Bu çalışmanın amacı, bireysel ve takım sporu ile ilgilenen üniversite öğrencilerinin eleştirel
düşüncelerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmaya 116 erkek (%58,0)
ve 84 kadın (%42,0) olmak üzere toplam 200 öğrenci katılmıştır. Araştırmada Kökdemir (2003)
tarafından Türkçeye uyarlaması yapılmış olan California Eleştirel Düşünce Eğilimi Ölçeği (E.D.E.Ö.)
kullanılmıştır. Toplanan verilerin dağılımı incelenmiş ve normal dağıldığı saptanmıştır. Bu nedenle
parametrik test yöntemleriyle istatistiksel analizler yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre,
öğrencilerin cinsiyeti, yaşı, spor branşı, tuttuğu takıma bağlılığı, aktif sporculuk durumu ve anne
eğitim durumu ile eleştirel düşünce eğilimi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
bulunamamıştır (p>0,05). Baba eğitim durumu ile öğrencilerin eleştirel düşünce eğilimleri arasında
ise, istatistiksel olarak anlamlı bir fark çıkmıştır (F2,981 p=0,03<0,05). Sonuç olarak, öğrencilerin
cinsiyeti, yaşı, spor branşı, tuttuğu takıma bağlılığı, aktif sporculuk durumu ve anne eğitim
durumunun onların eleştirel düşünce eğilimleri açısından anlamlı bir fark yaratmadığı söylenebilir.
Fakat baba eğitim durumuna göre öğrencilerin eleştirel düşünce eğilimleri arasında fark olduğundan
belirleyici bir unsur olduğu düşünülmektedir.
The aim of this study was to examine the critical thinking tendencies of university students
who are interested in individual and team sport in terms of demographic variables. The study was
conducted with 200 students, 116 males (58.0%) and 84 females (42.0%). In the study to collect data
Turkish version of California critical thinking tendency scale was used. The distribution of the
collected data was investigated and normal distribution was determined. For this reason, statistical
analysis was performed with parametric test methods. According to the results of the study, there was
no statistically significant difference on the variable critical thinking tendency according to gender,
age, sports branch, commitment to the team, active sport participation and the mother education
status (p>0.05). However, there was a statistically significant difference according to father education
status (F 2, 981 p=0.033<0.05). As a result, it can be said that gender, age, sports branch, commitment to
the team, active sport participation and mother education status do not make any significant
difference on the variable critical thinking tendency. However, because of there was a significant
difference according to the educational level of the father, it was thought that father education status
is one of the determinants of the students' critical thinking tendencies engaging in individual or team
sports.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |