, Aralık (Aralık 2017), 56-62.
EndNote Kara T (01 Aralık 2017) TAKIM SPORU VEYA BİREYSEL SPORLARLA İLGİLENEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF SÜREKLİ KENDİNE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi 56–62.
IEEE T. Kara, “TAKIM SPORU VEYA BİREYSEL SPORLARLA İLGİLENEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF SÜREKLİ KENDİNE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, ss. 56–62, Aralık 2017.
ISNAD Kara, Tayfun. “TAKIM SPORU VEYA BİREYSEL SPORLARLA İLGİLENEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF SÜREKLİ KENDİNE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. Aralık 2017. 56-62.
JAMA Kara T. TAKIM SPORU VEYA BİREYSEL SPORLARLA İLGİLENEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF SÜREKLİ KENDİNE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2017;:56–62.
MLA Kara, Tayfun. “TAKIM SPORU VEYA BİREYSEL SPORLARLA İLGİLENEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF SÜREKLİ KENDİNE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017, ss. 56-62.
Vancouver Kara T. TAKIM SPORU VEYA BİREYSEL SPORLARLA İLGİLENEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORTİF SÜREKLİ KENDİNE GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2017:56-62.