Teknolojinin hızla geliştiği 21. yüzyıl çağında dijitalleşmeyle birlikte markaların hedef kitlesine yönelik iletişim stratejilerinde farklılıklar meydana gelmektedir. Tüketiciye erişim sürecinde geleneksel iletişim kanallarının belirli sınırlılıklara sahip olması farklı iletişim yöntemlerinin gelişmesine yol açmaktadır. Bu bağlamda yeni arayışların var olması ise dijitalleşmeyi etkin bir role getirmektedir. Dijital tabanlı uygulamaların bireylerin yaşamının bir parçası haline gelmesi markaları dijital iletişim stratejileri geliştirmeye yönlendirmektedir. Ayrıca bu yeni iletişim yöntemleri markaların dijital araçların gücünden faydalanmasını sağlamaktadır.
Günümüzde dijitalleşmenin getirdiği yenilikler arasında fijital uygulamalar ön plana çıkmaktadır. İletişim stratejilerinin bu güne kadar sunduğu imkanlardan daha farklı olan bu yeni iletişim süreci markayla tüketici arasında yepyeni bir etkileşim alanı açmıştır. Fijital alan iki kavramın ortak paydası olması sebebiyle bireylere daha yaratıcı imkanlar sunmaktadır. Bu çalışma fijital reklam uygulamalarının markaya sağladığı katkıları örnek kampanya üzerinden irdelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda Nıke markasının “Unlımıted Stadıum” uygulaması aracılığıyla fijital kampanya örneği değerlendirilmektedir. Değerlendirme sonucunda Nıke Unlımıted Stadıum projesinin dijital ve fiziksel alanın birleştirildiği bir proje niteliği taşıdığı görülmektedir. Kampanya neticesinde lansman ürünü Lunar Epic satışlarında katkı sağladığı görülmektedir. Bununla beraber kampanya pek çok farklı kategoride çok sayıda ödül sahibi olmuştur. Ayrıca markanın en fazla takipçi sayısının bulunduğu sosyal medya hesabında hedef kitlesi ile yüksek oranda bir etkileşim gerçekleştirebildiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |