Objective: This study was carried out to measure the satisfaction rates of the patients treated at Suleyman Demirel University Cardiovascular Surgery Clinics and to provide a feedback about the healthcare.
Method: 99 consecutively hospitalised patients were enrolled in this study with coronary artery disease, carotid artery disease, varicose veins, deep venous thrombosis or peripheral arterial embolism treated either surgically or medically between May 2011 and June 2011. We used survey forms that consist of 19 questions produced by the researchers as a mean of data collection. Mentally disabled or emotionally weak patients were not included in the study.
Results: 65. 7 % of the study population were male and 82. 8% were literate. Satisfaction rates were 93.9% for medical admission and outpatient services, 96% for assistant healthcare personel services, 87.9% for responsible specialist, 94.9% for physician residents, 79.8% for technical hardware, 87.9% for hospital hygiene, 69.7% for catering services and 83.8% for visiting hours. 91.9 of the patients declared that they will advice our center to their friends and relatives. Discussion: The results of the study showed that most of the patients were satisfied with treatment services. These surveys may be useful if applied regularly with certain intervals.
Key words: Patient satisfaction, Cardiovascular diseases, Health services, Hospital-Patient relationship
Amaç: Bu çalışma, Süleyman Demirel Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Kalp Damar Cerrahisi Kliniğinde tedavi gören hastaların, hastane tarafından verilen sağlık hizmetleriyle ilgili memnuniyet düzeylerini ölçmek ve hizmet kalitesini artırmak amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Kalp Damar Cerrahi Kliniğinde koroner arter hastalığı, aterosklerotik tıkayıcı karotis arter hastalığı, varis, derin ven trombozu, periferal emboli tanılarıyla medikal tedavi gören veya cerrahi uygulanan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 99 hasta araştırmaya dahil edildi. Algılama bozukluğu, iletişim sorunu olan hastalar çalışma dışı bırakıldı. Anketler Kalp Damar Cerrahisi Kliniğinde Mayıs 2011- Temmuz 2011 tarihleri arasında tedavi gören 99 hastaya uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan ve 19 sorudan oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Sonuçlar: 99 hasta üzerinde yapmış olduğumuz bu çalışmaya göre; hastaların %65,7'si erkek, % 82, 8'i okuryazardır. Hastaların %93,9'u hasta kabul ve ayaktan hasta bölümlerinden aldığı hizmetten, %96'sı yardımcı sağlık personelinin yaklaşımı ve ilgisinden, %87,9'u sorumlu uzman hekimden ve sağlık personelinden edindiği bilgiden, %94,9'u asistan doktorlardan, %79,8'i hastanenin teknik donanımından, %87,9'u hastanenin temizlik ve hijyeninden, %69,7'si yemek servis hizmetinden ve yemeklerden,%83,8'i ziyaret saatlerinden memnun kalmıştır. Hastaların %91,9'u hastaneyi sağlık hizmeti almak isteyen tanıdıklarına önereceklerini belirtmiştir. Tartışma: Çalışmamızda elde ettiğimiz sonuçlar genel olarak hastaların Süleyman Demirel Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Kalp Damar Cerrahisi Kliniğinden almış oldukları tedavi hizmetlerinden memnun olduklarını göstermektedir. Hizmet kalitesinin artırılması için düzenli aralıklarla anketlerin tekrarlanmasının uygun olacağı düşüncesindeyiz.
Anahtar Kelimeler: Hasta Memnuniyeti, Kardiyovasküler Hastalıklar, Sağlık
Hizmetleri, Hastane-Hasta İlişkisi
Birincil Dil | Tü |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2012 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 2 |