Her bireyin özel, biricik olduğu günümüzde öğrenme, algılama biçimlerinin de farklı olduğunu söylemek mümkündür. Çalışmanın amacı, Gardner’ın tanımladığı zeka türlerinden biri olan bedensel zekâ ile drama arasındaki ilişkiyi ortaya koyarak dramanın bedensel zekanın gelişimindeki rolünü araştırmaktır. Bedensel zekâ ile dramanın birlikte ele alındığı çalışmalara literatürde çok fazla yer verilmediği görülmektedir. Çalışmada öncelikle drama tanımlanmış, ardından bedensel zeka ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Bedensel zeka tanımlanırken yapılan çalışmalardan da destek alınıp drama ile ilişkilendirilerek açıklamaya çalışılmıştır. Yapılan bu çalışmada drama ile bedensel zeka arasında güçlü bir bağ olduğu ve birbirini desteklediği, bu nedenle dramanın eğitim programlarında daha fazla yer alması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
It is possible to say that the ways of learning and perception are different, as each individual is unique. The aim of the study is to investigate the role of drama in the development of bodily intelligence by revealing the relationship between bodily intelligence and drama, one of the types of intelligence defined by Gardner. It has been observed that the studies dealing with physical intelligence and drama are not included in the literature. In the study, first of all, the drama was defined and then information about physical intelligence was included. While trying to define physical intelligence, it was tried to explain by getting support from studies and associating it with drama. In this study, it was concluded that there is a strong connection between drama and physical intelligence and it supports each other, therefore drama should be included more in education programs.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 7 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |