AMAÇ: Bu araştırmanın amacı Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) de eğitim yönlendiricisinin konunun uzmanı olup olmamasının öğrencinin sınav başarısına etkisini saptamaktır.
YÖNTEM: Araştırma grubu Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde 2006-2007 eğitim döneminde öğrenim gören birinci sınıf öğrencileridir (n=173 kişi). Eğitim yönlendiricisinin konunun uzmanı olması ve olmamasına göre öğrencilerin PDÖ sınav puanları karşılaştırılmıştır. İstatistiksel analizde t testi kullanılmıştır.
BULGULAR: Eğitim yönlendiricisi konunun uzmanı olan ve olmayan öğrencilerin sınav puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır.
SONUÇ: Bu araştırma PDÖ programında eğitim yönlendiricisinin konunun uzmanı olması ve olmamasının öğrencilerin sınav başarısına anlamlı bir etkisi olmadığını göstermektedir.
Anahtar sözcükler: Probleme dayalı öğrenim, eğitim yönlendiricisi, öğrenci sınav başarısı
Influence Of Tutors' Subject-Matter Expertise On Student Achievement In Problem-Based Learning In Akdeniz University Faculty Of Medicine
Abstract
OBJECTIVE: To establish whether tutor expertise influences student achievement in the problem-based learning (PBL) curriculum.
METHOD: Data were analyzed from 173 involving student participants in first year undergraduate programs at the Akdeniz University School of Medicine in 2006-2007. The basic analyze was students' PBL exam scores as a function of tutors' experts or non-experts. Statistical methods included analysis of t-test.
RESULTS: No significant difference was found between the PBL exam scores of groups led by expert and non-expert tutors.
CONCLUSIONS: These data demonstrating that PBL curriculum tutor subject-matter expertise has no influence on student achievement.
Key words: Problem based learning, tutor expertise, student achievement
probleme dayalý öðrenim eðitim yönlendiricisi öðrenci sýnav baþarýsý
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2009 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 16 Sayı: 3 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.