Özet
Amaç; Çalışmamızda,
hastaların ve ebeveynlerinin ağız ve diş sağlığı için kullandıkları oral hijyen
araçlarının kullanım sıklıklarını tespit etmek, çocukların oral hijyen
alışkanlıkları (OHA) kazanmasında ebeveynlerin ne kadar etkili olduğunu
değerlendirmek ve ebeveynleri oral hijyenin önemi hakkında yeterli düzeyde bilgilendirmek
amaçlanmaktadır.
Gereç ve Yöntem; Araştırmada,
Pedodonti ABD Kliniği’ne başvuran 12-14 yaşları arasındaki 360 çocuk hastanın DMFT
İndeksine göre çürük insidansı, organoleptik yönteme göre ağız kokusu olup
olmadığı, dişlerini fırçalarken kanama durumu değerlendirilmiştir. Başvuran
hastaların ve ebeveynlerinin (352 anne, 332 baba) oral hijyen alışkanlıkları
(diş fırçalama sıklıkları, diş ipi ve ağız gargarası kullanımı, dil temizliği)
da değerlendirilip birbirleriyle karşılaştırılmıştır.
Bulgular; Çocuklarda
DMFT İndeksinin, yaşla birlikte artış gösterdiği belirlenmiştir. Bununla
birlikte, çalışmaya katılan çocukların neredeyse yarısında hekim tarafından (%
42,7) ağız kokusu olduğu tespit edilirken, başvuranların % 33’ü ağız kokusu
şikayeti olduğunu belirtmişlerdir. Çocukların % 5’i dişlerini hiç fırçalamadıklarını
belirtirken, bu değer ebeveynlerde % 13,7 olarak belirlenmiştir.
Sonuç;
Diş ipi ve ağız gargarası kullanımı, dil temizliği, diş fırçalama gibi oral
hijyen alışkanlıklarının, çocuklar ve ebeveynleri arasında düzenli olarak
uygulanmadığı tespit edilmiştir. Ebeveynlerin OHA’larının yetersiz olmasının ve
bu konuda çocukları bilgilendirmemelerinin, çocukların da OHA’larına yeteri
kadar özen göstermemelerine neden olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar kelimeler; oral hijyen
alışkanlıkları, DMFT, ağız kokusu, oral hijyen
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2018 |
Submission Date | November 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 25 Issue: 1 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.