Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Görsel Sanatlar Alanında Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının Betimsel İncelemesi

Yıl 2016, , 81 - 98, 28.12.2016
https://doi.org/10.29250/sead.285526

Öz

Görsel sanatlar
alanında 2011-2016 yılları arasında yapılan yüksek lisans ve doktora/sanatta yeterlik
tezlerinin ele alındığı bu çalışmada tezler; yapıldıkları yıllar, tezlerin düzeyleri,
tezin yapıldığı üniversite ve enstitü, tezin yapıldığı anabilim dalı, tez
danışmanlarının ünvanı, tezi yapan kişinin cinsiyeti, çalışma grubu, tezin
konusu, anahtar kelimeler, tezde kullanılan yöntem, örnekleme yöntemi ve tezde
kullanılan veri toplama araçları değişkenlerine göre incelenmiştir. Çalışma,
nitel ve betimsel özellik taşımaktadır. Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez
Merkezi veri tabanından 10.11.2016 tarihinde elde dilen tezler çalışmanın
evrenini oluşturmaktadır. 27’si doktora, 110’u yüksek lisans ve 1’i de sanatta
yeterlik olmak üzere 138 lisansüstü eğitim tezine ulaşılmış, erişime açık olan
108 tez belirlenen ölçütler doğrultusunda incelenerek mevcut durum ortaya
konulmuştur. Araştırma sonuçlarından elde edilen verilerin, gelecekte
yapılabilecek çalışmalara ışık tutacağı umulmaktadır. 

Kaynakça

  • Arıkan, R. (2000). Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma. (3. Baskı). Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. (3. Baskı). Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Ergün, M., Recepoğlu, E., Küçük, Z. A., ve Oğuz,K. (2014). Türkiye’deki Üniversitelerde Eğitim Denetimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelemesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 25-40.
  • Kırışoğlu, O.T. (2009). Sanat Kültür Yaratıcılık, Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi- Öğretimi, Pegem Akademi yayınları, Ankara.
  • Kırışoğlu, O.T. (2014). Sanat Bir Serüven (1.Basım). Pegem Akademi, Ankara.
  • MEB. (2013). İlkokul ve Ortaokul Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıflar). MEB Yayınları, Ankara.
  • Özdamar, K. (2003). Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (1. Baskı).Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Özenç, M. ve Özenç E. G. (2013). Sınıf öğretmenleri ile yapılan lisansüstü tezlerin yöntem bölümü açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 132-142.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (7. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Investigation of Post Graduate Dissertation Workouts Made in Visual Arts in Turkey

Yıl 2016, , 81 - 98, 28.12.2016
https://doi.org/10.29250/sead.285526

Öz

In this workout
that examines post graduate and PhD/profiency in art dissertations written in
visual arts field between 2011-2016 years; dissertations, their years, levels,
university, institute and department, thesis supervisor, sex, working group of
the person who do dissertation, key words, method, exemplifying method, data
collection tools that are used in dissertation are studied according to their
factors. The workout has characteristic of being scientific and qualitative.
Dissertations that are taken from database of High Education Board Dissertation
Center in date of 11.10.2016 form nature of workout. 138 post graduate
education dissertations that 27 of them are PhD, 110 are post graduate and 1 is
proficiency in art are reached.  108
dissertations which are open to access are investigated based on determined
criteria and current situation is formed. It is hoped that data which are
obtained from result of researches will flash to new researches in future.  

Kaynakça

  • Arıkan, R. (2000). Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma. (3. Baskı). Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. (3. Baskı). Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Ergün, M., Recepoğlu, E., Küçük, Z. A., ve Oğuz,K. (2014). Türkiye’deki Üniversitelerde Eğitim Denetimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelemesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 25-40.
  • Kırışoğlu, O.T. (2009). Sanat Kültür Yaratıcılık, Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi- Öğretimi, Pegem Akademi yayınları, Ankara.
  • Kırışoğlu, O.T. (2014). Sanat Bir Serüven (1.Basım). Pegem Akademi, Ankara.
  • MEB. (2013). İlkokul ve Ortaokul Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıflar). MEB Yayınları, Ankara.
  • Özdamar, K. (2003). Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (1. Baskı).Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Özenç, M. ve Özenç E. G. (2013). Sınıf öğretmenleri ile yapılan lisansüstü tezlerin yöntem bölümü açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 132-142.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (7. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seçil Kartopu 0000-0002-1261-024X

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2017
Kabul Tarihi 26 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Kartopu, S. (2016). Investigation of Post Graduate Dissertation Workouts Made in Visual Arts in Turkey. The Journal of Limitless Education and Research, 1(1), 81-98. https://doi.org/10.29250/sead.285526

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.