Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YÖNETİM VE İDARE KİTAPLARININ SINIFLANDIRILMASI

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 175 - 220, 29.05.2024
https://doi.org/10.58375/sde.1462955

Öz

Bir alandaki bilimsel eserlerden meydana gelen yazın, bilim iletişiminin temel taşıdır. Bilimsel eserler bilgiyi kayıt altına almaya, yaygınlaştırmaya ve okuyucu ile etkileşim yoluyla yeniden üretmeye hizmet ederler. Kitaplar ve makaleler özellikle Gütenberg’den bugüne bilim iletişiminde kullanılan temel yazılı eser türleri olagelmiştir.
Dünyada 2022 yılında 11 milyonu aştığı tahmin edilen yeni basılan kitap ve makalenin konu, amaç, kapsam, yöntem, hedef kitle, bulgu, sonuç, dil, anlatım, sunum, tasarım gibi pek çok açıdan kaçınılmaz bir farklılaşması ortaya çıkmıştır. Eserlerde ortaya çıkan farklılaşma farklı kitap ve farklı makale “türlerini” ortaya çıkartmıştır. Bu türler, uzmanlaşmalarıyla alternatifler sunduklarından alan yazınını zenginleştirici, öğrenmeyi ve araştırmayı besleyici bir etkiye sahiptir.
Bu çalışma yönetim ve idare alanlarında “kitap” olarak basılan çalışmaları onbeş farklı gruba ayırarak öğrenicinin dikkatine ve ilgisine sunmaktadır. Türkçe yazında eser çeşitliliğine daha az rastlanılmaktadır. Okuyucularda ve yazarlarda “yeni” eser türlerine ilgi ve bir talep oluşturmak bu çalışmanın beklentisidir.

Kaynakça

  • Aydın, M (2004). Bilgi Sosyolojisi, Açılım.
  • Babbie, E. (2004). The Practice of Social Research, Wadsworth.
  • Baert, P. (2005). Sosyal Bilimler Felsefesi: Pragmatizme Doğru. Çev. Ümit Tatlıcan, Küre yayınları
  • Barnes, B. (1995). Bilimsel Bilginin Sosyolojisi 2. Baskı, Çev. H. Aslan, Vadi Bilim.
  • Bernstein, R.J. ( 1995). The Restructuring of Social and Political Theory 6th Ed, U.of Pensylvania Press.
  • Chalmars, A.F. (1999). What is This Thing Called Science 3rd ed, Hackett Publishing.
  • Christensen, L. B. (2004). Experimental Methodology, 9th Ed. Pearson.
  • Dam van, F., Bakker L.de, Dijkstra, A.M., Jensen, E. A. (2020). Bilim İletişimi: Teori Araştırma Uygulama, Sabri Ülker Vakfı yayınları.
  • DiMaggio P. J. (1995). Comments on "What Theory is Not", Administrative Science Quarterly,40, ss. 391-397
  • Erdem T. (2016). Sosyoloji Notları, Otorite Yayınları.
  • Ford, M. (2018). Robotların Yükselişi, Çev. Cem Duran, Kronik
  • Golembiewski, R.T., Stevenson, J.G., White, M. (1997). Cases in Public Management 5th Ed. Peacock.
  • Isaac, S. ve Michael, W.B. (1997). Handbook in Research and Evaluation, Edits.
  • Kaku, M. (2018). The Future of Humanity, Penguin.
  • Lee Y. S. (1983). Public Management and Case Study Methods, Teaching Political Science, 11:1, 6-14.
  • Longino, H.E. (1990). Science as Social Knowledge, Princeton U. Pres
  • Miller, D.C. (1991). Handbook of Research Design and Measurement 5th Ed., Sage
  • Morgan G. (1983). Beyond Method: Strategies for Social Research, Sage.
  • Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods 6th Ed. Pearson Intl.
  • North, D.C. (1990.) Institutions, Institutional Change and Economic Performance, Cambridge U. Press.
  • Öztaş, N. (2014). Yönetim: Örgüt ve Yönetim Kuramları, Otorite Yayınları.
  • Rosenberg, K.M. ve Daly, H.B. (1993). Foundations of Behavioral Research, Harcourt Brace College.
  • Scott, W.R. (1995) Institutions and Organizations, Sage.
  • Sutton R. I. ve Staw B. M. (1995). What Theory is Not, Administrative Science Quarterly, Vol. 40, No. 3, ss. 371-384.
  • Vogel,R., ve Hattke, F. (2022). A Century of Public Administration: Traveling through time and topics, Public Administration 100 ss:17–40.
  • Weick K. E. (1990). What Theory Is Not, Theorizing Is. Administrative Science Quarterly, Vol. 40, No. 3. ss. 385-39.

A CLASSIFICATION OF MANAGEMENT AND ADMINISTRATION BOOKS

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 2, 175 - 220, 29.05.2024
https://doi.org/10.58375/sde.1462955

Öz

Scientific literature, which consists of scientific works written in a field, is the cornerstone of science communication. Scientific works serve to record, disseminate and reproduce knowledge through interaction with the reader. Books and articles have been the main types of written works used in science communication, since Gütenberg.
Newly published books and articles, which are estimated to exceed 11 million in 2022, have inevitably differentiated in many aspects such as subject, purpose, scope, method, target audience, findings, results, language, expression, presentation, and publication design. This differentiation in works has led to the emergence of different "genres" of books and articles. Since these genres offer alternatives with their specialization, they have the effect of enriching the literature in the field and nourishing learning and research.
This study divides the studies published as "books" in the fields of management and administration into fifteen different groups and presents them to the attention and interest of the learner. The diversity of works is less common in Turkish scientific literature. It is the expectation of this study to create an interest and a demand for "new" types of works among readers and authors.

Kaynakça

  • Aydın, M (2004). Bilgi Sosyolojisi, Açılım.
  • Babbie, E. (2004). The Practice of Social Research, Wadsworth.
  • Baert, P. (2005). Sosyal Bilimler Felsefesi: Pragmatizme Doğru. Çev. Ümit Tatlıcan, Küre yayınları
  • Barnes, B. (1995). Bilimsel Bilginin Sosyolojisi 2. Baskı, Çev. H. Aslan, Vadi Bilim.
  • Bernstein, R.J. ( 1995). The Restructuring of Social and Political Theory 6th Ed, U.of Pensylvania Press.
  • Chalmars, A.F. (1999). What is This Thing Called Science 3rd ed, Hackett Publishing.
  • Christensen, L. B. (2004). Experimental Methodology, 9th Ed. Pearson.
  • Dam van, F., Bakker L.de, Dijkstra, A.M., Jensen, E. A. (2020). Bilim İletişimi: Teori Araştırma Uygulama, Sabri Ülker Vakfı yayınları.
  • DiMaggio P. J. (1995). Comments on "What Theory is Not", Administrative Science Quarterly,40, ss. 391-397
  • Erdem T. (2016). Sosyoloji Notları, Otorite Yayınları.
  • Ford, M. (2018). Robotların Yükselişi, Çev. Cem Duran, Kronik
  • Golembiewski, R.T., Stevenson, J.G., White, M. (1997). Cases in Public Management 5th Ed. Peacock.
  • Isaac, S. ve Michael, W.B. (1997). Handbook in Research and Evaluation, Edits.
  • Kaku, M. (2018). The Future of Humanity, Penguin.
  • Lee Y. S. (1983). Public Management and Case Study Methods, Teaching Political Science, 11:1, 6-14.
  • Longino, H.E. (1990). Science as Social Knowledge, Princeton U. Pres
  • Miller, D.C. (1991). Handbook of Research Design and Measurement 5th Ed., Sage
  • Morgan G. (1983). Beyond Method: Strategies for Social Research, Sage.
  • Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods 6th Ed. Pearson Intl.
  • North, D.C. (1990.) Institutions, Institutional Change and Economic Performance, Cambridge U. Press.
  • Öztaş, N. (2014). Yönetim: Örgüt ve Yönetim Kuramları, Otorite Yayınları.
  • Rosenberg, K.M. ve Daly, H.B. (1993). Foundations of Behavioral Research, Harcourt Brace College.
  • Scott, W.R. (1995) Institutions and Organizations, Sage.
  • Sutton R. I. ve Staw B. M. (1995). What Theory is Not, Administrative Science Quarterly, Vol. 40, No. 3, ss. 371-384.
  • Vogel,R., ve Hattke, F. (2022). A Century of Public Administration: Traveling through time and topics, Public Administration 100 ss:17–40.
  • Weick K. E. (1990). What Theory Is Not, Theorizing Is. Administrative Science Quarterly, Vol. 40, No. 3. ss. 385-39.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nail Öztaş 0000-0002-7120-6546

Yayımlanma Tarihi 29 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2024
Kabul Tarihi 24 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztaş, N. (2024). YÖNETİM VE İDARE KİTAPLARININ SINIFLANDIRILMASI. SDE Akademi Dergisi, 4(2), 175-220. https://doi.org/10.58375/sde.1462955

SDE AKADEMİ WEB SAYFASI: https://sdeakademidergisi.org/