Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINING SOCIAL PHYSICS ANXIETY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS OF THE FACULTY OF SPORT SCIENCES STUDENTS

Yıl 2018, Cilt 5 Özel sayı 1, 74 - 85, 31.12.2018

Öz

The aim of this study was to examine the social physics anxiety and emotional intelligence levels of the Sakarya University Physical Education and Sports Faculty students. 214 university students voluntarily participated in the study. To collect data in addition to personal information form Turkish versions of “Schutte Emotional Intelligence Scale” and the “Social Physical Anxiety Inventory” were used. SPSS 21 package program was used for statistical analysis and Pearson correlation and independent samples t-test were used to determine the significant correlations and differences. According to analyzed results, in the comparison of age related social physics anxiety levels of the students, a significant difference was found in favor of the students who were above 21 and over in negative evaluation expectation subscale and in social physics anxiety total scores (p <0.05). In the comparison of emotional intelligence scores, a significant difference was found in favor of women according to gender in total scores of optimism / mood regulation sub-dimension and emotional intelligence (p <0.05). Also, a significant negative correlation was found between emotional intelligence and social physical anxiety scores of the participants. As a result, it can be said that the increasing age is a factor in decreasing the anxiety level of the university students, the emotional intelligence levels of women are higher than the men and the social intelligence anxiety decreases as the level of emotional intelligence increases in university students.

Kaynakça

  • Ahmad S, Bangash H, Khan, SA. (2009). Emotional intelligence and gender differences. Sarhad J. Agric, 25(1), 127-130.
  • Alemdağ S, Erman Ö. (2015). Öğretmen Adaylarının Fiziksel Aktiviteye Katılım ve Sosyal Görünüş Kaygılarının İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 3, 287-300.
  • Alpullu A, Uslu A, Demir G. (2010). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Duygusal Zekâ Farkındalıklarının İncelenmesi. 11th International Sports Sciences Congress, 10-12 October, Antalya vol 10.
  • Austin EJ, Saklofske DH, Huang SHS, McKenney D. Measurement Of Trait Emotional İntelligence: Testing And Cross-Validating A Modified Version Of Schutte Et Al.’S (1998) Measure. Pers Indiv Differ 2004; 36(3): 555-62.
  • Avşar G, Kaşıkçı M. (2010). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Duygusal Zekâ Düzeyi. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 13(1).
  • Aysin N. (2018) Turist Rehberlerinin Duygusal Zekâ İle Rehberlik Stilleri İlişkisi Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Anabilim Dalı, İzmir.
  • Ballı ÖM, Aşçı FH. (2006). " Sosyal Fizik Kaygı Envanteri" nin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 11-19.
  • Baltaş A. (1999). Duygusal Zekâ Yeterlilikleri. Erişim tarihi, 12, 2012
  • Büyüköztürk Ş, Çakmak EK, Akgün ÖE, Karadeniz, Demirel F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360
  • Corcoran RP, Tormey R. (2012). Developing Emotionally Competent Teachers: Emotional Intelligence and Pre-Service Teacher Education. Peter Lang Ltd, International Academic Publishers. Evenlode Court, Main Road, Long Hanborough, GB-Whitney, Oxfordshire, OX29 8SZ, UK.

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FİZİK KAYGI DURUMLARI VE DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. EXAMINING SOCIAL PHYSICS ANXIETY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS OF THE FACULTY OF SPORT SCIENCES STUDENTS

Yıl 2018, Cilt 5 Özel sayı 1, 74 - 85, 31.12.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin, sosyal fizik kaygı durumları ve duygusal zekâ düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmaya Sakarya Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 214 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri; “Kişisel Bilgi Formu”, “Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği” ve “Sosyal Fizik Kaygı Envanteri” kullanılarak, gönüllü katılım esasına göre toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizi için SPSS 21 paket programı kullanılmış, elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, Pearson korelasyon analizi ve t-testi uygulanmıştır. Edinilen bulgular incelendiğinde; öğrencilerin yaş gruplarının sosyal fizik kaygı düzeylerine göre karşılaştırılmasında, olumsuz değerlendirme beklentisi ve sosyal fizik kaygı toplam puanlarında 21 ve üstü yaş üzeri olan öğrencilerin lehine anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05). Duygusal zekâ puanlarının karşılaştırılmasında ise, iyimserlik/ruh halinin düzenlenmesi alt boyutu ve duygusal zekâ toplam puanlarında cinsiyete göre kadınların tarafına dönük anlamlı ilişkiye rastlanılmıştır (p<0,05). Öğrencilerin duygusal zekâ puanları ile sosyal fizik kaygı puanları arasındaki farklılığı görmek için yapılan Pearson korelasyon analizi sonucunda, duygusal zekâ ve sosyal fizik kaygı puanları arasın da negatif yönde bir anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Bulgular neticesinde üniversite öğrencileri için, ilerleyen yaşın, kaygı düzeyinin azalmasında bir etken olduğu, kadınların duygusal zekâ düzeylerinin, erkeklere oranla daha yüksek olduğu ve üniversite öğrencilerinde duygusal zekâ düzeyi arttıkça, sosyal fiziksel kaygının azaldığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Ahmad S, Bangash H, Khan, SA. (2009). Emotional intelligence and gender differences. Sarhad J. Agric, 25(1), 127-130.
  • Alemdağ S, Erman Ö. (2015). Öğretmen Adaylarının Fiziksel Aktiviteye Katılım ve Sosyal Görünüş Kaygılarının İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 3, 287-300.
  • Alpullu A, Uslu A, Demir G. (2010). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Duygusal Zekâ Farkındalıklarının İncelenmesi. 11th International Sports Sciences Congress, 10-12 October, Antalya vol 10.
  • Austin EJ, Saklofske DH, Huang SHS, McKenney D. Measurement Of Trait Emotional İntelligence: Testing And Cross-Validating A Modified Version Of Schutte Et Al.’S (1998) Measure. Pers Indiv Differ 2004; 36(3): 555-62.
  • Avşar G, Kaşıkçı M. (2010). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Duygusal Zekâ Düzeyi. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 13(1).
  • Aysin N. (2018) Turist Rehberlerinin Duygusal Zekâ İle Rehberlik Stilleri İlişkisi Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Anabilim Dalı, İzmir.
  • Ballı ÖM, Aşçı FH. (2006). " Sosyal Fizik Kaygı Envanteri" nin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 11-19.
  • Baltaş A. (1999). Duygusal Zekâ Yeterlilikleri. Erişim tarihi, 12, 2012
  • Büyüköztürk Ş, Çakmak EK, Akgün ÖE, Karadeniz, Demirel F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360
  • Corcoran RP, Tormey R. (2012). Developing Emotionally Competent Teachers: Emotional Intelligence and Pre-Service Teacher Education. Peter Lang Ltd, International Academic Publishers. Evenlode Court, Main Road, Long Hanborough, GB-Whitney, Oxfordshire, OX29 8SZ, UK.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Yazarlar

Murat Sarıkabak 0000-0002-2778-295X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt 5 Özel sayı 1

Kaynak Göster

APA Sarıkabak, M. (2018). SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FİZİK KAYGI DURUMLARI VE DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. EXAMINING SOCIAL PHYSICS ANXIETY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS OF THE FACULTY OF SPORT SCIENCES STUDENTS. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi74-85.
AMA Sarıkabak M. SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FİZİK KAYGI DURUMLARI VE DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. EXAMINING SOCIAL PHYSICS ANXIETY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS OF THE FACULTY OF SPORT SCIENCES STUDENTS. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. Published online 01 Aralık 2018:74-85.
Chicago Sarıkabak, Murat. “SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FİZİK KAYGI DURUMLARI VE DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. EXAMINING SOCIAL PHYSICS ANXIETY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS OF THE FACULTY OF SPORT SCIENCES STUDENTS”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, Aralık (Aralık 2018), 74-85.
EndNote Sarıkabak M (01 Aralık 2018) SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FİZİK KAYGI DURUMLARI VE DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. EXAMINING SOCIAL PHYSICS ANXIETY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS OF THE FACULTY OF SPORT SCIENCES STUDENTS. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi 74–85.
IEEE M. Sarıkabak, “SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FİZİK KAYGI DURUMLARI VE DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. EXAMINING SOCIAL PHYSICS ANXIETY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS OF THE FACULTY OF SPORT SCIENCES STUDENTS”, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, ss. 74–85, Aralık 2018.
ISNAD Sarıkabak, Murat. “SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FİZİK KAYGI DURUMLARI VE DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. EXAMINING SOCIAL PHYSICS ANXIETY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS OF THE FACULTY OF SPORT SCIENCES STUDENTS”. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. Aralık 2018. 74-85.
JAMA Sarıkabak M. SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FİZİK KAYGI DURUMLARI VE DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. EXAMINING SOCIAL PHYSICS ANXIETY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS OF THE FACULTY OF SPORT SCIENCES STUDENTS. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2018;:74–85.
MLA Sarıkabak, Murat. “SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FİZİK KAYGI DURUMLARI VE DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. EXAMINING SOCIAL PHYSICS ANXIETY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS OF THE FACULTY OF SPORT SCIENCES STUDENTS”. Sportif Bakış: Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2018, ss. 74-85.
Vancouver Sarıkabak M. SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL FİZİK KAYGI DURUMLARI VE DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. EXAMINING SOCIAL PHYSICS ANXIETY AND EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVELS OF THE FACULTY OF SPORT SCIENCES STUDENTS. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2018:74-85.