Hastaneler
iletişim süreçlerinin farklı biçimlerde yürütüldüğü karmaşık organizasyonlar
olarak tanımlanır. Hastane çalışanları arasındaki iletişimin sağlıklı yürümesi öncelikli
bir zorunluluktur. Bu süreç doğru işlediği takdirde, çalışanlar ile hastalar ve
yakınları arasındaki iletişim istenilen düzeyde olabilecektir. Böylece
hastanelerin ana görevi olan hastaların teşhis ve tedavi güvenliği için de çok
önemli bir adım atılacaktır. Bu çalışmada hastane çalışanlarının kendi
aralarındaki iletişim süreçleri tüm boyutları ile incelenmiştir. Hastanelerde
doktorlar, tıbbi süreçlerde görev alanlar ile idari, mali ve teknik çalışanlar
olarak çok farklı yapılardaki kişilerin görev yaptığı göz önüne alındığında
aralarındaki iletişimin sorunsuz yürümesinin güçlüğü ve önemi daha iyi
görülecektir. İletişim süreçleri hastane günlük çalışma ortamında yaşanabilecek
örnekler ile desteklenerek içerik kolaylığı sağlanması amaçlanmıştır. Süreçlerin
yürütümünde karşılaşılan engeller de sözü edilen örnekler ile birlikte ele
alınmıştır. İletişim engellerinin nedenleri üzerinde ayrıntılı durulmuş ve
nihayetinde engellere karşı alınabilecek önlemler hakkında öneriler ve açıklamalar
yapılmıştır. Son olarak hastanelerde kurum içi iletişimin önemi ve
iyileştirilmesi için öneriler sıralanmıştır.
hastane iletişim iletişim engelleri formel iletişim informel iletişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
CC LİCENSE
Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.